در پی شهادت آیت الله نمر باقر النمر طلاب و روحانیون بهابادی در حوزه علمیه حضرت مهدی (عج) تجمع کردند.
کد خبر: ۸۶۱۵۵۷۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: در مراسمی که با حضور طلاب و دانشجویان و اساتید دانشگاه و حوزه در بهاباد برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) و امام جمعه موقت این شهر با محکوم کردن شهادت آیت‌الله نمر و جمعی از همرزمانش توسط سفاکان آل‌سعود گفت: شهادت مجاهد نستوه، عالم عامل و روحانی عالی رتبه شیعیان عربستان آیت الله شیخ نمر باقر النمر توسط عمال مزدور و سفاک وهابیت سعودی قاطبه مسلمانان جهان را داغدار و متاثر کرد.

وی، با بیان اینکه شیخ نمر با شهادتش پیامش را به جهانیان مخابره کرد، افزود: این روحانی شیعه در راستای بیداری اسلامی و مبارزه با تروریست گام برداشت و امروز ما روحانیون با تجمع خود به دشمنان ثابت می‌کنیم که حافظ حریم ولایت هستیم و با مشت‌های گره کرده خود مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان می‌زنیم.

مدیر حوزه علمیه بهاباد ادامه داد: اکنون جهان اسلام در آتش تفرقه و افراط‌گری دشمنان اسلام گرفتار است و ضرورت دنیای اسلام، حفظ وحدت بین امت اسلامی برای دفع فتنه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب است، حکومت سرسپرده عربستان که داعی برقراری احکام شرع اسلام را دارد با این اقدام به تشدید اختلافات مذهبی دامن می‌زنند.

وی با بیان اینکه شهادت شیخ نمر درس‎‌های زیادی را برای مسلمانان دارد، گفت: یکی از مهمترین این درس‌ها این است که یک عالم حتی در اوج خفقان نیز باید به وظایف خود در قبال اسلام عمل کند.

امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه دشمن شماره یک مسلمانان آمریکا و اسرائیل است، گفت: سران منفور و صهیونیست عربستان بدانند شیخ نمر اولین قربانی این مسیر نبوده و آخرین آن هم نیست و هر شیخ نمری که کشته شود هزاران شیخ نمر در دنیا به پا می‌خیزد و راه او را ادامه می‌دهد.

وی افزود: نظام آل‌سعود بداند حمله به شخصیت‌های دینی و محاکمه ظالمانه و سیاسی آنها عواقب وخیمی برای کشور عربستان دارد و از این اقدام شوم خود پشیمان می‌شوند.

اخوان تصریح کرد: شیعه در دوران گذشته منزوی بود اما اکنون ملاحظه می‌کنیم که تفکر شیعی در جهان گسترش یافته و این موقعیتی که الان شیعه دارد در طول تاریخ هیچ‌گاه چنین موقعیتی نداشته است.

وی بیان کرد: غافل از اینکه در آینده‌ای نزدیک، خون پاک و به ناحق ریخته شده شیخ نمر و سایر شهدای مظلوم عربستان سعودی حکومت پادشاهی و پوسیده آل‌سعود را نابود می‌کند.

اخوان خاطرنشان کرد: شیخ نمر مجاهدی وارسته از تبار آزادگان بود که به جرم محبت اهل بیت(ع) رسول الله(ص) و تلاش برای احیا حقایق فراموش شده انسانی و اسلامی بیش از دو سال در زندان خصومت و جهالت حاکمان آل‌سعود در اسارت و شکنجه به سر برد و مظلومانه به شهادت رسید.

در این آئین که با حضور طلاب، فضلا و اساتید حوزه‌های علمیه برگزار شد، شرکت‌کنندگان به سردادن شعارهایی پرداختند و این جنایت آل سعود را مقدمه‌ای برای نابودی این رژیم عنوان کردند.

"مرگ بر آل سعود خبیث"، "مرگ بر رژیم آل یهود"، "شیخ شهید حجاز، شهادتت مبارک"، "هیهات مناالذله"، "ما پیرو حسینیم، مرگ بر آمریکا"، "ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده" از جمله شعارهایی بود که شرکت‌کنندگان در این مراسم سر دادند.

گفتنی است در این مراسم همچنین فرماندار ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، جمعی از مسئولین، طلاب و روحانیون و رییس دانشگاه آزاد و دانشجویان حضور داشتند

ارسال نظرات