معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صداوسیما گفت: در کشور ما بیش از 165 رسانه رادیویی و تلویزیونی با 37 زبان ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۶۱۶۱۱۸
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با حضور مسئولانی از استان و سازمان صدا و سیما، 114 ایستگاه فرستنده دیجیتال تلویزیونی و روستایی و چند پروژه دیگر در صدا و سیمای استان کردستان از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان افتتاح شد.

حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم، ظهر امروز در این مراسم افتتاح اظهار داشت: رسانه‌ها در نظام جمهوری اسلامی باید از تنوع و تکثر کافی برخوردار باشند و این موضوع هم در اسناد بالادستی و هم از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما، خاطرنشان کرد: فرهنگ ملی و سرمایه‌های اصلی اعتقادی و دینی ما از تنوع و تکثر برخوردار است که موجب امنیت در کشور خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در کشور ما بیش از 165 رسانه رادیویی و تلویزیونی با 37 زبان ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مشغول به فعالیت هستند، گفت: در میان همه اقوام، زبان، لهجه‌ها، اعتقادات محلی و منطقه‌ای برگرفته از مبانی اسلامی دارای شبکه رادیویی و تلویزیونی هستیم.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم، مقوم اصلی فرهنگ کشور را خرده فرهنگ‌ها دانست و گفت: این تنوع و تکثر، نه یک تهدید که یک فرصت فرهنگی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مناطق دنیا، هجوم فرهنگی در قالب جنگ نرم و رقابت رسانه‌ای، بسیاری از داشته‌های فرهنگی را از بین برد و آنها را به کلی نابود کرد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: در هجوم جهانی‌سازی از سوی رسانه‌های دنیا، آنها که از پشتوانه قوی برخوردار نبودند از بین رفتند.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم با اشاره به اینکه عمده رسانه‌ها در کشورهای مختلف تحت تأثیر هجوم فرهنگی هستند، تصریح کرد: در کشور ما تنوع و تکثر، اصلی اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید از تنوع و تکثر برای زبان، فرهنگ ملی و باورهای اعتقادی استفاده کنند و این یک نیاز ضروری به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 70 شبکه مربوط به اقوام در داخل کشور وجود دارند، تصریح کرد: تقسیم‌بندی شبکه‌های استانی صدا و سیما، جغرافیایی است.

عبدالمحمد زاهدی نیز ظهر امروز در آیین افتتاحیه همزمان 114 فرستنده دیجیتال تلویزیونی روستایی و نیز بازدید از واحدهای مختلف  صدا و سیمای مرکز کردستان در سنندج با بیان اینکه کسب دانش و اطلاعات نیاز اساسی جامعه بشری است و در این راستا صدا و سیما نقش مهمی در ارتقاء سطح دانش و اطلاعات جامعه دارد؛ اظهار داشت: ارتقا سطح دانش و اطلاعات را نیاز اساسی بشر است و باید با تولید برنامه های مفید و سازنده هر چه بیشتر اطلاعات و دانش مردم را برای مشارکت بیشتر در توسعه پایدار جامعه ارتقا بخشید و اگر به نیازهای اطلاعاتی توجه نشود مسلما در زمینه فیزیکی نیز نتیجه قابل قبولی حاصل نخواهد شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود کردستان را استانی فرهنگی اعلام کردند که در حقیقت این یک شعار نیست بلکه بیان یک واقعیت بود که تا قبل از این سفر مقفول واقع شده و یا کمتر توجهی به آن شده بود.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: ظرفیت های بسیار جدی و عمیق فرهنگی و هنری در کردستان و به ویژه در صدا و سیمای مرکز استان در حد بالایی وجود دارد که باید از آن استفاده بهینه صورت گیرد.

 

ارسال نظرات