خبرهای داغ:
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین:
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین بیان کرد: از آنجا که ائمه جماعات پایه اساسی و واقعی مساجد هستند ویژگی‌های فردی و اجتماعی این افراد از اولویت‌های نخست مرکز رسیدگی به امور مساجد بوده است.
کد خبر: ۸۶۱۷۰۰۸
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به نقش مهم مساجد در تداوم اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مسجدها در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش تأثیرگذاری داشتند.

وی بیان کرد: دشمنان این انقلاب، سعی در کم کردن حضور آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در مساجد دارند که البته با تدبیر و بصیرت مردم و مسئولان هرگز این امر محقق نشده و نمی‌شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین خاطرنشان کرد: اکنون مسجدها نیازمند تحول عمده‌ای هستند که امید است با همکاری حوزه علمیه که بازوی اصلی مساجد است بتوانیم بیش از پیش شاهد حضور مردم به خصوص جوانان در مساجد باشیم.

اوتارخانی ادامه داد: از آنجا که ائمه جماعات پایه اساسی و واقعی مساجد هستند ویژگی‌های فردی و اجتماعی این افراد از اولویت‌های نخست مرکز رسیدگی به امور مساجد بوده و در همین راستا بدون شک، پیوند حوزه علمیه با مسجدها بیشتر از گذشته می‌شود.

این مسئول در خصوص تبلیغ‌های دشمنان مطرح کرد: در حال حاضر دشمنان اسلام و ایران به وسیله ماهواره‌ها و سایت‌های متفاوت برای ایجاد شبهه و معضلات اعتقادی برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان تلاش می‌کنند.

مدیر رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تشریح کرد: پیرو سخنان رهبر معظم انقلاب، مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید به نماز و مسجدها بیشتر از گذشته اهمیت دهند.

اوتارخانی به برپایی کلاس‌های آموزشی ائمه جماعات اشاره و اضافه کرد: حوزه علمیه می‌تواند با ارائه راهکارهایی برای تشویق و جذب مردم به ویژه نسل جوان به مساجد، ائمه جماعات را در این زمینه یاری دهد.

وی تصریح کرد: اکنون در مساجد استان قزوین حضور جوانان و نوجوانان در سطح ایده‌آل نیست که باید این امر با برنامه‌ریزی حل شود و همچنین مدیران و اساتید حوزه علمیه باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

مدیر رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در خصوص کسبه و اصناف مطرح کرد: توجه به اصناف و کسبه حائز اهمیت است چرا که زمانی افراد فعال در این عرصه، گروهی از مبلغان فرهنگی جامعه بودند و از آنجا که همواره با مردم در ارتباط هستند، می‌توانند هم‌اکنون نیز به برجسته‌ترین مبلغان تبدیل شوند.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها