نماینده دوره هفتم مجلس با انتقاد از رویگردانی قانونی در وزارت نفت افزود: در شرایط کنونی دولت حقوق ملی را در قراردادهای جدید نفتی رعایت نمی کند که الزام به قانونمداری نیز یادآوری دیگری است که به آنها توصیه می گردد، فقط در حوزه نفتی از قواعد و اصول کلی نفتی، حل و فصل اختلافات نفتی بیان می دارند.
کد خبر: ۸۶۱۷۱۰۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
عشرت شائق نماینده دوره هفتم مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، مبنی بر عدم رعایت موازین حقوقی ملی در وزارت نفت اظهار داشت: من دولت و متولیان نفتی را توصیه به مرور و بازنگری اصول 44،45 و 81 قانون اساسی در قراردادهای جدید نفتی دعوت می کنم که از یاد برده شده است.

شائق با انتقاد از رویگردانی قانونی در وزارت نفت افزود: در شرایط کنونی دولت حقوق ملی را در قراردادهای جدید نفتی رعایت نمی کند که الزام به قانونمداری نیز یادآوری دیگری است که به آنها توصیه می گردد، فقط در حوزه نفتی از قواعد و اصول کلی نفتی، حل و فصل اختلافات نفتی بیان می دارند.

وی با اشاره اینکه رکن الدین حجازی نیز از کافی نبودن دانشکده های نفتی، حقوقی نفتی تاکید داشته ابراز داشت: متاسفانه فقر حقوقی در حوزه نفتی بارز است و دلایل این فقر نیز ناپیداست اینکه آقای حجازی نیز بر کمبود دانشکده نفتی اصرار داشته ولی بر رفع این محدودیت گامی برنمی دارند.

وی در خاتمه افزود: رشد صنعت نفتی بر هیچ فردی پنهان نیست ولی ارتباط نظام مند حقوقی در صنعت نفت، هم سطح با سایر موارد رشد نکرده است و به  صراحت تاکید دارم که صنعت نفت در فقر حقوقی به سر می برد، دولت و وزات نفت اهتمامی در جهت رفع آن ندارد.

ارسال نظرات