خبرهای داغ:
امام‌جمعه گرمه حضور بسیار گسترده، خودجوش و با بصیرت مردم در راهپیمایی نهم دی را مهلک‌ترین ضربه ملت ایران به دشمنان دانست.
کد خبر: ۸۶۱۶۴۱۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجة‌الاسلام تاتاری امام‌جمعه گرمه در همایش بزرگداشت 9 دی اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)تصریح فرمودند در برگزاری برنامه‌های 9 دی تنها به حرکت‌های جمعی و احساسی اکتفا نشود بلکه باید تبیینی دقیق از فتنه 88 به مردم ارائه شود .

وی حضور بسیار گسترده، خودجوش و با بصیرت مردم در راهپیمایی نهم دی را مهلک‌ترین ضربه ملت ایران به دشمنان دانست .

امام‌جمعه گرمه افزود: در نهم دی حرکت مردمی عظیم و ماندگاری، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب به وجود آمد و باید در سالگرد این حماسه تلاش شود حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در پرتو دین، ولایت مداری و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود .

وی تصریح کرد: فتنه 88 شباهت‌های بسیاری با جنگ صفین داشت و در این جنگ فتنه گران در مقابل امیر المومنین (ع) قرار گرفتند و منجر به شکست خوردن این جنگ شدند و موجب شدند تا امام علی (ع) خانه‌نشین شود.

وی افزود: در فتنه 88 نیز کار به جایی رسید که فتنه گران مقابل نظام و ولایت فقیه ایستاده و حتی عکس امام را پاره کرده و پرچم امام حسین (ع) را سوزاندند و این نشان داد جریان فتنه جریانی بسیار پیچیده است.

وی عنوان داد: فتنه گران نیمی از چهره حق و نیمی از چهره باطل را به همراه دارند و هم نماز شب می‌خوانند و هم در مقابل ولایت‌فقیه می‌ایستند که این امر شناخت آنها را سخت می‌کند اما ملت با بصیرت ایران این بار نیز با پیروی از ولایت‌فقیه از این امتحان سربلند بیرون آمد.

وی گفت: مهمترین عامل بصیرت و یکپارچگی مردم علیه فتنه‌گران، ارتباط امت با عاشورا و ولایت‌فقیه بود .

وی افزود: تدابیر هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)در آشکارسازی ابعاد و زوایای پنهان جریان فتنه و حضور هوشمندانه مردم، حماسه ماندگار و تاریخی 9 دی‌ماه را در سراسر کشور رقم زد .

وی گفت: دشمنان با حماقت‌های خود تلاش می‌کنند به ملت ایران و نظام اسلامی ضربه وارد کنند اما با بصیرت و هوشمندی مردم و مسئولین این حربه‌ها به‌سوی خود آنان بازگشته است.

وی افزایش تولید نفت توسط عربستان و کاهش قیمت جهانی نفت جهت ضربه به ایران را نمونه‌ای از حماقت‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: این اشتباه عربستان باعث شده تا این کشور با کسری بیش از 100 هزار میلیارد دلاری در بودجه خود مواجهه شود و مجبور شود قیمت فرآورده‌ای نفتی را برای مردمش افزایش دهد.

وی گفت: امروز مردم ایران راه خود را پیدا نموده‌اند و همواره در همه عرصه‌ها از مسئولین جلوترند و تشخیص درست و در صحنه بودن آنان گویای این واقعیت است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: باید سعی کنیم فرد اصلح را انتخاب کنیم و یکی از ویژگی‌های افراد اصلح این است که از نظر ثروت، فاصله طبقاتی با مردم نداشته باشند و وام‌دار به گروه‌های سرمایه‌داری نباشند.

وی ادامه داد: افراد انتخاب‌شده بایستی از بطن مردم بوده تا ضمن درک مشکلات واقعی مردم برای حل مشکلات معیشتی و بیکاری مردم چاره‌اندیشی کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت در حال خدمت‌رسانی به مردم است افزود: در سال همدلی و همزبانی بایستی همه با همفکری و همکاری، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عملی و مشکلات کشور را حل نماییم.

****

برگزاری نشست بصیرتی با موضوع گرامیداشت هفته وحدت در شهر ایور

****
برگزاري نشست هیئت منتظران موعود در شهر گرمه

نشست هیئت منتظران موعود باحضورفرمانده ناحيه مقاومت بسیج شهرستان گرمه و بسيجيان پايگاه بنت الهدي شهر گرمه برگزار گرديد.

****

برگزاری فراخوان گردان پايگاه محور

به مناسبت هفته وحدت فراخوان گردان پايگاه محور با حضوربسيجيان خواهر پايگاه مقاومت بسیج كوثرشهر گرمه برگزار گرديد.

****
برگزاري نشست بصيرتي با موضوع گرامیداشت هفته وحدت

نشست بصيرتي با موضوع گرامیداشت هفته وحدت با حضور فرمانده ناحيه مقاومت بسیج شهرستان گرمه و بسیجیان پايگاههاي مقاومت بسیج حضرت رقيه(س) وحضرت زهرا(س) شهر گرمه برگزار گرديد.

****

حضور نیروهای پایور ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه در مراسم ختم مادر شهید قاسمی

مراسم سومین روز وفات مادر شهید عباس قاسمی با حضور احاد مردم ،امام جمعه گرمه ، امام جمعه درق ، نیروهای پایور و و ظیفه ناحیه و گردان دهم امام حسین(ع) و جمعی از مسئولین شهرستان گرمه در محل حسینیه سید الشهدای شهر درق برگزار شد.

شهید عباس قاسمی در عملیات کربلای 5 درمنطقه شلمچه به شهادت رسید.

****
سرهنگ پاسدارفغانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه در جمع بسیجیان این شهرستان ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) روز نهم دی‌ماه را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست.

وی گفت: در اصل هشتم قانون اساسی آمده است در جمهوری اسلامی ایران، دعوت به خیر، امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابلاً وظیفه مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است که شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون مشخص می‌کند.

سرهنگ فغانی ادامه داد: خوشبختانه امروز قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پس از بحث‌های طولانی مشتمل بر 24 ماده و 19 تبصره به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسید.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر دو اصل در اسلام است که همه‌چیز را می‌خواهد اصلاح کند و رهبر معظم انقلاب نیز در تعریف آن بیان داشته‌اند امربه‌معروف یعنی اینکه همه مؤمنان در هر نقطه‌ای از عالم هستند موظفند جامعه را به سمت نیکی، معروف و همه کارهای خوب راهنمایی کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه گفت: اگر بخواهیم شناختی از معروف و منکر پیدا کنیم باید بدانیم بزرگ‌ترین معروف زمان امام حسین (ع) امامت حق و بزرگ‌ترین منکر آن زمان، امامت جابر بود.

وی بیان داشت: در زمان حاضر مهمترین معروف، توجه دادن مردم در مدار رهبری و ولایت است و معروف درجه‌یک امروز ما ولایت‌فقیه است.

سرهنگ فغانی افزود: تقویت بنیه‌های اقتصادی، برگشت از اشتباهات و خطاها، تلاش مخلصانه و توسل به درگاه حضرت حق، چهار شاخصی است که در خط ولایت قرار داشتن افراد را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه این ویژگی‌ها را ملت با بصیرت ایران در ایام‌الله 9 دی 88 به رخ تمام دشمنان داخلی و خارجی کشیدند اضافه کرد: متأسفانه برخی افرادی که در سال 88 در صحنه بوده‌اند به دلیل فاصله گرفتن از خط ولایت در این امتحان مردود شده و امروز به‌عنوان سران فتنه شناخته می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه اظهار داشت: بزرگ‌ترین منکر امروز، استکبار جهانی به سرکردگی امریکای جنایتکار است و منکر اصلی تطهیر سران فتنه، القای آن به مردم و تلاش برای رفع حصر خائنین به اسلام، انقلاب، مردم، شهدا، امام و ولایت است.

وی ادامه داد: منکر اصلی امروز ایجاد دوقطبی در فضای جامعه، بین مردم و حاکمیت و همچنین بین مسئولین و رهبری است.

برادر پاسدارفغانی تأکید کرد: چون در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم باید معروف و منکر سیاسی را بشناسیم و بدانیم متأسفانه برخی به دنبال تحریف شخصیت امام خمینی (ره)، تضعیف جایگاه رهبری و حمله به نهادهای تحت نظارت ایشان ازجمله شورای نگهبان، صداوسیما، بسیج و سپاه هستند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین معروف امروز ما انتخاب اصلح است گفت: نباید بگذاریم بار دیگر جام زهر را که در قطعنامه 598 به امام امت نوشاندن مجدداً تکرار شود و نباید اجازه داد مانند افرادی که بر کرسی مجلس ششم تکیه زدند و جام زهر را به حضرت آقا پیشنهاد دادند تکرار شود.

****

برگزاری نشست هیئت منتظران موعود در روستای چشمه خان

به مناسبت هفته وحدت و حماسه 9 دی، نشست هیئت منتظران موعود در روستای چشمه خان برگزار گردید

****
سرهنگ فغانی با اشاره به ایام‌الله 9 دی افزود: متأسفانه برخی افرادی که در سال 88 در صحنه بوده‌اند به دلیل فاصله گرفتن از خط ولایت در این امتحان مردود شده و امروز به‌عنوان سران فتنه شناخته می‌شوند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه اظهار داشت: بزرگ‌ترین منکر امروز، استکبار جهانی به سرکردگی امریکای جنایتکار است و منکر اصلی تطهیر سران فتنه، القای آن به مردم و تلاش برای رفع حصر خائنین به اسلام، انقلاب، مردم، شهدا، امام و ولایت است.

وی ادامه داد: منکر اصلی امروز ایجاد دوقطبی در فضای جامعه، بین مردم و حاکمیت و همچنین بین مسئولین و رهبری است.

برادر پاسدارفغانی تأکید کرد: چون در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم باید معروف و منکر سیاسی را بشناسیم و بدانیم متأسفانه برخی به دنبال تحریف شخصیت امام خمینی (ره)، تضعیف جایگاه رهبری و حمله به نهادهای تحت نظارت ایشان ازجمله شورای نگهبان، صداوسیما، بسیج و سپاه هستند.

وی در این نشست به برنامه های و عوامل و انگیزه فتنه در سال 88 اشاره و به تشریح وقایع پرداخت

****
یادواره 19 شهید والامقام شهر ایور بر گزار می شود

یادواره 19 شهید والامقام شهر ایور با سخنرانی برادر مسجدی و با  حضور خانواده شهدا ، ایثار گران ، احاد مردم ، ائمه جمعه و جماعات ، نیروهای نظامی و مسئولین شهرستان گرمه در محل مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ایور برگزار می شود.

****
حجة الاسلام سجادی : حماسه 9 دی را نهادینه کردن گفتمان مقاومت دانست

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه گرمه ضمن تبریک میلاد نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) خدمت پایوران و نیروهای وظیفه ناحیه گرمه  به تبیین حماسه عظیم 9 دی اشاره کرد.

وی گفت حماسه 9 دی گفتمان مقاومت را نهادینه کرد.

وی به اهداف دشمن در کم رنگ کردن این حماسه عظیم اشاره و افزود دشمنان اسلام با کم رنگ جلوه دادن حماسه بزرگ 9 دی در پی فراموش کردن این قیام بزرگ هستند و برماست که این حماسه را ترویج و گرامی بداریم.

حجة الاسلام سجادی نمایش اقتدار نظام ، نا کام کننده و یاس اور برای دشمنان و تقویت کننده و سرعت بخشی بقای پیروزی انقلاب و ولایت را از اهداف مهم حماسه 9 دی دانست.

****
ابراز ارادت هنرمندان گرمه‌ای به ساحت رسول‌الله(ص)

همزمان با میلاد حضرت رسول (ص) خطاطان و خوشنویسان شهرستان گرمه با نگارش القاب و اسامی پیامبر گرامی اسلامی، عشق و ارادت خود به آن حضرت را نشان دادند

نگارش نام محمد (ص) توسط هنرمندان خوشنویس در طول تاریخ خوشنویسی اسلامی، همواره به ارائه تجلیاتی از عشق و ارادت خوشنویسان ایران به ساحت والای پیامبر رحمت انجامیده است. چنانکه می‌توان گفت که نام‌های پیامبر و احادیث و گفته‌های ایشان، یکی از مهمترین مضامین آثار خوشنویسی شده از صدر اسلام تاکنون است و به یکی از ویژگی‌های مهم هنر اسلامی و به‌ویژه خوشنویسی تبدیل شده است .

این آثار شباهت بسیاری به کتیبه‌نویسی‌های معماری دارد و ازجمله ویژگی‌های مهم آنها می‌توان به اجرای مورب برخی حروف اشاره کرد که ضرب اهنگ پرتحرک‌تری به نمای کار می‌بخشد. این آثار اغلب با شبکه‌ای از خطوط درهم‌پیچیده گل و برگ احاطه‌شده که با زیبایی حیرت‌انگیز خود، جمله محوری تابلو را زینت داده اما هیچ‌گاه آن را تحت‌الشعاع خود قرار نمی‌دهد .

البته عشق و ارادت هنرمندان عرصه خوشنویسی ایران به ساحت مقدس حضرت محمد (ص)، آنان را به نگارش آیات قرآن که ایشان را به‌طور مستقیم مورد خطاب قرار داده و عبارت صلوات (اللهم صل علی محمد و آل محمد) نیز ترغیب کرده و هزاران نمونه از این آثار هنری نه‌تنها زینت‌بخش موزه‌ها شده است بلکه در منزل بسیاری از ایرانیان نیز به چشم می‌خورد .

هنرمندان شهرستان گرمه نیز همزمان با میلاد رسول اکرم (ص) گرد هم جمع شده و با نگارش القاب و اسامی پیامبر گرامی اسلامی (ص)، عشق و ارادت خود به آن حضرت را به نمایش گذاشتند.

در پایان این مراسم که با حضور بیش از 13 هنرمند خوشنویس این شهرستان برگزار شد از هنرمندان حاضر با اهدای هدایایی تقدیر شد.

****
یادواره 19 شهید والامقام شهر ایور برگزار شد

یادواره 19 شهید والامقام شهر ایور با حضور خانواده معزز شهدا و ایثارگران،امام جمعه گرمه و روحانیون شهرستان ،نیروهای پایور ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه ،نماینده مجلس شورای اسلامی در استان خراسان شمالی ،مدیر کل بنیاد شهید استان و جمعی ازمسئولین شهرستان گرمه با سخنرانی برادر ابولفضل مسجدی راوی کشوری در محل مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ایور در ظهر پنجشنبه 10 دی ماه برگزار شد.

****

یادوراه شهدا شهر ایور برگزار شد

سردار ابوالفضل مسجدی، مسئول کمیته راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور در یادواره شهدای شهر ایور با بیان اینکه شهیدان راه جاودانه شهدای کربلا را به‌خوبی درک کردند، اظهار کرد: ترویج و نشر فرهنگ و آرمان‌های شهدا بالاترین ارزش محسوب می‌شود زیرا عزت نظام اسلامی حاصل جانفشانی شهداست .

وی ادامه داد: آنهایی که در دوران فتنه پای دین و خیمه ولایت مردانه ایستادند و در شرایط غبارگرفته به‌خوبی از آن عبور کردند، همین فرزندان جبهه و دفاع مقدس بودند که با بصیرت و شناخت خود از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آمدند .

سردارابوالفضل مسجدی تنها راه عبور از فتنه‌ها را بصیرت و شناخت عمیق دانست و گفت: برخورداری از بصیرت همه‌جانبه مردم و مسئولان و عبرت گرفتن از عاشورا امری ضروری است .

وی با اشاره به سخنرانی مشهور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با عنوان «عبرت‌های عاشورا»، ادامه داد: ایشان با طرح این سؤال که چگونه جامعه اسلامی تنها پس از 50 سال از رحلت پیامبر اکرم (ص)، فرزند‌‌ همان پیامبر الهی را با شیوه ظالمانه‌ای به شهادت می‌رسانند و به تبیین مفاهیمی که از عاشورا باید آموخت، می‌پردازند .

مسئول کمیته راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور درباره دعوت مردم کوفه از امام حسین (ع) و ارسال چندین هزار نامه به ایشان، افزود: مردم بی‌بصیرت مدینه یعنی همان‌ کسانی که زمانی در رکاب پیامبر (ص) برای دفاع از اسلام شمشیر زدند با وجود آنکه حرکت فرزند پیامبر و امام زمان خویش را مشاهده کردند اما ایشان را یاری نکردند .

وی اضافه کرد: در زمان ما نیز مشاهده می‌کنیم کسانی رهبر معظم انقلابرا نصیحت می‌کنند و نسبت به موضع‌گیری و فرمایشات ایشان «اما و اگر» می‌آورند .

سردارمسجدی به وضعیت ذلت‌بار عبدالله بن عمر و برخورد تحقیرآمیز حجاج بن یوسف اشاره کرد و یادآور شد: بر این اساس کسی که امام زمان و ولی خود را درک نکند باید با امثال حجاج بن یوسف‌ها بیعت کند .

وی خاطرنشان کرد: اگر از حوادث و اتفاق‌های گذشته پند و عبرت نگیریم مطمئن باشید به‌طور یقین در چند سال دیگر حوادث واقعه عاشورا برای ما نیز تکرار می‌شود .

سردار ابوالفضل مسجدی با بیان اینکه مردم کوفه امام حسین (ع) را به‌خوبی می‌شناختند اما بی‌بصیرتی مانع حرکت آن‌ها به سمت حق شد، تصریح کرد: آنهایی که در سال 88 فتنه کردند نیز امام (ره) و رهبری را به‌خوبی می‌شناختند اما در مقابل اصل ولایت‌فقیه ایستادند .

وی افزود: فتنه‌گران ماهیت خود را در ظهر عاشورای سال 88 نشان دادند آن زمان که به عزاداران حسینی حمله کرده و حتی کلام وحی را نیز آتش زدند یعنی همان‌هایی که ادعای همراهی امام راحل را داشتند .

سردار مسجدی با یادآوری حادثه کربلا، ندامت مردم کوفه و حتی قیام آنها به خونخواهی سالار شهیدان را بی‌فایده قلمداد و تأکید کرد: ما نیز نباید اجازه دهیم چنین حوادثی در دوران ما رقم بخورد که لازمه آن حفظ و تقویت بصیرت است .

****
برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع گرامیداشت حماسه 9 دی

به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی، مسابقه نقاشی بین متربیان حلقه های شجره طیبه صالحین شهدای گمنام و فرشتگان زمینی در محل پایگاه مقاومت بسیج حضرت زهرا(س) شهر گرمه برگزار شد.

****

به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی

برگزاری نشست نهضت روشنگری در پایگاه حضرت زهرا (س) شهر گرمه

به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی؛ نشست نهضت روشنگری با موضوع تبیین آسیب های فتنه و تفرقه با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه در محل پایگاه مقاومت بسیج حضرت زهرا(س) شهر گرمه برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها