رئیس ستاد انتخابات استان گیلان خبر داد:

بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرائی

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه بررسی صلاحیت در هیأت‌های اجرائی با استعلام از مراجع چهارگانه و مستند به قانون انجام می‌پذیرد، افزود: فرمانداران و هیأت‌های اجرائی طبق قانون موظفند براساس مستنداتی که قانونگذار موثر در عدم صلاحیت می‌داند، اقدام کنند.
کد خبر: ۸۶۱۶۲۳۸
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴

محمدی احمدی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه مهلت10روزه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس امشب در هیأت‌های اجرایی پایان می‌یابد، اظهار کرد: براساس جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مراتب رد صلاحیت به داوطلبان فردا توسط فرمانداران مراکز حوزه‌‌های انتخابیه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت در هیأت‌های اجرائی با استعلام از مراجع چهارگانه و مستند به قانون انجام می‌پذیرد، افزود: فرمانداران و هیأت‌های اجرائی طبق قانون موظفند براساس مستنداتی که قانونگذار موثر در عدم صلاحیت می‌داند، اقدام کنند.

احمدی‌پور با بیان اینکه براساس قانون فرمانداران و بخشداران مکلفند نظریه رد صلاحیت هیأت اجرایی را با ذکر استناد قانونی ظرف مدت یکروز تعیین شده اعلام کنند، گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده در صورت داشت اعتراض از تاریخ 16 تا 19 دی ماه فرصت دارند به هیئت نظارت استان که در فرمانداری رشت مستقر است، مراجعه کنند و شکایت خود را تحویل دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان بیان کرد: رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیأت نظارت استان و اظهار نظر در خصوص صلاحیت کلیه داوطلبان پس از کسب نظر هیأت مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار به مدت هفت روز از تاریخ 20 تا 26 دی ماه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از تاریخ 27 دی ماه تا 16بهمن ماه نیز مهلت دریافت شکایت از داوطلبین رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص کلیه‌ داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور است.

احمدی‌پور ادامه داد: از 17 تا 19 بهمن‌ماه نیز شکایت داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأیید شده‌اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد، انجام می‌شود و از تاریخ 20 تا 26 بهمن ماه نیز به شکایات این داوطلبان توسط شورای نگهبان رسیدگی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه 27 بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می‌گیرد، گفت: نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گیلان همزمان با سراسر کشور از 28 آذر ماه آغاز و تا روز جمعه، 4 دی‌ماه ادامه داشت؛ در مدت مهلت هفت روزه، ثبت‌نام 366 نفر برای شرکت در رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان قطعی شده بود که پس از پایان ثبت‌نام تا روز یکشنبه، 13دی ماه هشت نفر از داوطلبان انصراف دادند.

ارسال نظرات