رادیوی آمریکایی «فردا» ضمن معرفی نامزدهای مطلوب خود برای مجلس خبرگان، نسبت به رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی ابراز نگرانی کرد و نوشت حضور هاشمی در مجلس خبرگان به ‌دلیل ایجاد شکاف در ساخت قدرت امر مفیدی است.
کد خبر: ۸۶۱۵۶۷۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵





خبرگزاری بسیج مازندران، وبسایت رادیو فردا در یادداشتی به قلم مرتضی-ک از اعضای متواری گروهک‌ ملی مذهبی نوشت: نیم‌نگاهی به فهرست نامزدهای انتخابات خبرگان مشخص می‌کند که «غیرخودی‌ها» در آن پرشمار نیستند.

رادیو فردا موسوی بجنوردی، مجید انصاری، محمود امجد، محسن غرویان، سروش محلاتی، سیدضیاء مرتضوی و رسول منتجب‌نیا را از جمله نامزدهای مطلوب معرفی کرد.

وبسایت وابسته به سازمان سیا در تحلیلی دیگر به قلم «علی-الف» ( از آشوبگران متواری تیرماه 78) نوشت: بررسی علایم و شواهد نشان از افزایش احتمال عدم تأیید صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان دارد. اظهارات برخی مقامات نظیر احمد جنتی بیانگر دشواری‌های عبور رفسنجانی از غربال شورای نگهبان است.

رادیو فردا افزود: علت اصلی مغضوب واقع شدن و رد صلاحیت هاشمی، زاویه گرفتن وی با مواضع رهبری است. رفسنجانی اگرچه در ظاهر نقطه تضاد خود را اصولگرایان افراطی! قرار داده اما نتایج موضع‌گیری‌هایش در تعارض با خطوط ترسیمی و سیاستگذاری‌های کلان رهبری است.

اصلاح‌طلب فراری در ادامه این تحلیل می‌نویسد: رد صلاحیت هاشمی موجب ناامیدی اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهان خواهد شد که حضور رفسنجانی و قدرت گرفتن جناح میانه‌رو را ایجاد فضای تنفس برای خود می‌دید. غلط نیست اگر گفته شود حضور هاشمی در مجلس خبرگان و برخورداری از ظرفیت اثرگذاری برای جنبش دموکراسی‌خواهی به دلیل ایجاد شکاف در ساخت مطلقه قدرت، امر مفیدی است. البته لازمه این تاثیرگذاری مثبت، مواجهه کلامی و سیاسی با منجی‌سازی از رفسنجانی و برخورد خاکستری با وی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها