علی اشرف خانلری
به همت سازمان آتش نشانی شهرداری صورت گرفت؛
خبرگزاری بسیج: به منظور پیشگیری از مرگ خاموش، طرح رایگان بازدید از منازل مسکونی شهروندان باقرشهر توسط آتش نشانی و خدمات ایمنی باقرشهر صورت می گیرد .
کد خبر: ۸۶۱۵۵۷۱
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مسئول آتش نشانی باقرشهر گفت :  هر ساله با آغاز فصل سرما و روشن شدن بخاری های گازی در منازل، مسمومیت های ناشی از گاز مونواکسید کربن شماری از شهروندان را قربانی می کندبه همین منظور طرح پیشگیری مرگ خاموش و بازدید از منازل مسکونی شهروندان باقرشهری را در دستور کار خود داریم .

رضایی افزود : عمده قربانیان گاز گرفتگی در کشور ما ، بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن منتشر شده از بخاری های گازی منازل خود قربانی شده اند یا دسته دیگر افرادی هستند که در حمام منزل خود از آبگرمکن یا بخاری های گازی استفاده می کنند ، ما با انجام این طرح سعی داریم مسائل فنی و ایمنی در منازل مسکونی را مورد بازدید و بررسی قرار داده تا شاهد این حوادث ناگوار نباشیم .

رضایی افزود: شهروندان باقرشهری می توانند با تلفن های 55203889– 55216565 تماس حاصل فرمایند تا در سریع ترین زمان ممکن منازل مسکونی آنان توسط ماموران آتش نشانی مورد بازدیدو بررسی به صورت رایگان قرار گرفته و نکات ایمنی به آنها گفته شود .

  گاز گرفتگی به مسمویت ناشی از استنشاق گاز منواکسید کربن اطلاق می شود که این گاز دارای هیچ گونه بو ، رنگ یا علامت مشخصه خاصی نیست. به همین دلیل به مرگ با این نوع گاز مرگ خاموش اطلاق می شود. در کشور ما عمده مرگ های حاصل از مسمومیت با منواکسید کربن در طول شب و در هنگامی که قربانیان خواب هستند رخ می دهد.

 

 

ارسال نظرات