خبرهای داغ:
مسئول امور روحانيون سازمان بسيج طلاب كشور:
مسئول امور روحانيون سازمان بسيج طلاب كشور گفت: دين و اخلاق جداي از مسائل سياسي نيست و به عبارتي ديانت ما عين سياست ماست.
کد خبر: ۸۶۱۶۵۱۲
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت الاسلام علي رضايي در جمع خانواده پاسداران سپاه استان سمنان در حسينيه امام خميني(ره) سپاه ناحيه سمنان اظهار داشت: دين و اخلاق جداي از مسائل سياسي نيست و به عبارتي ديانت ما عين سياست ماست.

وي در ادامه به مباحث تربيتي و اخلاقي كه هر يك از خانم ها و آقايان به عنوان پدر و مادر در كانون خانواده بر عهده دارند،‌اشاره كرد و گت: تربيت صحيح فرزندان يكي از مسائل مهمي است كه والدين بايد آن را مورد توجه قرار دهند.

مسئول امور روحانيون سازمان بسيج طلاب كشور بيان داشت: مسئله تربيت آنقدر داراي اهميت است كه سه نظر و ديدگاه در مورد آن وجود دارد عده اي مي گويند؛ روش تربيت فرزند را بايد از زمان ازدواج و عده اي ديگر مي گويند؛ بعد از تولد فرزند و ديدگاهي ديگر نيز بر اين پايه است كه قبل از ازدواج بايد مسائل زناشويي،‌تربيتي و اخلاقي را فرد در خود نهادينه كند كه بهترين نظر همين ديدگاه است چرا كه بحث تربيت بسيار مهم و حياتي است.

حجت الاسلام رضايي انتخاب همسر مناسب را زيرساخت تشكيل زندگي موفق عنوان كرد و گفت:‌ داشتن همسري مناسب و يار و ياوري همراه در زندگي در تربيت فرزندان بسيار مؤثر است.

وي افزود: فرزندان بخشي از داشته ها و خلقيات خود را از محيط خانواده و بخشي ديگر را از محيط بيرون از خانواده يعني جمع دوستان و هم كلاسي و دانشگاهي و همكاران خود مي آموزند؛‌بنابراين بايد محيط خانه و خانواده و سپس اجتماع محيط پاك باشد تا فرزندمان نيز در مسيري صحيح با تربيتي ديني و اخلاقي رشد كند.

مسئول امور روحانيون سازمان بسيج طلاب كشور با بيان اينكه خانواده مهمترين كانون اثرگذار در تربيت فرزندان است،‌ گفت: رعايت ادب و احترام پدر و مادر در نزد فرزندانشان بي شك اثري مستقيم در فرزند دارد و بهترين الگو براي فرزندان است؛ بنابراين وظيفه والدين است كه نه تنها با يكديگر بلكه با فرزندانشان در نهايت ادب و احترام و رعايت حقوق يكديگر برخورد كنند.

وي اظهار داشت: زنان بر مردان و مردان بر زنان داراي حقوقي هستند كه حق مرد بر زن در خانه اين است كه همواره با چهره اي بشاش و رويي گشاده به استقبال همسر رفته و با اخلاقي شايسته با مرد رفتار كند و مرد نيز به همين صورت علاوه بر تآمين خوراك و پوشاك از زن به عنوان امانتي در دستش به خوبي محافظت كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها