خبرهای داغ:
امام جمعه اهل سنت شهرستان تکاب گفت : رسول الّله(ص) می فرمایند : «وفات یک عالم دینی برابر مرگ و میر تمام هستی است. »
کد خبر: ۸۶۱۶۲۹۳
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
ماموستا مرادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن تسلیت شهادت مجاهد عرصه روشنگری و بیداری اسلامی عالم مبارز حضرت آیت الله شیخ نمر باقر النمر این اقدام ناشایست آل سعود را محکوم نموده و این مصیبت جانگداز را محضر مقام معظم رهبری و خانواده داغدار این شهید و عموم مسلمین جهان تسلیت گفت.

وی در ادامه گفت: ولاتحسبن‌الذین قتلو فی‌سبیل‌الله اموتا بل احیاء عند ربهم یرزقون شیخ نمر یک روحانی آگاه، مبارز و نماد وحدت بین شیعه وسنی بود.

وی ادامه داد: حکام سعودی از انتقادهای مشروع این عالم، مجاهد و نستوه واهمه داشتند این اقدام نا به جا دراین مقطع زمانی که در ماه ربیع الاول، ماه تولد فخر وجود و رحمت عالمیان و فخرزمین و زمان حضرت محمد مصطفی (ص) می باشد. واقعا در این شرایط این اقدام موجب نگرانی های مضاعف امت اسلامی شده است؛ در این ماه و در این هفته ای که گذشت در ایران اسلامی جشن ها و همایش های وحدت و در رأس آن کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار گردید فرصت نقد و بررسی در اختیار عالم اسلام می‌گذارد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تکاب گفت: ای مردم بدانید ایران نماد وحدت است چون یک رهبر دینی، روشنگر ، بیدار و کیّز دانا و فقیهی دارد همچون حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز که عامل وحدت است و حکام سعودی یعنی ملک سلمان و ملک سرطان و وزرای دیکتاتور عامل تفرقه و ایجاد ناامنی هستند. در همه مملکت ها در یمن در بحرین به عینه مشاهده می‌کنید مخالف تعقل و خردورزی می باشند.

حسن خطام بنده این است اعلام می‌کنم که در شهادت امثال این شخصیت بزرگوار موجب بیدارتر شدن مسلمین است و تأسی و اقتدا به رهبر معظم انقلاب که دیروز در درس خارج فقه و اصول خود این جنایت را محکوم نموده اند و بنده از طرف همه‌ی علمای شهرستان شیعه و سنی که همه برادر من هستند. این جنایت را محکوم می کنم.

وی افزود: ما همیشه مطیع رهبریم و فرمایشات معظم له را نصب العین قرار خواهیم داد و فرمایشات حضرت آقا در مورد شهادت شیخ نمر فصل الخطاب است.حرف های وزیر خارجه عربستان در مورد ایران خلاف واقعیت است و ایران باعث و بانی وحدت بین مسلمین جهان است؛ مهمان نوازی ایرانیان و دولت ایران زبانزد تمام دنیاست که در کنفرانس وحدت کشورهای اسلامی در ایران مهمان نوازی خود را ثابت کرده ایم.

فاجعه منا خود نقض آشکار قوانین بین المللی و تجاوز به حقوق انسانهاست و دولت عربستان باید امنیت حجاج را تأمین نماید و به حقوق مسلمانان ارزش قائل شود و در این مورد پاسخگو باشد.

ارسال نظرات