مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از افزایش 2 کانون تخصصی به کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: با این احتساب تعداد کانون‌های تخصصی مساجد کردستان به 18 باب می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۱۶۰۰۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان اظهار کرد: در حال حاضر 16 کانون تخصصی در رشته های قرآن، آموزش، کتابخانه ای، مهدویت، پژوهش، عقاید، نماز، هنرهای تجسمی، حجاب و عفاف، برگزاری همایش ها، ورزش و سلامت در مساجد این استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به راه اندازی 2 کانون تخصصی دیگر در سطح استان بیان کرد: مدارک دو کانون شهرستان های بیجار و مریوان برای تخصصی شدن با موضوع ایثار و شهادت و مشاوره به ستاد عالی کانون های مساجد ارسال شده است که در مجموع تعداد تعداد کانون‌های تخصصی مساجد کردستان به 18 باب می‌رسد.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با اشاره به رسالت کانون‌های تخصصی در تقویت برنامه‌های فرهنگی هنری، اظهار داشت: کانون‌‌های تخصصی با تنوع‌‌بخشی به برنامه‌‌ها و فعالیت‌‌ها، تعمیق ریشه‌‌های نظری و عملی آن در حوزه‌‌های تخصصی در زمینه‌های دینی، اعتقادی، آموزشی، علمی، فرهنگی، خانوادگی، تربیتی، حقوقی و ... نقشی بی‌‌بدیل بر عهده دارند.

گلباغی همچنین با اشاره به فعالیت کانون های دانشگاهی و کتابخانه ای اذعان کرد:تا پایان امسال، سه کانون دانشگاهی، هفت کتابخانه مخزن دار و 18 هسته پژوهشی در استان راه اندازی خواهند شد.


وی با اشاره به فعالیت 413 کانون فرهنگی و هنری در مساجد کردستان تا پایان سال 93 بیان کرد: تاسیس 93 کانون در استان تا پایان سال جاری در دستور کار این دبیرخانه قرار دارد که در 9 ماهه نخست امسال 52 کانون در استان افتتاح شده است.

بر اساس برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد مساجد کشور دارای کانون های فرهنگی هنری باشند که بر همین اساس بایستی تعداد کانون های مساجد این استان به 506 باب برسد که در حال حاضر 465 کانون در مساجد استان فعالیت فرهنگی هنری انجام می دهند.

دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، تشکیل کانون های فرهنگی و هنری را یکی از اولویت های این دبیرخانه ذکر کرد و ابراز داشت: وسعتکانون‌های دانشگاهی و مصلی‌، حذف کانون‌های غیرفعال، بازدید و بازرسی های ویژه از تمامی کانون های مساجد سطح استان، توسعه مراکز دیجیتال، حمایت از طرح های استانی و اشتغالزایی، برون سپاری فعالیت ها، توجه به فرهنگ روستا و عشایر، تقویت و توسعه کانون های تخصصی، کمک به راه اندازی کانون های تازه تاسیس، تجهیزات مشارکتی و حمایت از کتابخانه های مخزن دار از جمله برنامه‌هایی که در سال جاری با جدیت دنبال می شود.

ارسال نظرات