یکی از فعالان حقوق بشر در آمریکا هدف از اعدام شیخ نمر توسط عربستان را تحریک ایران و شیعیان پس از توافقات بین‌المللی صورت گرفته اخیر دانست.
کد خبر: ۸۶۱۵۹۵۵
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱


خبرگزاری بسیج مازندران، «ونسا ویلی» از اعضای جنبش همبستگی سوریه در مصاحبه‌ ای در واشنگتن درباره اقدام شنیع دولت عربستان در اعدام شیخ نمر، روحانی برجسته شیعه گفت: از واکنش نمایندگان کنگره آمریکا مانند رابرت فورد نسبت به اعدام شیخ نمر مشخص است که این اقدام  واکنشی به  تغییر سیاستهای ناتو و آمریکا در سوریه بوده است. شیخ نمر نماد مقاومت در مقابل جنایتهای عربستان و اقدامات این کشور در ایجاد ارتشهای تروریستی و اعزام آنها به نقاط مختلف جهان بود. شیخ نمر نیز همانند شیخ زکزاکی در نیجریه دربرابر وهابیت سعودی‌ها و تحریف آنها از اسلام مبارزه می‌کرد.

وی در ادامه گفت: رابرت فورد این مطلب را توئیت کرد که "اعدام نمر سوالاتی را مطرح می‌کند اما امیدوارم دولت ایران از کشتار 200 هزار غیرنظامی توسط بشار اسد نیز انتقاد کند". چنین جمله‌ای بیانگر این مسئله است که هدف از اعدام نمر تحریک ایران و شیعیان پس از توافق هسته‌ای و احیاء جنگ آمریکا و ناتو در سوریه بوده است.

ونسا ویلی در پایان گفت: آمریکا مصمم به حفظ تنش‌های نژادی و تشدید هرچه بیشتر آنها در منطقه است. سعودیها با آتش بازی می‌کنند. آنها درحال باختن قافیه به امارات متحده هستند که مشغول تقویت روابط نظامی خود با آمریکا و ناتو است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها