خبرهای داغ:
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با بیان اینکه 11 طرح پژوهشی از استان همدان برای حمایت به صندوق حمایت از پژوهشگران رسیده است، گفت: 168 میلیون تومان برای این تعداد طرح پژوهشی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۶۱۶۸۱۳
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نصرت‌الله ضرغام امروز در جلسه تبیین اهداف صندوق حمایت از پژوهشگران در جمع اساتید، پژوهشگران و دانشجویان استان همدان در دانشگاه بوعلی اظهار داشت: یکی از دلایل راه‌اندازی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران حمایت از تحقیقات و کارهای نوآورانه است.

وی با بیان اینکه 78 هزار دانشجوی دوره دکترا در کشور مشغول به تحصیل هستند، افزود: صندوق حمایت از پژوهشگران از رساله‌های دکترا حمایت می‌کند و اگر رساله دوره دکترا مورد درخواست بخش خصوصی یا دولتی باشد رقم حمایت 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به اینکه تعداد 43 کرسی پژوهشی به اساتید دانشگاه‌های کشور داده شده است، بیان کرد: اختراع مخترعان در خارج از کشور از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران به ثبت می‌رسد چرا که اختراعات ثبت شده از سرمایه‌ها و دارایی های فکری کشور به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از برگزاری سمینار و همایش‌های علمی حمایت می‌کند، گفت: دانشمندان و پژوهشگران با در اختیار داشتن 2 نفر از دانشجویان دوره دکترا می‌توانند به امور تحقیقات و پژوهش بپردازند و این مهم سبب تقویت فرهنگ کار گروهی می‌شود.

ضرغام با اشاره به اینکه 70 درصد حمایت از پژوهشگران و فناوران مانند دیگر کشورها است، افزود: برای راه‌اندازی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، بنیادهای علمی 24 کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور 200 هزار نفر دانشجو وجود داشت، تأکید کرد: اکنون بیش از 4 میلیون نفر دانشجو در مراکز علمی در حال تحصیل هستند که این امر نشان رشد کمی علم در کشور دارد و باید به کیفیت علم نیز توجه شود.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور همچنین بالا بردن میزان دانش در جامعه را از سیاست‌های صندوق حمایت از پژوهشگران دانست و افزود: رشته‌های تحصیلی بسیاری در دانشگاه وجود دارد که باید ساماندهی شود و برخی رشتههای تحصیلی نیز باید راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه 11 طرح پژوهشی از استان همدان برای حمایت به صندوق حمایت از پژوهشگران رسیده است، اظهار داشت: 168 میلیون تومان برای این تعداد طرح پژوهشی در نظر گرفته شده است و بیشترین طرح پژوهشی از استان همدان سهم دانشگاه بوعلی‌سینا بوده است.

ضرغام با اشاره به اینکه قرن آینده قرن ذهن و تحلیل داده‌ها است، بیان کرد: رشد علم در دنیا خوب دنبال می‌شود اما حوزه معرفتی کمرنگ است و صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران به بحث رشد معرفتی در کنار علم نیز توجه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات