خبرهای داغ:
به همت سازمان بسیج ورزشکاران سپاه استان قم؛
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کونگ‌فوکار استان قم با حضور مسئولان ورزش استان و خانواده این شهدای گرانقدر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۶۴۸۲
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار رشته کونگ‌فو استان قم صبح امروز برای نخستین‌بار به همت هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی قم به هنگام برگزاری رقابت‌های کونگ‌فو کمپو قهرمانی چهار رده سنی قم برگزار شد.

مسابقات کونگ‌فو کمپو قهرمانی استان قم در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با هدف شناخت چهره‌های شاخص استان و با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار رشته کونگ‌فو قم، یکی از جذاب‌ترین مسابقات استانی کونگ‌فو پس از انتخاب محمد رشید به عنوان رئیس جدید هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان بود و طی آن برای نخستین‌بار از خانواده‌های شهدای کونگ‌فوگار استان قم با اهدای لوح یادبود، تجلیل و قدردانی شد.

محمد رشید که مرداد ماه امسال با اعتماد اعضای مجمع هیئت کونگ‌فو استان قم، برای مدت چهار سال سکان‌ مدیریت مسائل مرتبط با کونگ‌فوکاران و ورزشکاران هنرهای رزمی قم را بر عهده گرفته است، در ابتدای مراسم تجلیل از خانواده شهدای کونگ‌فوکار استان قم به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در سخنان خود ضمن تجلیل از مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر پیروی از سیره و خط مشی شهدای گرانقدر انقلاب و جنگ تحمیلی تاکید کرد و افزود: اگر امروز شاهد موفقیت‌های چشمگیر کونگ‌فو استان قم در عرصه رقابت‌های کشوری و بین‌المللی هستیم، بخش اعظمی از آن به دلیل همکاری و الطاف مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان قم و توجه ویژه آنها نسبت به رشته کونگ‌فو است.

در ادامه این مراسم که در آن برخی از پیشکسوتان چهره‌های موفق و شاخص کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان قم و همچنین تعداد از خانواده‌های معزز شهدای استان قم نیز حضور داشتند و با نظم و شکوه خاصی برگزار شد، حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم سخنرانی کرد.

وی تصریح کرد: امروز جوانان و نوجوانان ما از راه و شیوه زندگانی شهدای هشت سال دفاع مقدس پیروی می‌کنند، ضمن اینکه امروز شاهدیم که جوانان و نوجوانان ما مسیر شهدا را در پیش گرفته‌اند و در اطاعت از رهنمودها و دستورات مقام معظم رهبری پیش‌گام هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: امنیتی که امروز در این کشور برقرار است و ما می‌توانیم آسودگی به فعالیت در ورزش و سایر عرصه‌ها بپردازیم به خاطر از خودگذشتگی‌ها و ایثار شهداست، بر همین اساس باید قدر فداکاری‌های شهدا و ایثارگران را بدانیم.

در پایان این مراسم به یادماندنی و معنوی از خانواده‌ شهدای ورزشکار رشته کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان قم، به همت هیئت کونگ‌فو و همکاری سازمان بسیج ورزشکاران سپاه امام علی ‌بن ‌ابی‌ طالب (ع) از خانواده شهید حسن حاج‌غفاری و شهید مدافع حرم شهید رسول پورمراد تجلیل شد.

شهید سرافراز رسول پورمراد به دست ایادی استکبار جهانی و پس از مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم مستکبرین در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) به درجه رفیع شهادت نائل شد در حالی که از ورزشکاران موفق و شاخص کونگ‌فو استان قم بود.

ارسال نظرات