رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد خبر داد:
حجت الاسلام حبیبیان گفت: بوستان نماز با اجرای برنامه‌های آموزشی در زمینه ترویج فرهنگ نماز در یزد ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۶۲۶۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین علی حبیبیان در کنگره استانی نماز استان یزد که در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد، اظهار داشت: این نشست به عنوان پیش اجلاس سراسری نماز برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این نشست در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود، گفت: این اجلاس استانی در دو زمینه سنجش دستاوردها و همچنین تجلیل از خادمان عرصه نماز برگزار شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد خاطرنشان کرد: در این زمینه کارگروهی در استانداری یزد تشکیل شد که این کارگروه به بررسی فعالیت‌های مرتبط با نماز در 5 سال گذشته پرداخت.

حبیبیان فعالیت در زمینه مسجدسازی، نماز جماعت، نماز مدارس، نماز شرکت‌ها و کارخانجات و فعالیت‌های کانون‌های مساجد و نماز مهدهای کودک را از جمله فعالیت‌های این کارگروه دانست و گفت: این کارگروه متشکل از نمایندگان ادارات مختلف استان یزد انجام شده است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های انجام شده با بررسی نقاط منفی و مثبت، آسیب‌ها کمبودها و نقاط ضعف و همچنین برنامه‌های پیش‌رو بررسی صورت گرفته است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد افزود: بعد از سیستان و بلوچستان، استان یزد دومین استان از لحاظ تعداد مسجد به نسبت جمعیت است و در عین حالی که هنوز کمبود داریم ولی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

حبیبیان با اشاره به اینکه عمده مدارس یزد به نمازخانه مجهز هستند، گفت: در ارتباط با نمازخانه‌های بین راهی هم فعالیت‌های خوبی در استان یزد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در چند هفته گذشته حدود 100 نفر از مدیران ارشد، پزشکان متخصص و فوق تخصص استان یزد در دوره آموزشی نماز شرکت کردند، در ارتباط با آسیب‌ها و کمبودها در این حوزه، گفت: کمبود مسجد و نماز خانه در بعضی مراکز به ویژه شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی یکی از مهمترین نقاط ضعف است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه برج‌سازی و آپارتمان‌سازی در یزد انجام شده ولی ساخت مسجد و نماز خانه در این مجتمع‌ها به صورت مناسب دیده نشده است.

به گفته حبیبیان برخی از مساجد با مشکل امکانات در زمینه نمازخانه روبرو هستند و حتی بعضی از این نمازخانه‌ها، موکت و فرش مناسب هم در اختیار ندارند.

وی در ارتباط با برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان یزد افزود: پیگیری نمازخانه ادارات، مدارس و مجتمع‌ها، فراگیرنمودن طرح یاوران نماز در تمام استان، هر مسجد یک حقوقدان، هر مسجد یک پزشک و پیگیری دانش‌افزایی و معرفت‌افزایی از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد یکی دیگر از طرح‌های استان را ایجاد بوستان نماز در پارک بزرگ شهر دانست که در طول هفته به برگزاری برنامه‌های آموزشی در ارتباط با نماز می‌پرازد.

ارسال نظرات