رئیس سازمان نظام کاردانی استان تهران مطرح کرد
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اشاره به این‌که وضعیت ساخت و سازها در کشور مضحک است، گفت: چرا برخی مسئولان جلوی کاردان‌های فنی برای ارتقای کیفیت ساخت و سازها را می‌گیرند؟
کد خبر: ۸۶۱۶۷۰۷
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی موذن در مجمع عمومی سالانه سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اشاره به این‌که شرایط سختی بر ما حاکم است، اظهار کرد:‌ تا روزی که مسئولان به واقعیت ها جلب نکنند چاره ای جز تکرار حقایق را نداریم.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که امروز صنعت ساختمان و ساخت و ساز روزگار خوبی ندارد، ویژگی‌های ساختمان سازی درست نیست و آدم‌هایی که باید دراین عرصه باشند،‌ نیستند.

وی با بیان این‌که 10 سال پیش هم اینگونه بوده و الان همین‌طور است، افزود: آسیب پذیری بسیاری زیادی ساختمان‌ها در برابر زلزله دارند و این مسئله بر کسی پوشیده نیست. ضریب ایمنی ساختمان‌ها بسیار بسیار پایین است

وی با اشاره به وجود بافت‌های فرسوده شهری بسیار در کشور،‌ تصریح کرد: این ساختمان ها نیازی به زلزله شدیدی ندارند و یک زلزله با ریشتر کم برای تخریب آنها کافی است.

وی گفت:‌ آقایان مسئولان بگویند فلان تصمیم را گرفتیم که موجب شد ساختمان‌ها ایمن ساخته شود، اما وضع ساخت  ساز تغییری نکرده و شیوه ساخت نیز همچنان مانند گذشته است.

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران در ادامه با اشاره به این‌که باید به خودمان بیاییم، افزود: به مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان گفته ام چرا واقعیت های ساخت و ساز کشور را به روی خودمان نمی‌آوریم، ما مسئول هستیم.

موذن با تاکید بر این‌که وظیفه داریم راهکار ارائه دهیم، تصریح کرد:‌ سازنده ما کیست،‌ آیا ساختمان ها درست ساخته می‌شود؟ چرا اجازه می‌دهید ساخت و ساز ها مانند نظارت‌ها صوری باشد مانند وزارتخانه‌ها که صوری تشکیل شده‌اند.

وی بیان کرد: وضعیت ساخت و ساز در کشور مضحک است،‌ با این وضعیت می‌خواهیم کیفیت ساختمان‌ها مناسب باشد.

وی با اشاره به وقوع زلزله در بازه‌های زمانی 200 ساله در تهران، گفت: سال‌هاست از دوره 200 ساله زلزله در تهران می‌گذرد و آخرین زلزله‌ای در پایتخت آمد 7 ریشتر قدرت داشت.

وی با بیان این‌که 80 درصد کاردان‌های فنی ساختمان عاشق این شغل هستند،‌گفت: چرا باید شرایط را آنقدر سخت کنند که کاردان‌های فنی این حرفه را رها کنند؟ آیا هیچ راهی به جز مهندس شدن کاردان‌های فنی در کشور وجود ندارد،‌ آیا این به نفع ساخت و ساز کشور است؟

وی بیان کرد:‌ مسئولان نباید دنبال کننده تصمیمات قبلی باشند، آقایان اظهار نگرانی می‌کنند چرا این حرف‌ها را مطرح می‌کنند ما می‌خواهیم ساختمان با کیفیت بسازیم چرا جلوی ما را می‌گیرید؟

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اشاره به این‌که دو سال از آمدن مسئولان جدید گذشته است اما هنوز کاری در حوزه ساخت و ساز انجام نداده‌اند، اظهار کرد:‌ مگر نمی‌گفتید یکی از حلقه‌های مفقوده ساخت و ساز کاردان های فنی است پس چرا این حلقه را در جای خود قرار نمی‌دهید تا وضعیت ساختمان های کشور بهبود یابد.

موذن بیان کرد: از وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم و فرد با هویتی در صنعت ساختمان هستند و اجازه ندهند برخی مدیران میانی با تصیمات اشتباه خود صنعت ساخت و ساز ساختمان را به چالش بکشند. مگر اینها آزاد هستند که هر تصمیمی بگیرند.

وی با بیان این‌که در برنامه پنج ساله پنجم توسعه پیش بینی 400 هزار کاردان فنی شده بود،‌اما چرا در پایان این برنامه تعداد کاردان‌ها 60 هزار نفر شد، گفت: در صنعت ساختمان نیازمند توجه هستیم، خوشبختانه جلسه خوبی با شهردار تهران داشتیم و از وی می‌خواهیم وارد عرصه ساخت و ساز شود. از وزیر راه و شهرسازی هم انتظار داریم که از کاردان‌های فنی در راستای افزایش کیفیت ساخت و ساز  حمایت کند.

وی افزود:‌آقایان بنده وادار به استعفا از برخی مسئولیت‌ها کردند و بنده هم تمکین کردم. به اندازه 43 سالی که در این بخش بوده‌ام وظیفه دارم صنعت ساختمان را اصلاح کنم.
ارسال نظرات