"حاکمیت منافع "من" به جای حقیقت محوری از شاخصه‌های فتنه 88 بود"
رئیس بسیج هنرمندان کشور گفت: فتنه‌های فرهنگی می تواند جوامع را به عمق نیستی سوق دهد چراکه فرهنگ مبدا تمامی تحولات است از این‌رو باید مراقب نفوذ فکری و فرهنگی دشمنان نظام اسلامی باشیم.
کد خبر: ۸۶۱۵۵۸۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در اراک، با اشاره به تاکیدات مقام‌معظم رهبری در حوزه نفوذ فکری و فرهنگی استکبار اظهار داشت: در بین جلوه‌های مختلف نفوذ هیچ یک عمق و تاثیرگذاری نفوذ فرهنگی را ندارد و از سوی دیگر تنها حوزه‌ای که با حوزه بینش‌ها و نگرش‌ها مرتبط است حوزه فرهنگ است.

وی افزود: برای اینکه تحولی در جامعه شکل گیرد باید از فرهنگ آغاز کرد و اگر بخواهیم جامعه‌ای را به سقوط کشانیم نیز فرهنگ می‌تواند کارساز باشد و باید از این حوزه شروع کرد تا به هدف رسید چرا که فرهنگ مبدا تمامی تحولات است و چنانچه فرهنگ یک جامعه درست نباشد مبدا تمای تلخ کامی‌های یک جامعه خواهد بود.

رئیس بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: مقام‌معظم رهبری توجه به حوزه فرهنگ را ضروری می‌دانند و فرمودند "نسبت به سیاست خارجه و اقتصاد نگرانی زیادی ندارم" حوزه فرهنگی به سبب تاثیر در بینش انسان‌ها و تاثیرگذاری بر سبک زندگی جامعه حائز اهمیت است از این‌رو نفوذ در این بخش را باید جدی بگیریم.

منتظری با اشاره به نقش خواص در انتخابات با توجه به ایجاد روشنگری گفت: خواص در وهله اول باید به نقش روشنگری مبادرت ورزند روشنگری بر مبنای قانون و اخلاق، زمانی که سخن از قانون گفته می‌شود یعنی چارچوب‌هایی که قانون مشخص کرده و مقام‌معظم رهبری به عنوان تراز آن را تعریف کرده‌اند اخلاق از این جهت که نفع شخصی را نادیده گرفته و به مصالح نظام اسلامی و رشد و تحول جامعه بیاندیشیم.

وی افزود: از نظر اخلاقی همه در مقابل رشد و تحول کشور مسئول هستیم و زمانی این مهم رخ می‌دهد که شایسته سالاری را تبلیغ کنیم نه حزب من و در واقع شخص محوری را، زمانی می‌بینیم که یک فرد از قابلیت‌های مناسبی برای حضور در مجلس برخوردار است ولی چون با سلیقه من یکی نیست نادیده گرفته می‌شود.

رئیس بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: قانون نیز شاخص شایسته سالاری را مطرح می‌کند و آن چه به ره یابی افراد اصلح کمک می‌کند اخلاق است که ملت را نیز به اصول اخلاقی دعوت و سوق می‌دهد و به گزینش احسن می‌انجامد، باید تلاش کنیم مردم را از آسیب‌های بداخلاقی آگاه سازیم.

منتظری با اشاره به برگزاری انتخابات متعدد در کشور گفت: به چند دوره انتخابات برگزار شده در کشور نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که همه چیز در مسیر درست است ولی در فتنه 88 یک بداخلاقی جامعه را بر هم می‌ریزد چرا که شخص را می‌بینند و حقیقت محور نیستند.

وی افزود: وقتی نگرش فرهنگی که با اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) سازگار نیست حاکم شود مسیر زندگی کشور به سمتی سوق داده می‌شود که در نهایت وابستگی و سقوط در قهقرای غرب است.

رئیس بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: اگرچه نمی‌توان مزایای غرب را نادیده گرفت چراکه در حوزه علم و برخی از عرصه‌ها یکدیگر را یاری می‌رسانیم اما برای رسیدن به فرجام زندگی که خداوند متعال برایمان ترسیم کرده نمی‌توان با فرهنگ غرب به سعادت رسید، علم مخصوص شرق و غرب نیست و باید به هم گره خورند اما در چگونگی زندگی و سعادتمندی فرهنگ غرب پاسخ گو نیست و باید به اموزه‌های دینی خود بازگرید.

منتظری با اشاره به نقش بسیج در جلوگیری از نفوذ فکری و فرهنگی گفت: بسیج وظیفه دارد به مانند سایر اقشار در عرصه‌های مختلف به روشنگری مبادرت کند اهالی فرهنگ و هنر و ادب نیز در این مسیر گام بردارند و اثر هنری به مانند شمعی چراغ راه دیگران می‌تواند باشد به شرط اینکه ان را در اولویت کاری خود به عنوان هنرمند قرار دهیم.

ارسال نظرات