علی اشرف خانلری
شهرری حیاط خلوت و انباری استان تهران؛
خبرگزاری بسیج: معاون سیاسی فرماندار ری بر استقرار کمپ های ترک اعتیاد به طور عادلانه در تمامی شهرستان های استان تهران تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۱۶۸۱۷
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ری "سعید بیات" در نشست مسئولان ادارات شهرستان با روسای مراکز بهبودی اقامتی میان مدت شهرری که در تالار خدمت فرمانداری برگزار شد تصریح کرد: متاسفانه کمپ های زیادی در شهرستان ری استقرار و تحمیل شده است و آمار نشان می دهد تعداد بالایی از معتادین واقع در این کمپ ها غیر بومی شهرستان ری هستند که هزینه های زیاد امنیتی ، اجتماعی و اقتصادی برای شهرستان در پی دارد.  وی افزود: در حال حاضر 54 کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز قانونی در شهرستان ری وجود دارد که باید تدابیری اندیشیده شود تا تمام شهرستان های استان تهران در این امر مهم مشارکت نموده و توزیع عادلانه ای نسبت به استقرار کمپ ها در استان تهران صورت پذیرد .

 بیات با بیان اینکه باید در راستای ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به معتادین تلاش کنیم افزود: معتادین حق شهروندی دارند و باید به عنوان یک بیمار به آنها رسیدگی شود چرا که خدمت به بیمار نوعی عبادت محسوب می شود .

وی گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر نگرش به معتادین کشور تغییر پیدا کرده است و به معتاد دیگر نه به چشم مجرم بلکه به عنوان یک بیمار نگاه می شود .

معاون فرماندار ری اضافه کرد: راه اندازی کمپ ها و ایجاد ظرفیت های مختلف در کشور در راستای این سیاست مطلوب است .

بیات افزود: حاکمیت بر اساس وظایفی که در قبال معتادان دارد تلاش می کند باری از دوش خانواده ها بردارد و معتادان مجدد به جامعه و زندگی و دامن خانواده برگردند .

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امروزه کمپ های شهرستان ری از وضعیت مطلوب و قابل قبولی برخوردار هستند، اظهار داشت: با همکاری اداره بهزیستی شهرستان ری و با اهداف جلوگیری از استقرار کمپ های غیر مجاز و همچنین ساماندهی کمپ های دارای مجوز و رسیدگی به مشکلات آنها تیمی تشکیل شد تا با سرکشی های مستمر نظارت دائم و موثر بر این کمپ ها صورت پذیرد .

ارسال نظرات