استاندار یزد:

مشارکت مردم در زمینه گسترش فرهنگ نماز در جامعه افزایش یابد

استاندار یزد با اشاره به اینکه مدارس توجه بیشتری به تربیت دینی دانش‌آموزان داشته باشند، گفت: مشارکت مردم در زمینه گسترش فرهنگ نماز در جامعه افزایش یابد.
کد خبر: ۸۶۱۶۲۷۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیدمحمد میرمحمدی عصر دیروز در اجلاس استانی نماز استان یزد با تسلیت شهادت شیخ نمر، اظهار داشت: شیخ نمر یکی از چهره‌های ارزشنمد روحانی بود که در عربستان به دست رژیم سعودی به شهادت رسید.

وی گفت: اگر وجه شکلی نماز را در نظر بگیریم، تقریبا همه مسائل را رعایت می‌کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم اما در وجه مفهومی نماز تا حدودی با مشکل مواجه هستیم.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: به وجه ایمانی نماز که می‌رسیم، مشکلات افزایش پیدا می‌کند چرا که وقتی ما اقامه نماز می‌کنیم، هیچ حرکت، صحبت و اقدامی که مغایر با احکام الهی را نباید مرتکب شویم.

رئیس شورای اقامه نماز استان یزد افزود: اگر در این وجه بتوانیم قدری خودمان را به مفاهیم اصلی نزدیک‌تر کنیم و باورمان را به حدی برسانیم که از کوچکترین کار و حرف نادرستی پرهیز کنیم، به این می‌رسیم که نماز را با ایمان اقدامه نماییم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه در زمینه نماز یکی از مهمترین ارگان‌ها آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در ارتباط با آموزش و پرورش تاکید زیادی وجود دارد و در ارتباط با آشنا کردن فرزندان با مفاهیم اسلامی، باید از مهدهای کودک و مدارس بهره‌گیری نماییم.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته آموزش‌ها از مکتب‌خانه و آموزش دینی شروع می‌شد، خاطرنشان کرد: ما از ابتدا با مکتب اسلام آموزش می‌دیدم ولی سیستم آموزشی که از مکتب خانه به مدرسه منتقل شد، مسیر تا حدودی تغییرکرد در صورتی که این مسیر باید به همان شیوه کار را دنبال می‌کرد.

میرمحمدی آراستگی و نظافت مساجد و محل‌های اقامه نماز را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و گفت: در این زمینه هم به آن صورتی که شایسته است، رسیدگی نمی‌شود.

رئیس شورای اقامه نماز استان یزد در صورتی که مجبور باشیم در هر فضایی نماز اقامه می‌کنیم ولی وقتی محدودیتی نباشد، باید فضای اقامه نماز آراسته باشد که مردم درس آراستگی و نظم و نظافت را از مساجد بگیرند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه باید مشارکت مردمی در زمینه نماز افزایش یابد، تصریح کرد: باید سعی کنیم تکیه خود را در زمینه نماز کماکان به مردم نگاه داریم.

وی یکی از مهمترین لازمه‌های ترویج فرهنگ نماز در جامعه را بحث آسیب‌شناسی دانست و گفت: نماز چیزی نیست که به زور بخواهیم به جوانان تحمیل کنیم چرا که اگر جنبه زور به کار بسته شود، جوان در جبهه مخالفت بر می‌آید.

میرمحمدی افزود: چیزی که جوانان را از ما دور می‌کند، دورنگی و عدم تطابق گفتار و عمل ماست اما اگر ببیند که ما سفارش به نماز می‌کنیم و خودمان هم به آن توجه ویژه‌ای داریم، به سمت نماز می‌آید.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار