خبرهای داغ:
شروع زود هنگام تبلیغات توسط برخی نامزدها و نیز دادن وعده‌ و وعیدهای غیر قابل تحقق توسط برخی از نامزدها در جنوب شهر تاکستان همانند سرابی است که کاندیداها آن ترسیم کرده اند.
کد خبر: ۸۶۱۶۹۴۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از تاکستان ، روزهای داغ و پر تب و تاب انتخابات هر کاندیدایی را ملزم به ارائه وعده هایی متمایز از سایر کاندیداها می کند تا بر اساس آنها آرای عمومی را از آن خود کند،انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاکستان نیز از این قائده مستثناء نبود،دادن وعدهای دروغین و اغراق آمیز این روزها چاشنی بسیاری از محافل تبلیغات کاندیدا در تاکستان و بخصوص در جنوب شهر شده است.

کاندیداها مطرح در تاکستان این روزها اقدام به برگزاری جلسات انتخاباتی و سخنرانی با حضور مردم می‌کنند و در همین جلسات وعده‌های فراوان و متعددی به افراد حوزه انتخابیه‌شان می‌دهند، وعده‌هایی که شاید هیچ‌گاه محقق نشود و تنها در حد آرزو برای مردم آن حوزه انتخابیه باقی بماند.

این در حالی است که پیش از شروع زمان تبلیغات بعضا شاهد تبلیغات زودهنگام  هستیم و بسیاری از نامزدها شروع به تبلیغات انتخاباتی خود با ابزارها و شیوه‌های گوناگون تبلیغاتی بخصوص در منطقه جنوب شهر یا با اصطلاح پایین شهر تاکستان با وعدهای عمران و آبادانی و ایجاد اشتغال و غیره …که بیشتر به یک سراب شبیه است اقدام می‌کنند.

شام و ناهارهای انتخاباتی، شرکت در مراسم ختم و عروسی، عیادت از بیماران، کمک‌های مادی به مساجد، مؤسسات خیریه و حتی افراد رأی‌دهنده حضور در روستاهای محروم تاکستان و ده‌ها مورد دیگر، از جمله مواردی است که نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای جلب توجه رأی‌دهندگان و پیروزی در انتخابات انجام می‌دهند.

بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام‌های گوناگونی درباره انتخابات و اهمیت آن تاکید کردند و انتخابات را نقطه‌ اساسى وصل افکار و آراى مردم به بدنه‌ نظام اجرایى دانستند.

همچنین فرمودند که اگر انتخابات با حضور مردم، با اراده‌ى مردم، با آزادى کامل مردم و انتخاب آزادانه‌ آن‌ها انجام بگیرد، و حداکثر آگاهى از سوى مردم به کار برود، تا این‌که افراد صالح و شایسته و حقیقتا حائز شأن نمایندگى این ملت عظیم، به مجلس فرستاده بشوند، نظام اسلامى مى‌تواند مطمئن باشد که در جهت آرزوها و هدف‌هاى خود در حرکت است

*****

در این مسئله هیچ شکی نیست که تبلیغات انتخاباتی ابزاری است که موجب آگاهی رأی دهندگان در طول فرایند انتخابات می‌گردد و  باید دانست این مهم، جز در پناه اصول حقوقی امکان پذیر نیست و در غیر این صورت تبلیغات از جاده مستقیم و حقوقمند خارج می‌شود و به بیراهه می‌رود لذا تمتم قوانین و اصول اساسی باید در ارائه تبلیغات از سوی کاندیداها و ستادهای انتخاباتی رعایت شود.

برای اینکه همه مردم از هر قشری بتوانند به برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها دسترسی داشته باشند یکی از مهم‌ترین راهکارها ایجاد ستاد تبلیغاتی است، هرچند فعالیت کاندیداها در فضای مجازی و کانال و گروهای تبلیغاتی محیط را تبلیغات کاندیداها ایجاد کرده است.

شروع زود هنگام تبلیغات توسط برخی نامزدها و نیز دادن وعده‌ و وعیدهای غیر قابل تحقق توسط برخی از نامزدها از ضعف‌ها و موارد ناپسندی است که امید داریم در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار گیرد،باشد که از تکرار مجدد این اشتباهات جلوگیری شود و کاندیداهای انتخاباتی برای تصاحب 290 کرسی سبز بهارستان با یکدیگر رقابت سالمی داشته باشند.

بیان وعده های انتخاباتی در محافل خصوصی و عمومی تبدیل به یک مطالبه و خواسته عمومی می شود و در صورت پیروزی کاندیدا، حق پیگیری را برای موکلین از نماینده منتخب ایجاد می کند. خواه این موکلین جزء دسته طرفداران بوده باشند یا مخالفان. در صورت عدم تحقق این وعده ها در طول زمان، طرفداران دچار سرخوردگی می شوند و مخالفان فضایی را برای اثبات حقانیت کاندیدای مغلوب خود می یابند. بنابراین به وعده های خود به عنوان چاقوی دو لبه نگاه کنید.

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها