خبرگزاری بسیج: کارشناس دینی در نشست هیات منتظران موعود که به همت پایگاه صالحین حوزه صدیقه کبری (س) ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک در زینبیه صالحین برگزار شد، گفت: جنگ نرم موثرترین، کم هزینه ترین و پیچیده ترین شکل از جنگ است.
کد خبر: ۸۶۱۶۸۳۱
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  حجت الاسلام والمسلمین نظری اظهار داشت: جنگ نرم نوع جدیدی از جنگ است که در آن به جای استفاده از ابزار سخت و کلاسیک از ابزارهای فرهنگی در راستای تاتیرگذاری فرهنگ اندیشه و عواطف انسانی استفاده می شود.

نظری تصریح کرد: در طبقه بندی جنگ، سه نوع جنگ داریم که شامل جنگ سخت، نیمه سخت و جنگ نرم . در جنگ سخت در دوران دفاع مقدس ملت ایران ثابت کرد حرف زیادی برای گفتن دارد و استکبار جهانی جرات نفوذ بر کشور ما را ندارشت.

کارشناس دینی با اشاره به تهاجم و همبستگی غرب و استکبار علیه ایران، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اکثر کشورها و دولت های استکبار در مقابله با ایران قرار گرفتند و در آن عرصه نیز توانستیم مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت های فرهنگی و جنگ نرم، اظهار کرد: علیرغم اینکه تلاش های زیادی در این حوزه ها داشته ایم اما نتایج گویای آن است که در حوزه جنگ نرم باید بیشتر کار شود.

نظری تصریح کرد: اگر بخواهیم در آینده، در بحث جنگ نرم آسیب نبینیم باید راهکارهایی انجام دهیم.

وی گفت: تقویت منابع قدرت نرم، گسترش دامنه فعالیت های فرهنگی و افزایش فرآورده های فرهنگی جذاب، استفاده از دیپلماسی عمومی فعال، از مهم ترین عوامل است.

کارشناس دینی  بیان کرد: سیاست زدگی فرهنگی، افراط و تفریط در برنامه ریزی و تمرکز در فعالیت های فرهنگی، عدم تناسب بین سیاست های اعمالی، خود باختگی روشن فکران، فقدان برنامه ریزی لازم از جمله ضعف های موجود در این قسمت است.

ارسال نظرات