مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد مطرح کرد

بسیج سازندگی؛پیشرو در طرح‌های هجرت و اقتصاد مقاومتی

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد عمده فعاليت بسيج سازندگي را در عرصه هاي طرح هجرت و اقتصاد مقاومتي دانست.
کد خبر: ۸۶۱۵۶۲۵
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مسئول سازمان بسيج سازندگي استان يزد، با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی در سال جاری در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه محرومیت زدایی نسبت به اعزام گروه های جهادی طح هجرت به مناطق محروم اقدام کرده است، اظهارداشت: اردوهای جهادی با حضور قشرهای مختلف برگزار می شود که از مهم ترین آنها قشر دانشجویان است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان يزد ضمن اشاره به اینکه  در ايام نوروز و تابستان سال جاري؛ بيش از 508   نفر از دانشجويان در قالب چندين گروه جهادي از دانشگاه های سراسر استان دراين امر خداپسندانه  فعالیت كرده اند ، مهمترین اثرات گروه های جهادی را شامل این موارد دانست:

الف) اثرات فرهنگي

1- غنی سازی اوقات فراغت جوانان  و کاهش ناهنجاریهای اجتماعی 2- ترویج فرهنگ کار و تلاش

ب)اثرات اجتماعي

1- کسب تجارب شغلی و مهارتی 2- تقویت توانمندیهای فردی و گروهی

ج) اثرات اقتصادي

1- تسریع در انجام پروژه‌های کوچک 2- کمک در کاهش هزینه‌های دولت

د) و...

سید محمد میرقانعی بیان کرد: گروه های جهادی دانشجویان در زمینه های عمرانی و آبادانی روستایی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، مشاوره، اقتصاد فعالیت می کنند.

وی تمرین کار گروهی، خودسازی، خدمات رسانی به نیازمندان، کادرسازی ، تمرین مدیریت جهادی و... را از اثرات حضور در اردوهای جهادی عنوان کرد.

ميرقانعي همچنین از اعزام 114 تيم  عمومی و تخصصی  به مناطق محروم در سال جاری خبرداد و یادآورشد: این تیم ها به ارائه خدمات درمانی رایگان پزشکی، پرستاري و پيراپزشكي ؛ آموزش هاي بهداشتي و... می پردازند و در اغلب موارد  داروی رایگان نیز در اختیار بیماران قرار می دهند.

مسئول بسيج سازندگي يزد؛ از حضور بيش از  1589 نفر در قالب اردوهای یک روزه با فعالیت های فرهنگی و تشکیل کلاس های آموزشی در قالب اقتصاد مقاومتی، شناخت آسیب های خانواده، آیین همسرداری و ... نيز خبرداد.

آوای اقتصاد/



ارسال نظرات