همايش استاني امر به معروف و نهي از منكر با حضور مسئولان نهادها و ادارات دولتي استان ، آمران به معروف ، دبيران و مربيان و بسيجي عضو شوراي امر به معروف و نهي از منكر پايگاهها و حوزه هاي مقاومت بسيج در محل مجتمع رفاهي لاله برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۶۱۵۱
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاري بسيج در اين مراسم ، سرهنگ اكبر ملكي مسئول ستاد اجرايي امر به معروف و نهي از منكر سپاه اميرالمومنين (ع) استان ايلام به ارائه گزارشي از مجموعه اقدامات سپاه و بسيج در حوزه آسيب هاي اجتماعي از قبيل ماهواره ، پديده طلاق و خودسوزي و اجراي طرح دجال واره پرداخت.

  پس از آن ، سردار دولتي فرمانده نيروي انتظامي استان ايلام  با تسليت شهادت آيت الله نمر توسط  آل سعود گفت :  در طول تاريخ عده زيادي از انسانها جان و مال خود را در راه امر به معروف و نهي از منكر از دست داده اند و نمونه بارز آن حضرت ابا عبدالله الحسين است كه در راه احياي حكومت اسلامي و امر به معروف و نهي از منكر تمام هستي خويش را فدا كردند. در روزهاي اخير نيز شهيد نمر نيز در همين راه به شهادت رسيد.

وي در ادامه به آسيب هاي اجتماعي در استان ايلام از قبيل استفاده از ماهواره ، گرانفروشي و كم فروشي ، ناسزا گويي ، بدرفتاري با ارباب رجوع و نزاع خياباني اشاره كرد و گفت : اگرچه جرم و جنايت در استان ايلام كمتر از ساير استان هاي كشور است اما بايستي در زمينه از بين بردن اين مقدار كم تلاش جدي صورت گيرد .و در ادامه با استناد به فرمايشات رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي) در لزوم انجام كار فرهنگي در مقابله با آسيب هاي جامعه بيان داشت "  تجربه نشان داده است كه با برخورد خشن  ، كار امر به معروف و نهي از منكر به جايي نخواهد رسيد و شما  بسيجيان در بحث جمع آوري ماهواره از منازل ، نشان داده ايد كه كار فرهنگي تاثير گذار است .

سردار دولتي در ادامه به آسيب هاي انتخابات آينده اشاره كرد و گفت : بايستي نگاه قومي و قبيله گرايي را در انتخابات كنار بگذاريم و به منافع و مصالح ملي بينديشيم.

پس از آن سردار حسيني فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) استان ايلام  با حضور در جايگاه به سخنراني پرداخت و با گراميداشت ياد و خاطره امام راحل (ره)  و آرزوي سلامتي براي پرچمدار عزت مسلمين عالم  حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي)  و عرض تسليت شهادت روحاني برجسته شيعه آيت الله  باقر النمر ؛ به اقدام ننگين آل سعود در به شهادت رساندن ايشان اشاره كرد و گفت : قطعا خون اين بزرگوار كه در سرزمين وحي به زمين ريخت جنبشي عظيم را در مقابل صهيونيست ها و حاكميت عربستان به پا خواهد كرد. حمايت از تروريست ها در عراق و سوريه و تجاوز به يمن و سركوب و زنداني كردن شهروندان عربستاني و اين جناياتي كه به اسلام و عليه اسلام توسط  آل سعود انجام مي شود قطعا بساط آنها را برچيده خواهد كرد.

وي در ادامه ضمن قدرداني از زحمات بسيجيان حاضر در همايش كه در زمينه مر به معروف و نهي از منكر به فعاليت مشغول هستند و گفت : اولين وظيفه ما در اين حوزه شناسايي مصاديق معروفات و منكرات جامعه است و در مرحله دوم با آموزش متناسب در رفع آنها فرهنگ سازي كنيم و براي اين كار بايد از تمام ظرفيت دستگاهها و ادارات استفاده كنيم چرا كه امر به معروف و نهي از منكر تنها وظيفه يك قشر خاص نيست و همه دستگاهها در اين امر دخيل هستند و بايستي براي اين كار بسيج شوند.  

سردار حسيني در ادامه به آثار و نتايج ترك امر به معروف و نهي از منكر پرداخت و گفت : ترك امر به معروف و نهي از منكر در جامعه به مثابه اعلام جنگ با خداست و باعث ترك ايمان افراد مومن جامعه و تسلط يافتن اشرار و بدان بر جامعه خواهد شد. و در ادامه به نتايخ انجام و اقامه فريضه  امر به معروف و نهي از منكر در جامعه پرداخت و گفت : امر به معروف و نهي از منكر باعث دلگرمي مومنان ، پويايي و افزايش امنيت ، رشد  افراد شايسته و با ايمان در جامعه مي شود.


ارسال نظرات