نخست وزیر قرقیزستان از امضای قرارداد خرید 100 مگاوات برق از قزاقستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۶۷۲۲
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  در بیشکک، صبح امروز «تمیر ساریف» نخست وزیر قرقیزستان در نشست مشترک مقامات دولتی و کارمندان «تاقتاغول» بزرگ‌ترین نیروگاه برق- آبی این کشور در مورد امضای قرارداد خرید 100 مگاوات برق از قزاقستان خبر داد.

وی در ادامه تصریح کرد: در 23 دسامبر قبل از ایام تعطیل در نیروگاه «تاقتاغول» خرابی یکی از دستگاه‌های تولید برق باعث به وجود آمدن نیاز جدی برای به روز رسانی تمام تأسیسات برق- آبی کشور شد.

ساریف ادامه داد: مقامات در بخش انرژی دستور تشکیل کمیسیون جهت بررسی وضعیت تمام واحدهای تولید برق کشور و در صورت لزوم ایجاد برنامه تعمیر تدریجی آنان را صادر کردند.

وی اظهار داشت: باید به فرآیندهای اعلام مناقصه ساخت‌وساز نیروگاه‌های برق- آبی کوچک سرعت بخشید ضمن آنکه در ماه مارس سال جاری دولت قصد راه‌اندازی مناقصه برای شروع استخراج زغال سنگ در لایه موسوم به «قاراکیچه» و ساخت نیروگاه حرارتی دارد که به وسیله این اقدامات ما به تدریج می‌توانیم تمام امکانات ضروری جهت رفع نیازهای اجتماعی را با انرژی برق تأمین کنیم.

نخست وزیر قرقیزستان افزود: با توجه به نیاز ساخت واحدهای تولید انرژی نهادهای دولتی باید به فرآیندهای انصراف قراردادهای ساخت نیروگاه‌های برق- آبی کوچکـ «نارین» و «قامبرآتا» سرعت ببخشند چراکه در اواخر سال گذشته دولت روسیه از عدم وجود منابع کافی برای ادامه اجرای این پروژه‌ها خبر داده بود.

این در حالی است که در 23 دسامبر سال جاری در نیروگاه برق- آبی «تاقتاغول»، خرابی ترانسفورماتور بلوک واحد هیدرولیک باعث قطعی برق شد و خرابی دوم آن که پس از چند روز در 28 دسامبر به وجود آمد در نهایت به کمبود انرژی برق در قرقیزستان منجر شد.

علاوه بر این به دلیل خرابی خطوط کابلی دستگاه‌های تولید برق دیگر نیز متوقف شد که مقامات بخش انرژی در مورد قطع موقت برق در سراسر این کشور هشدار دادند.

ارسال نظرات