بسیج مداحان: مداح جوان و انقلابی کشورمان گفت: بسیاری از دانشمندان اهل سنت که درباره فضائل و خصائص امیرالمومنین علی علیه السلام کتاب نوشته‌اند یا شعری سروده‌اند به همین دلیل به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۸۶۱۵۶۴۵
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، حاج میثم مطیعی مداح جوان و انقلابی کشورمان در جلسه هفتگی هیئت شهدای گمنام حسینیه قهرودی‌ها گفت: علمای تراز اول اهل سنت کتاب های متعددی نوشته اند که به موضوع فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام و خصائص امیرالمومنین علی علیه السلام پرداخته است. فرق فضائل و خصائص چیست؟ فضلیت، فضیلت است. امر نیکویی است که تو داری. اما خصائص آن چیزی است که تو داری و دیگران ندارند.
وی با گرامیداشت یاد علمای بزگ اهل سنت که برای اهل بیت آثاری نوشته اند تصریح کرد: بسیاری از دانشمندان اهل سنت که درباره فضائل و خصائص امیرالمومنین علی علیه السلام کتاب نوشته‌اند یا شعری سروده‌اند به همین دلیل به شهادت رسیده‌اند و از دنیا رفته‌اند.
مطیعی با ذکر نمونه‌های از علمای اهل سنت که برای امیرالمومنین علی علیه السلام کتاب نوشته‌اند گفت: نمونه‌ی این علما نسائی است که صاحب سنن است، نسائی صاحب یکی از صحاح سته است. وقتی نسائی وارد شهر شام شد به او گفتند آن چنانی که درباره امیرالمومین علی علیه السلام خصائص نوشتی برای معاویه هم کتاب بنویس که نسائی در جواب گفت راجع به معاویه هر چه به دهنم فشار می‌آورم چیزی جز اینکه پیغمبر فرمود «لا اشبع اللّه بطنه» چیزی به یاد ندارم. پس از این آنقدر نسائی را زدند تا اینکه در اثر ضربات از دنیا رفت.
مداح جوان و انقلابی کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: شافعی که از ائمه مذاهب چهارگانه اهل تسنن است دو بیت شعر خیلی زیبا درباره امیرالمومنین سروده است که می فرمایند: تا کی می خواهید من را در محبت امیرالمومنین ملامت کنید، غیر از او کسی در حمایت از فاطمه زهرا در آمد، آیا در مورد غیر او سوره هل اتی نازل شده.

انتهای پیام/

ارسال نظرات