بسیج قاعده‌ای قالب شکن دارد، در طول دفاع مقدس قالب‌های زیادی را شکسته‌ایم و سعی کرده‌ایم در جهت پیشروی و ایثارگری گام برداریم.
کد خبر: ۸۶۱۶۹۱۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

سردار محمد رضا یزدی در پنجمین گردهمایی حقوقدانان بسیجی سراسر کشور اظهار داشت: بسیج قاعده‌ای قالب شکن دارد، در طول دفاع مقدس قالب‌های زیادی را شکسته‌ایم و سعی کرده‌ایم در جهت پیشروی و ایثارگری گام برداریم.

وی افزود: بسیج حقوق دانان، وکلا و قضات باید در جهت عمق بخشی داخلی گام بردارد؛ این در حالی است که متاسفانه در این باب کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، صدور انقلاب غیر از عمق بخشی خارجی این است که بتوانیم صدور انقلاب را برمبنای حقوقی مستقر سازیم که متاسفانه توفیق چندانی حاصل نیاورده‌ایم.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه گفت: ما باید مبانی حقوقی را در جهت عمق بخشی داخلی و خارجی مد نظر قرار دهیم؛ اگرچه امام خمینی(ره) قوانین را قبل از پیروزی انقلاب تدوین کردند ولی ما پس از آن دیگر جدیتی در مورد قوانین به خرج ندادیم؛ این در حالی است که عمده قوانین ما ترجمه قوانین فرانسه و کشور‌های دیگر است.

یزدی وظیفه بسیج حقوق دانان را تدوین قوانینی دانست که منافع ملی را تایید می‌کند و افزود: ما باید در قالب‌ها تردید ایجاد کنیم، نه اینکه قانون‌شکنی کنیم بلکه برای رسیدن به حق باید مجاهدت کنیم؛ ما اجازه نداریم در چهارچوب ضد عدالت گام برداریم، بلکه باید به دنبال عدالت باشیم.

وی اظهار داشت: ما باید امروز به دنبال این باشیم که چگونه می‌توانیم در لابه‌لای قوانین گم نشویم و عدالت را محقق سازیم، باید به دنبال این باشیم که در مسیری که به عدالت نزدیک تر است گام نهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه تصریح کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران پابرجا است بدان جهت است که توانسته در مسیر عدالت گام نهد.
تحقق عدالت اجتماعی مهم‌ترین کار بسیج حقوقدانان است

ارسال نظرات