بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج از درایت دستگاه قضایی و دادستان کهگیلویه و بویراحمد در شکستن پژواک فتنه 8 آذر یاسوج قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۶۱۶۸۲۱
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶

سیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در بیانیه‌ای در خصوص فتنه 8 آذر در این دانشگاه آورده است: در حوادث فتنه‌‌‌‌‌‌‌گون، شناخت عرصه دشوار است، شناخت اطراف قصه دشوار است، شناخت مهاجم و مدافع دشوار است، شناخت ظالم و مظلوم دشوار است، شناخت دشمن و دوست دشوار است... بایستى گره‌‌‌‌گشائى کرد؛ باید حقیقت را باز کرد، بایستى گره‌‌‌‌‌‌‌هاى ذهنى را باز کرد(مقام معظم رهبری).

در این بیانیه آمده است: حافظه تاریخی جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که هرگاه فتنه و وابستگان فتنه در هر جایی که مردم با جدیت با آن‌ها مخالفت کردند دست به دروغ و التهاب‌آفرینی و فتنه و اتهام‌زنی و کشته‌سازی و خودزنی و انتشار اکاذیب و عوام فریبی زدند.

در این بیانیه تصریح شده است: در وقایع هشت آذر دانشگاه آزاد یاسوج؛ جریان ساختارشکن و مدعی فرهنگ و سیاست بعد از آن که دیدند دانشجویان معترض صرفا با شعار مرگ بر فتنه‌گر اجازه حضور و سخنرانی به فعال و محکوم  فتنه 88 را  نمی‌دهند با برخورد فیزیکی  با دانشجویان معترض کار را به زد و خورد و رفتارهای خارج از ضوابط دانشجویی کشاندند و قاعده اعتراض دانشجویی را در حالتی عصبی به هم زدند و در حرکتی اقدام به جلو دست به دروغ پراکنی در فضای رسانه‌ای زدند و به دانشجویان معترض اتهام چاقو کشی زدند.

در ادامه همین موضوع  آمده است: اما بعد از ورود  مسئولان قضایی، امنیتی و حتی سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد و با انجام تحقیقات کامل و جامع و بررسی تمامی جوانب موضوع، عدم استفاده از چاقو در این اعتراضات به عینه مشخص و محرز شد و با جدیت تکذیب و اعلام شد که تعدادی از رسانه‌های استان از درج این خبر و تکذیبیه نیز امتناع کردند، البته حقیقت همواره برای حقیقت گریزان تلخ بوده ولی رسانه‌ای مورد توجه و اقبال عمومی است که جسارت و شفافیت را سرلوحه خود قرار دهد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اکنون آنهایی که خواسته و ناخواسته از چاقوی مدرن و چاقوکشی در رسانه‌های استان و کشور و سایت‌های ضد انقلاب نام بردند و خوراک بیگانه تهیه کردند و احزاب و گروه‌ها و حتی متاسفانه چند تشکل دانشجویی که البته تحت تاثیر جو حاکم به این اتهام ناروا به جمع کثیری از دانشجویان معترض دانشگاه دامن زدند چه جوابی دارند، نمی‌دانیم، اما قدر مسلم اینکه روسیاهی همواره به ذغال خواهد ماند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از همه آنها توقع چندانی نداریم، اما از بعضی افراد حقوقی، خبرگزاری رسمی در استان و حتی برخی افراد و گروه‌های سیاسی که عجولانه وارد معرکه شدند و دیدگاه ما نسبت به آنها هنوز ترکی برنداشته، انتظار بود و هست که از برادران و خواهران و فرزندان دانشجوی خود در دانشگاه آزاد رسماً پوزش بطلبند که بازهم خود دانند.

و اما چند نکته برای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج حائز اهمیت است که به شرح زیر اعلام می‌داریم.

1 - از اعضای شورای تأمین استان و ادارات و نهادهای امنیتی و دستگاه بیدار و هوشمند قضایی در استان، خصوصاً دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان که پژواک فتنه را شکستند و با قاطعیت و بدون ملاحظه طرفین و صرفاً با قطب‌نمای عدالت و شاخص قضاوت و قانون و حتی حضور در بین دانشجویان معترض که قصد راه‌اندازی تجمع بزرگ اعتراضی به زد و خوردهای بعدی داشتند با روشنگری و دعوت به آرامش نقش موثری در هدایت موضوع ایفا کردند کمال قدردانی و تشکر را داریم.

2 – بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج و کمیته پیگیری دانشجویی این موضوع ضمن اینکه طبق قانون پیگیری قضایی و حقوقی اتهامات وارده به بسیج دانشجویی و دانشجویان ارزشی را برای خود محفوظ می‌داند و تا حدودی هم اقدام شده است اما با توصیه، هدایت و وساطت بزرگان و حتی شورای تامین از پیگیری حقوقی اتهامات وارده در این قضایا دست می‌کشد. امیدواریم هم مدیریت محترم و شورای نظارت دانشگاه هم برخی مسئولین استانی و شهرستانی و هم رسانه‌های استان توجه و تحلیل لازم را دریافت کرده باشند و از ورود افراد مسئله‌دار خصوصا محکومین فتنه‌ای که همچنان در فتنه‌گری فعال هستند به محیط دانشگاه جدا جلوگیری کرده و به مسائل بومی محلی و بنیه دانشجویی برخی تشکل‌های دانشجویی توجه مضاعفی داشته باشند.

3- بسیج دانشجویی همواره اعلام کرده که از فضای باز دانشگاهی استقبال و خود حاضر است تا در دعوت از  افراد و همه جریانات درون نظام ولو منتقدین جدی در محیط دانشگاه همکاری نماید و به چنین بهانه‌ای نباید همه کرسی‌ها و نشست‌های دانشجویی تعطیل شود و یا چنین بهانه‌ای  منجر به برخورد با بعضی از کارمندان و مسئولین دانشگاه شود که قطعا بازتاب خوبی نخواهد داشت.

4 – بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در راستای برگزاری انتخابات شکوهمند و سرنوشت‌ساز 7 اسفند 94 که تجلی دیگری از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود آمادگی کامل دارد تا جهت نشاط سیاسی و شور انتخاباتی و تامین امنیت لازم و هر نوع همکاری که مسئولان  برگزار کننده انتخابات در استان و شهرستان بخواهند داوطلبانه همکاری نماید و دست همه گروها و احزاب و افراد و تشکل‌ها را برای حضوری پرشور و انتخابی اصلح و  اقدام برابر قانون و همکاری با مجریان به گرمی می فشاریم.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و کمیته پیگیری دانشجویی

ارسال نظرات