"مراکز استان‌ها از پاتوق فرهنگی برخوردار می‌شوند"
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از ایجاد پاتوق فرهنگی در مراکز استان‌ها خبر داد و گفت: بسیج هنرمندان با دیگر مراکز فرهنگی هنری تمایز دارد چراکه در کنار آموزش به نیازهای معرفتی توجه دارد.
کد خبر: ۸۶۱۵۵۵۷
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا منتظری در دیدار با اعضا شورا و مدیران کانون ها و انجمن های هنری و ادبی ضمن دیدار و گفتگو با اعضا با اشاره به عوامل زمینه ساز تحول در حوزه هنری و فرهنگی اظهار داشت: اگر بخواهیم شاهد تحول باشیم باید انگشت اشاره به سمت خودمان باشد چراکه ایجاد تحول به مدیر بستگی ندارد.

وی افزود: بسیج هنرمندان یک سازمان و به مانند یک مجموعه منظم بوده که اگر هر یک از اجزا نقش خود را به خوبی ایفا کنند می تواند تحول ساز باشد و آنچه انتظار می رود نقد سازنده و عالمانه از وضعیت موجود است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به سخن حضرت علی (ع) تصریح کرد: با توجه به توصیه امیرالمومنین (ع) هوشمند کسی است که تجارب خویش را با دیگری گره زند و من نیز با پیروی از این سخن به دنبال این هستم که تجارب شما را با خود همراه ساخته و با توکل بر خدا و عزم جدی تحولی را در بسیج هنرمندان ایجاد کنم.

منتظری با اشاره به مسائل اساسی و نیازهای سازمان بسیج هنرمندان گفت: مسائل و نیازهای بسیج هنرمندان در وهله اول نیازمند آموزش محوری است چرا که آموزش مقدمه دانایی و افزایش توانمندی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد تحول معناداری حاصل نمی شود.

بسیج هنرمندان علاوه بر آموزش به نیازهای معرفتی نیز توجه دارد

وی افزود: جشنواره ها بایستی بر بال آموزش بالا روند و تفاوت بسیج هنرمندان با دیگر مراکز فرهنگی و هنری در این است که علاوه بر آموزش به نیازهای معرفتی نیز توجه دارند، فقر آموزش یکی از بارهای به زمین مانده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: بسته آموزشی را با توجه به ظرفیت های موجود برای هر یک از رشته ها پیاده کردیم که در راستای کادرسازی و تربیت نیرو در حوزه فرهنگ و هنر مورد بهره برداری قرار گیرد و به این منظور دانشگاه هنر را قصد داریم راه اندازی کنیم.

منتظری با اشاره به تربیت نیرو در حوزه فرهنگ و هنر گفت: محور کادرسازی جوانان هستند چراکه آینده را جوانان رقم می زنند و این به آن معنا نیست که پیشکسوتان را نادیده می گیریم در حقیقت به آنان می گوئیم که باید با تجارب خود آوینی های جدیدی را تربیت کنند.

وی افزود: زمانی ماهیت جشنواره ها تغییر می کند که افراد مستعد و انقلابی دوربین را به دست بگیرند، نیروی کارآمد به اندازه کافی در بدنه سازمان وجود ندارد و از آن جهت که بنا داریم سازمان را با روحیه بسیجی اداره کنیم باید از ظرفیت و توانایی نیروها و افراد متعهد و انقلابی بهره مند شویم تا به مقصود دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: از مسئولان استان می خواهیم که افراد دارای شرایط طرح "سلمان" را به سازمان بسیج هنرمندان معرفی تا بتوانیم از این توانمندی ها استفاده کنیم، بازنگری نیروی انسانی بحث جدی است که باید در عرصه فرهنگ و هنر به فعالیت بپردازند و به منظور جهاد فرهنگی آستین ها را بالا بزنند.

منتظری با اشاره به لزوم تشکیل اتاق فکر و بهره گیری از افکار و تجارب گفت: در سازمان اتاق فکر وجود دارد ولی سهم نیروهای استونی و شهرستانی در این اتاق فکر کم است من معتقد هستم که نباید تنها به تهران متمرکز شد نباید تهران را به اندازه سمنان دید ولی قرار نیست سمنان نیز نادیده گرفته شود.

تا پایان سال دو همایش ملی برگزار می‌شود

وی افزود: تا پایان سال دو همایش را برگزار خواهیم کرد که شامل همایش انجمن ها در مشهد مقدس و همایش کانون ها در قم برگزار می شود، از آنجا که بنا داریم برنامه 95 را تا سه هفته آینده نهایی سازیم حداکثر تا دو هفته آینده نشست ویژه ای انجمن ها در استان برگزار کرده و پیشنهادات و برنامه های خود را اعلام کنند تا بتوانیم مورد استفاده قرار دهیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: برای در اختیار قرار دادن مکان برای انجام فعالیت ها به کانون های بسیج که یکی از مشکلات موجود است دو راهکار بلندمدت ک کوتاه مدت را در پیش رو داریم که در برنامه بلند مدت تلاش داریم تا پایان برنامه 5 ساله تمامی مراکز استان ها از پاتوق فرهنگی برخوردار شوند و در گام های بعدی شهرستان ها نیز از فضای لازم برخوردار شوند.

منتظری با اشاره به راهکار کوتاه مدت برای رفع مشکل فضا و مکان گفت: تمامی سازمان های فرهنگی هنری یک هدف را دنبال می کنند که برای این هدف باید منسجم با هم عمل کنند به این منظور با وزارت ارشاد رایزنی شد تا از ظرفیت های موجود با رعایت اصول و ارزش ها استفاده کنیم.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی یا برخی از سازمان ها و دستگاه های اجرایی در تعدادی از شهرها نیز مکان هایی دا در اختیار دارد که مورد استفاده قرار نمی گیرد می توان از این فضاها با رعایت حفظ امانت استفاده کرد.

"اتحادیه هنرمندان مسلمان" و "ایده های خلاق شادمانه" از اقدامات بسیج هنرمندان در عرصه هنر و فرهنگ است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: مشکل کمبود اعتبارات را درصدد هستیم که برای سال جدید تا حدی دغدغه موجود را کاهش دهیم و به این منظور امسال برای کانون ها و انجمن های ادبی و هنری افزایش اعتبار را در نظر گرفته ایم اگرچه معتقد هستم که همه چیز بودجه نیست اما به عنوان لوازم کار باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به دنبال یک مدل مفهومی از شادمان ها براساس مختصات بومی و فرهنگی کشور هستیم، جامعه به شتدمانی و شادی نیاز دارد برای این منظور فراخوان "ایده های خلاق شادمانه" به استان ها ابلاغ و ایده ها را جمع آوری می کنیم و از طراحان دعوت می کنیم تا در مناسبت های مختلف به چند مدل دست پیدا کنیم.

منتظری تاکید کرد: در بخش بین الملل به دنبال این هستیم که "اتحادیه هنرمندان مسلمان" را برگزار کنیم و امیدواریم تا پایان سال اساسنامه این اتحادیه را رونمایی کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: برگزاری کارگاه در کنار جشنواره های فضلی شعر با استقبال مواجه شد که در حقیقت در این کارگاه ها به دنبال تبادل و تجربه، کارگاه آموزشی و نیز رقابت سالم هستیم.

ارسال نظرات