رئیس ستاد انتخابات استان همدان خبر داد
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: صلاحیت ۲۸۶ داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان تائید شد.
کد خبر: ۸۶۱۶۷۲۳
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدابراهیم الهی تبار اظهار داشت: ۲۹۷ داوطلب نمایندگی استان همدان در مهلت تعیین‌شده برای نام‌نویسی داوطلبان حضور در دهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات نام‌نویسی کردند.

وی بابیان اینکه از این تعداد صلاحیت ۲۸۶ داوطلب نمایندگی مجلس در استان همدان احراز شد، گفت: 6 نفر از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان انصراف داده و صلاحیت ۴ نفر نیز تائید نشد.

وی بابیان اینکه ۲۷۰ مرد و ۲۷ زن در این دوره از رقابت‌ها در حوزه‌های انتخابیه همدان و تهران نام‌نویسی کردند، گفت: آمار ثبت‌نام کنندگان درمجموع نسبت به دوره گذشته 117.5 درصد افزایش داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: داوطلبان نمایندگی مجلس که بر اساس نظر هیئت‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه تائید صلاحیت نشده‌اند، می‌توانند از تاریخ ابلاغ فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه به مدت ۴ روزبه دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان‌ها مراجعه و پس از دریافت فرم، شکایت خود را تنظیم و پس از تحویل رسید دریافت کنند.

وی با بیان اینکه یک هفته قبل از شروع رای گیری تا ۲۴ساعت قبل از شروع رای گیری داوطلبان فرصت دارند تا به صورت رسمی فعالیت های تبلیغاتی خود را انجام دهند، گفت: هیئت های ناظر و هیئت های اجرایی مسئول اجرای صحیح انتخابات در استان هستند.

الهی تبار با بیان اینکه شورای نگهبان به صورت کلی فرایند انتخابات را رصد می کند و در فرایند های مختلف تخلفات کاندیدا ها را در نظر می گیرد، گفت: در گذشته شاهد تخلفاتی در خصوص آغاز زود هنگام و پیش از موعد تبلیغات انتخابات در مواردی بوده ایم و تمام فعالیت کاندیداها قبل و یا بعد از رای گیری بررسی می شود و همه کسانی که وارد این عرصه می شوند باید قانون را ملاک عمل خود قرار دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه تبلیغات از ۲۸بهمن ماه شروع می شود و تا ۸ صبح روز ۶اسفند مهلت دارد و بعد از این تاریخ هرگونه تبلیغات ممنوع است، گفت: ۱۵روز قبل از شروع تبلیغات می توان حوزه را تغییر داد و طبق ماده ۵۵قانون، داوطلبان حوزه انتخاب شده می توانتد یک نفر نماینده را برای نظارت بر حوزه انتخابیه تعیین کنند و مردم باید چشم تیزبین داشته باشند و اگر تخلفی دیدند گزارش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات