خبرگزاري بسيج: فعال اجتماعی و فرهنگی و کارشناس ارشد مسائل تاریخی با اشاره به عواقب اعدام روحانی مبارز شیعی، گفت: بی خردی آل سعود در اعدام شیخ نمر، خیزش ها و اقدامات انقلابی شیعیان جهان را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۱۵۶۲۴
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، مهدی اسماعیلی که در آثار منتشره شده خودبا معرفی اجمالی مذهب شیعه، برخی عوامل تاثیرگذار در روند تاریخی آن در ایران را بررسی كرده، افزود: بدون شک اعتلای اسلام نیاز به ایثار مسلمانان دارد و علمای ربانی و با بصیرتی همچون شیخ نمر از پیشروان خط سرخ شهادت هستند.

وي با بیان این موضوع که حرکت انقلابی شیخ نمر به افشای ماهیت صهیونیستی و ضد اسلامی حکومت آل سعود منجرشده، يادآوري كرد: در حالی که اتهامات وارد شده به شیخ نمر مربوط به فعالیت‌های سیاسی و حقوق بشری وي بوده، ریاض با قرار دادن نام او در کنار نام افرادی که دست به فعالیت‌های تروریستی زده‌اند، مدعی شده که شهيد شيخ نمر یک تروریست بوده است.

شیخ نمر باقر النمر(مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی) متولد سال ۱۳۷۹ هجری قمری در عوامیه (در شرق عربستان) است كه در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ بازداشت شد و در ۲۳ مهرماه ۱۳۹۳ دادگاه جنایی عربستان سعودی شیخ نمر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد.

ارسال نظرات