خبرهای داغ:
خواسته پدر فواد مشعلي حاضر شدن بر مزار پسرش در عربستان است، حال اين سوال مطرح مي‌شود كه در پي حوادث پيش آمده و قطع رابطه عربستان و ايران تكليف پيكر فواد مشعلي چه مي‌شود؟
کد خبر: ۸۶۱۶۸۰۳
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،مهرماه امسال فاجعه منا در روز عيد قربان عيدبزرگ مسلمانان جهان رخ داد؛ بسياري از هموطنانمان در اين فاجعه جان خود را در حرم امن الهي از دست دادند.

جامعه قرآني كشور نيز در اين فاجعه غم‌انگيز نخبگاني را از دست داد كه سهم استان خوزستان در اين ميان با 3 جانباخته از همه بيشتر بوده است؛ امين باوي، محمدسعيد سعيدي‌زاده و فواد مشعلي.

پيكر امين باوي پس از روزها انتظار در 23 مهرماه با حضور مردم و مسئولان در آبادان به خاك سپرده شد.

همگان در انتظار بازگشت دو قرآني ديگر خود بودند، شايد خوزستاني‌ها گمان مي‌كردند پيكر دو هم استاني قرآني ديگرشان نيز پيدا شده و به كشور بازمي‌گردد اما اين انتظار ماه‌ها طول كشيد.

ناصر حویزاوی، مدیر حج وزیارت خوزستان 12 دي‌ماه در گفت‌وگو با ايكناي خوزستان يافتن نشانی از دو فعال قرآنی خوزستانی جان‌باخته فاجعه منا را تاييد كرد.

وي گفت: در صحبت‌هایی که با خانواده‌های این دو جان‌باخته خوزستانی(فواد مشعلي و محمدسعيد سعيدي زاده) انجام شده است، اعلام شد که جسد یکی از متوفیان در عربستان بماند ولی جسد دیگر به کشور بازگردد.

پيرو انتشار اين خبر، ايكناي خوزستان با خانواده‌هاي دو جانباخته فاجعه منا تماس گرفت كه آنها شناسايي پيكر فرزندانشان را تاييد كردند.

پدر مرحوم فؤاد مشعلی، قاری مهاجر الی‌الله و عضو گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) آبادان به ايكناي خوزستان گفت كه پيكر فرزندم شناسايي شده است.

مشعلی افزود: عکسی که به من نشان داده‌اند نیم‌رخ است و تغییراتی در چهره او ایجاد شده است. اگر هم من بگویم که این عکس مربوط به پسرم است اما به عنوان پدر فؤاد مشعلی توقع دارم بر سر مزار پسرم بروم.

مشعلی گفت: من باید بر سر مزار پسرم بروم ولو برای ده دقیقه؛ من خواسته زیادی ندارم فقط می‌خواهم قبر پسرم را زیارت کنم.

پس از اين گفت‌وگو  و به فاصله دو روز پيرو اعتراضات صورت گرفته نسبت به اعدام آيت‌الله نمر در عربستان، روابط ايران و اين كشور قطع شد.

امروز سه‌شنبه 15 دي‌ماه نيز پدر مرحوم فواد مشعلي در ‌گفت‌وگويي ديگر با ايكناي خوزستان گفت: تاكنون هيچ اطلاعي مبني بر سفر  به عربستان به ما صورت نگرفته است. قانونا بايد به عربستان برويم چون حتما بايد بر سر مزار عزيزمان حاضر شويم.

وي گفت: من رضايت دادم كه جسد فرزندم در عربستان بماند چون فقط استخوان‌هاي او فقط باقي مانده است اما انتظار دارم كه مزار او را ببينم.

حال بايد گفت با وجود موارد پيش آمده در مناسبات ميان ايران و عربستان تكليف اجساد باقي مانده از فاجعه منا در عربستان و چشم به راهي بازماندگان چه مي‌شود. اميد است اين امر  به فراموشي نرود.

اين خانواده‌ها پس از چهارماه چشم به راهي همچنان منتظرند تا نشاني از فرزندانشان بيابند. تلاش دستگاه‌هاي اجرايي كشور كه مرتبط با فاجعه منا هستند بر همگان روشن است اما موضوع دسترسي به اجساد اين فاجعه نبايد ميان وقايع سياسي كم رنگ شود.

چهارماه صبر اين خانواده‌ها بايد منجر به نتيجه‌اي مطلوب شود تا بتوانند پيكر فرزندانشان را در آغوش گيرند.

اين افراد از جمله نخبگان قرآني بودند كه به گفته جامعه قرآني كشور دهها سال بايد بگذرد تا جايگزيني برايشان يافت شود اما چنين عملكردي در قبال انتقال اجسادشان به كشور و يا حضور خانواده‌ها بر سر مزارشان در عربستان نيز بايد بررسي و پيگيري شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها