خبرهای داغ:
با هدف ترویج فرهنگ ایثار:

گلزار شهدا در روستاهای قزوین بازسازی می‌شود

در روستاهای استان قزوین، 333 گلزار شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بازسازی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۵۹۶۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، به نقل از ایثار واحد قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه ساماندهی گلزار شهدا که با حضور مسئولین بنیاد مسکن برگزار شد، با اشاره به بیانات امام خمینی(س) مبنی بر اینکه "شهدا امامزادگان عشقند"، گفت: گلزار شهدا زیارتگاه همه مردم است، به همین دلیل باید فضای این مکان مقدس برای بهره‌برداری معنوی مردم مناسب باشد.

وی با اشاره به اینکه 333 گلزار شهدا در روستاهای استان قزوین است، افزود: یک هزار و 19 شهید در این گلزارها آرمیدند که یک بار مزار همه آنها ساماندهی شده است.

حقایق‌پور با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا در سال‌های گذشته صورت گرفته و اکنون بر اثر حوادث طبیعی دچار آسیب شدند، گفت: هدف از مرمت و بازسازی این گلزارها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فراهم کردن فضای معنوی برای ایجاد ارتباط مردم با شهدا و ارج نهادن به مقام شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه‌ مردم و مسئولان است، افزود: چون شهدا متعلق به آحاد جامعه هستند، پس همه تکلیف دارند که در ترویج این فرهنگ گام بردارند.

در ادامه این جلسه، گونجی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن قزوین با بیان اینکه ارائه خدمت به ایثارگران کوچکترین کاری است که در برابر رشادت‌های آنها می‌توانیم انجام بدهیم، گفت: افتخار می‌کنیم که از اعتبارات ما به ساماندهی گلزار شهدا تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه با هدف توسعه و آبادانی روستاهای استان قزوین، طرح هادی اجرا می‌شود، افزود: بنیاد مسکن قزوین از اعتبارات این طرح، مرمت و بازسازی مزار مطهر شهدا را زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین شروع خواهد کرد.

1003/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها