21 میلیارد ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد از جمع‌آوری 21 میلیارد ریال زکات در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۶۸۴۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳

سید غلامرضا متقی با بیان اینکه زکات یکی از مصادیق و شعائر بزرگ اسلام است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص ترویج فرهنگ زکات یک وظیفه دینی و اسلامی و مستلزم حمایت همه‌جانبه روحانیون و مبلغین دینی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان ما در حال حاضر در رتبه هفتم پرداخت زکات قرار دارد، تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون مبلغ 21 میلیارد ریال زکات از مردم فهیم و نیکوکار استان جمع‌آوری شده است.

وی به واگذاری جمع‌آوری زکات به کمیته امداد اشاره کرد و افزود: در راستای جمع‌آوری زکات در کمیته امداد، موفقیت‌های زیادی تاکنون کسب شده و امید است با برنامه‌ریزی موثر بتوانیم موفقیت‌های چشمگیرتری در این زمینه به دست آوریم.

متقی با بیان اینکه زکات در اولویت اول به مساکین و فقرا می‌رسد و اولویت بعدی مساجد و کارهای فرهنگی هستند، گفت: در این راستا از محل پرداخت زکات 18 مورد پروژه عمرانی از جمله مسجد و حسینیه، 106 مورد مرمت و بازسازی مساجد، حسینیه و پروژه‌های عمرانی و 150 مورد کمک‌های موردی ویژه و درمانی برای نیازمندان انجام گرفته است.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 53 روستای دارای اقلام مشمول زکات در استان گفت: در حال حاضر 206 روستای زکات‌دهنده در استان در امر جمع‌آوری زکات همکاری دارند که تلاش ما این است که با فرهنگ‌سازی در این زمینه، شاهد مشارکت همه روستاهای مشمول زکات در این امر باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان ضمن تقدیر از رئیس اداره زکات استان و روحانیون و عاملین زکات در استان، از آنان خواست تا با برنامه‌ریزی اصولی و تبلیغ و ترویج ارزش‌های دینی، پرداخت زکات را در استان ترویج و نهادینه کنند و افزود: فرهنگ‌سازی، بسترسازی، تبلیغ و ترویج جمع‌آوری، پرداخت و مصرف زکات یک وظیفه دینی و اسلامی است که با حمایت روحانیون و مبلغین دینی امکان‌پذیر است.

ارسال نظرات