مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با رویترز:
مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به تمایل ایران برای پرهیز از بروز جنگ قیمت نفت، گفت: صادرات نفت را پس از لغو تحریم‌ها تدریجی افزایش می‌دهیم.
کد خبر: ۸۶۱۷۲۲۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت کشورش می‌خواهد از بروز جنگ قیمتی در میان تولیدکنندگان نفت پرهیز کند و تنها صادرات خود را به محض برداشته شدن تحریم‌ها به تدریج افزایش می‌دهد.

محسن قمصری در گفتگوی تلفنی با رویترز گفت: «ما نمی‌خواهیم به نوعی جنگ قیمت نفت آغاز شود. ما رویکرد دقیق‌تری خواهیم داشت و تولید خود را تدریجا افزایش خواهیم داد... باید بگویم با توجه به سطح کنونی قیمت‌ها، هیچ جایی برای کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود ندارد.»

وی بدون ارائه جزئیات چگونگی آمادگی ایران برای افزایش ملایم صادرات خود، گفت ایران برای جذب مشتریان تخفیف‌های بیشتری ارائه نخواهد داد.

در حال حاضر، ایران اعتبار 90 روزه (دریافت پول نفت با تاخیر 90 روز) و حمل و نقل رایگان و تخفیف به خریداران هندی را برای فروش نفت خود ارائه می‌دهد.

قمصری همچنین به قصد ایران برای سرمایه‌گذاری در ساخت پالایشگاه به منظور تصفیه نفت خود اشاره کرد اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

این مقام ایرانی بدون ذکر کشور یا شرکتی خاص توضیح داد: به منظور افزایش فروش نفت خود، بدون افزودن بر مازاد عرضه، شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد تا سهام پالایشگاه‌های خارجی را خریداری کند.

وی افزود: پالایشگاه‌های هندی از جمله ریلاینس اینداستری که واردات نفت از ایران را متوقف کرده است، تمایل دارند که نفت بیشتری از ایران بخرند.

وی ادامه داد: پالایشگاه‌های هندی به خرید نفت کارون غربی و نفت تولیدی از 4 تا 5 مخزن آن تمایل دارند.

ارسال نظرات