خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری یادواره 178 شهید ادوات و ضد زره برای اولین بار در استان

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: برای اولین بار یادواره 178 شهید ادوات و ضد زره ای استان پنج شنبه هفته جاری در حسینیه جماران برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۱۵۹۷۱
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سرهنگ علی قاسمی صبح امروز در نشست خبری ستاد یادواره شهدای ادوات و ضد زره استان اظهار کرد: یادواره شهدای ادوات حدود یک سال قبل، برنامه ریزی و هماهنگی شد و در این خصوص به شناسایی خانواده‌های این شهدا و دیدار از آن‌ها پرداختیم.

وی با بیان این‌که، تعداد 178 شهید ادوات و ضد زره‌ای در استان خراسان جنوبی داریم؛ گفت: این 178 شهید، در یگان‌های ادواتی و زره ای سپاه خراسان بزرگ حضور داشتند و در جبهه‌های حق بر علیه باطل به دفاع از کشور پرداختند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تمام یگان‌های ضد زرهای ما علاوه بر شکست دشمن توانستند حتی ادوات را از دشمن بگیرند و پشتیبانی رزمندگان اسلام در عملیات‌ها و جبهه‌های پدافندی، نقش مهمی در پیروزی دفاع مقدس داشتند.

قاسمی با اشاره به این‌که یادواره شهدا را به صورت تخصصی، رسته‌ای و قشری برگزار می‌کنیم؛ تصریح کرد: سالیانه 200 یادواره شهدا در استان برگزار می‌شود که این یادواره شهدای ادوات برای اولین بار در استان است.

وی عنوان کرد: گرامیداشت شهدای ادوات و کربلای 4 و 5 و اقدامات فرهنگی تقدیری،عاطفی، ایثارگری خواهیم داشت و از خانواده شهدا، سرکشی و دیدار کردیم که این یادواره در جهت تقویت روحیه و تجلیل از خاندان معزم شهدا بود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی در خصوص یادواره شهدای ادوات در روز پنجشنبه ادامه داد: در این روز از 178 خانواده شهید دعوت شده که در یادواره شرکت کنند که محل این جلسه انتهای خیابان پاسداران درحسینیه جماران خواهد بود.

قاسمی افزود: مهمانان این یادواره از سراسر استان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس هستند که 800 نفر می‌باشند.

وی متذکر شد: مهمانان ما از سایر استان‌ها به ویژه خراسان رضوی، جنوبی و فرماندهان و سردارانی که در رسته ادوات و ضد زره ای خدمت کرده‌اند در یادواره شرکت خواهند کرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی ادامه داد: کار حمایت و پشتیبانی این یادواره برعهده تیپ پیاده انصارالرضا(ع) استان است که در کنار آن، سایر نهادهای فرهنگی از جمله دانشگاه‌ها و ادارات در برگزاری این یادواره مشارکت دارند.

قاسمی یادآور شد: از سال گذشته شروع به گردآوری وصیت نامه ، عکس‌ها، زندگی نامه‌ها، دلنوشته‌ها و دست خط شهدا کرده‌ایم و همچنین مصاحبه با خانواده شهدا، هم رزمان، به عنوان آثار شفاهی جمع آوری شده است.

وی با بیان این‌که برای اولین بار کتابی تحت عنوان شهدای ادوات و ضد زره‌ای چاپ شده است؛ گفت: این کتاب همزمان با برگزاری یادواره شهدا بین مدعوین توزیع خواهد شد و همچنین چاپ پوستر، بنر و تهیه کلیپ در این رابطه از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای ادوات است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی با اشاره به برقراری ارتباط معنوی با خانواده این شهدا از طریق ارسال پیامک؛ گفت: یادواره به منظور گرامیداشت و الگو گیری از شهدای ادوات، ضد زره‌ای و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان که شامل تعدادی از سربازان و فرماندهان در رسته ادوات هستند برگزار می‌شود.

قاسمی عنوان کرد: تاکنون یادواره شهدای ادوات در دو یا سه استان در سطح کشور برگزار شده و استان خراسان جنوبی به عنوان استان پیش رو در برگزاری یادواره شهدا، این بزرگداشت را نیز در پنجشنبه 17 دی در حسینیه جماران با حضور تمامی اقشار مردم، رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، فرماندهان بسیج، سپاه و خانواده شهدا برگزار خواهد کرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی افزود: این یادواره با سخنرانی حجت الاسلام پژمان فر نماینده مردم مشهد در شورای اسلامی، که خود جزء رزمندگان ادوات است برگزاری خواهد شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: روز برگزاری این یادوارده مصادف با آغاز عملیات‌های مهم کربلای 4 و کربلای 5 است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار