معاون صنايع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از تمدید و صدور 810 مجوز سه‌گانه صنایع دستی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۶۶۰۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مهرداد رئیسی در گفت‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این تعداد مجوز در طول نه ماه گذشته برای هنرمندان و صنعتگران صنايع دستی در استان صادر و تمديد شده است.

وی تصریح کرد: اين مجوزها شامل: پروانه توليد كارگاهی انفرادی و مجوز تاسيس و پروانه توليد كارگاهی می‌باشد كه از اين تعداد 430 فقره صدور و 380 فقره تمديد مجوزها بوده است.

معاون صنايع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بيان اينكه شناسايی هنرمندان و صنعتگران صنايع دستی در مناطق روستايی و عشايری دور افتاده استان از اولويت اين معاونت در سال جاری بوده است افزود: می‌توان به مناطقی چون دهستان موگويی، روستاهای سرآقاسيد، سوه، خويه، سيدصالح و غیره در شهرستان كوهرنگ اشاره كرد كه به‌علت شرايط خاص جغرافيايی از نيمه دوم سال بعضا تا چندماه ارتباط آن‌ها با مركز شهرستان و استان قطع می‌گردد.

رئيسی با اشاره به اينكه در حد امكان سعی شده به اين متاطق توجه بيشتری از لحاظ پرداخت تسهيلات، صدور مجوزها، حمايت‌های توسعه‌ای و آموزشی صورت پذيرد كه در همين راستا برگزاری دوره‌های آموزشی صنايع دستی عشاير به‎منظور ترويج اين رشته‌ها توسط بخش خصوصی و با نظارت اين معاونت انجام گرديد اذعان کرد: تعداد 100 نفر هنرآموز در رشته‌های چوغابافی، گليم بافی، سراندازبافی، جاجيم بافی و لبا محلی موفق به فراگيری آن‌ها و دريافت گواهينامه آموزشی شده‌اند همچنين برای استمرار و اشتغال تسهيلات به آن‌ها پرداخت گرديد است.

ارسال نظرات