فیلم های ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حوزه هنری استان زنجان اکران می شود.
کد خبر: ۸۶۱۶۷۱۴
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان گفت: در روز پایانی اکران‌ عمومی آثار این رویداد سینمایی، تعدادی از آثار چهارشنبه 16 دی ماه ساعت 15 در حوزه هنری استان زنجان به نمایش در می آیند.

میثم سیفی افزود: «برعکــس!»، عنــوان اثــری کوتــاه در قالــب داســتانی اســت کــه با شــیوه‌ای طنازانــه و نــو بــه موضــوع مذاکرات هســته‌ای و عدم صداقــت طــرف مذاکــره کننــده غربــی در جریان ایــن مذاکرات پرداختــه اســت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این اثر 7 دقیقــه‌ای را حســین امانــی کارگردانــی و نویســندگی کــرده اســت.

سیفی اظهار داشت: «دولت کاریکاتور»، به کارگردانی محمد اولاد به مدت 5 دقیقه ای نماهنگی است که ظلم به مردم فلسطین و کشتار آنها توسط صهیونیست ها و بیتوجهی دولتمردان غربی و حتی حمایت آنان از این کشتار را به نمایش گذاشته است.

گفتنی است: «رنج عشق»، این مستند در ارتباط با زندگي هنري استاد حسين ماستياني و در ۲۳ دقيقه با موضوع انقلاب اسلامی و به کارگردانی مهدی احمدی توليد شده است.

«سه قربانی»، بررسی واقعه ۱۶ آذر، اعتراض دانشجویان به ورود نیکسون به تهران ، تجدید رابطه دولت کودتا با انگلیس در آذر ۱۳۳۲، از موضوعات مطرح شده در فیلم مستند سه قربانی می باشد. این فیلم مستند در زمان 20دقیقه و توسط میراسداله هاشمی کارگردانی شده است.

«شبیه افسانه ها»، نماهنگی است در 5 دقیقه و به کارگردانی محمدرضا رضائیان که سرنگونی رژیم ظالم ستمشاهی را به وسیله بسیج مردم و تحت رهبری امام خمینی (ره) به تصویر می کشد.

«عکس العمل»، در مدت 37 دقیقه به نویسندگی و کارگردانی مهدی محمودی، موضوع بحران جمعیتی و دلایل کاهش ازدواج و تمایل به فرزندآوری در میان ایرانیان را نشان می دهد.

«من نگرانم»، به کارگردانی محسن پورمحی آبادی با موضوع سبک زندگی، این نماهنگ نگرانی های رهبر انقلاب از تغییر الگوی رفتاری مردم و نفوذ زبان بیگانه را بازگو می کند.

«همه چیز برای من»، با موضوع اقتصاد مقاومتی و به کارگردانی میثم صبوحی در مدت 30 دقیقه، مستند«همه چیز برای من» مروی بر واقعیت های تلخی از سبک زندگی مصرف زده‌ی ماست.

لازم به یادآوری است، کلید برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار اولین بار بعد از فتنه 88 زده شد، زمانی که جمعی از جوانان و فیلم‌سازان متعهد کشور آثاری را درباره فتنه تولید کرده بودند اما این آثار نه تنها حمایت نشد بلکه رسانه ملی و نهادهای مرتبط قدمی برای نمایش و دیده شدن این آثار بر نداشتند. این اتفاق باعث شکل‌گیری ایده برگزاری یک جشنواره مردمی برای دیده شدن این آثار شد.

نام این جشنواره ـ که مبدأ شکل گیری و روش‌های نوین و متفاوتی در مقایسه با جشنواره‌های رایج دیگر داشت ـ به نام پرچمدار روشن‌گری و تبیین حق‌طلبانه در صدر اسلام، حضرت عمار یاسر مزیّن گشته و «جشنواره مردمی فیلم عمار» نام گرفت.

ارسال نظرات