"جشنواره ملی شعر "ولایت" به میزبانی استان مرکزی"

ولی‌فقیه قطب‌نمای بصیرت است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: داشتن بصیرت و ولایت‌مداری دو عامل اساسی برای جلوگیری از سقوط در جهنم فتنه است.
کد خبر: ۸۶۱۵۵۵۹
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، غلامرضا منتظری در همایش سراج که در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان اظهارداشت: برخی در فتنه 88 برسر دوراهی لغزیدند چون شبهات متعددی در اذهان مردم پراکنده شده بود که شناخت حق از باطل را برای آنان مشکل می کرد، کسانی که با وجود پیشینه خوب نتوانستند مسیر صحیح را از باطل تشخیص دهند.

وی افزود: از دیگر شاخصه‌های فتنه 88 حاکمیت قلمرو "من" شخص محوری به جای حق محوری بود چرا که با وجود اعلام نتایج از سوی وزارت کشور و مهر تائید مقام‌معظم رهبری عده‌ای در این میان سخن از منافع خویش راندند چون رای اکثریت را به دست نیاورده بودند پس آن را حق نمی‌دانستند و افراد را به خیابان ها کشاندند تا از "من" حمایت کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل بروز در هر فتنه‌ای دنیا دوستی است چراکه گذشتن از شیرینی‌های دنیا سخت است و باید گفت که در فتنه 88 کسانی سهم دارند که در سختی‌های انقلاب حضور داشتند اما نتوانستند از شیرینی دنیا عبور کنند.

منتظری با اشاره به نداشتن بصیرت لازم از سوی فتنه‌گران گفت: کسانی که دارای بینش‌های سطحی هستند مستعد نفوذپذیری و شکنندگی هستند چراکه اگر برگ برگ اندیشه و باورهای دینی ما پائیزی باشد در برابر کوچکترین وسوسه و شبه دشمن می‌شکنیم.

وی افزود: خواص هم در روزهای سخت ریزش دارند یکی از عوامل بازدارنده برای سقوط در پرتگاه فتنه بصیرت است که اصحاب فرهنگ و هنر وظیفه سنگینی را در این عرصه برای اطلاع‌رسانی بر عهده دارند و در این مسیر باید از ظرفیت‌های هنری بهره گیرند، باید رهنمودهای مقام‌معظم رهبری را مسئله بدانیم نه موضوع و برای آن‌ها راهکار ارائه دهیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: فتنه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این راستا قابل تقسیم بندی در جوامع امروز محسوب می شود که هریک ازانواع آن می تواند جامعه را به عمق نیستی سوق دهد، آدم بی‌بصیر حاضر غایب است که با تصمیم نظام اسلامی سازگار نیستند.

منتظری با اشاره به لزوم هوشیاری و بصیرت افراد در مقابل فتنه‌ها گفت: براساس روایت های گفته شده ، فتنه های آخرالزمان بسیار فریبنده و خطرناک است و حتی افراد اهل نماز، روزه، سیاست، ادب و هنر را در دام خود گرفتار می کند و ایجاد شرایطی بسیار سخت برای تشخیص حق از باطل اولین شاخصه فتنه محسوب می شود.

وی افزود: داشتن بصیرت یکی از عوامل مهم و بازدارنده در سقوط به جهنم فتنه عنوان است چراکه آدم‌های بصیر از نگریستن به سطح پرهیز می کنند و توجه آنان به عمق بوده که این امر سبب می‌شود هرگز فریب نخورند ولی آدم بی بصیر تصمیمی که می گیرد با مطالح نظام سازگاری ندارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: داشتن بصیرت و ولایت‌مداری برای آنکه در جهنم فتنه سقوط نکینم ضروری است و باید توجه داشت که ولی فقیه قطب نمای بصیرت است پس پرچم برافراشته ولی‌فقیه را مورد توجه قرار داده و همواره به آن نگاه کنیم.

منتظری با اشاره به مهار فتنه‌ها و توطئه‌ها با بصیرت و روشنگری مقام‌معظم رهبری گفت: یک موسسه پژوهشی غربی اعلام کرده که 120 اصل منجربه جنبش و اعتراض مدنی می شود که هرکدام از این اصول با توجه به توان کشورها مورد استفاده قرار می گیرد که برای فروپاشی اوکراین تنها 3 اصل آن را اجرا کردیم اما در ایران با 98 اصل به موفقیت دست پیدا نکردیم چراکه ابرقدرتی به نام سید علی خامنه‌ای در ایران است.

وی افزود: در هیچ دوره‌ای از تاریخ از هیچ فردی به عنوان ابرقدرت یاد نشده و این نخستین بار است که آنان به این واقعیت اعتراف می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: جشنواره ملی شعر "ولایت" با موضوع "روح الله" با همکاری فرهنگ و ارشاداسلامی استان مرکزی سال آینده به میزبانی استان برگزار می‌شود تا یکی به تاکیدات مقام‌معظم رهبری در راستای اینکه نگذارید نام حضرت امام خمینی(ره) فراموش شود جامه عمل بپوشانیم.


ارسال نظرات