جريمه اندك سربازان متخلف فوتبال و محروم بودن آنها از بازي در تيم ملي مشكل اساسي و جدي اين فوتبال نيست، اما كفاشيان چنان عزم راسخي در حل آن دارد كه اگر اين عزم راسخ را در ريشه كن كردن فساد در فوتبال يا حل مشكلات تيم اميد در آستانه حضور در انتخابي المپيك داشت، امروز شاهد نتايج درخشاني در فوتبال بوديم.
کد خبر: ۸۶۱۵۵۰۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
به گزارش خبرگزاري بسیج،فوتبال اين روزها دغدغه‌هاي زيادي دارد. از مسائل حاشيه‌اي، فسادها و مشكلاتي از اين دست گرفته تا مسابقات تيم اميد و حسرت المپيكي‌شدن تيمي كه سال‌هاي سال است تلاش‌هايش در اين راستا بي‌نتيجه مانده است، اما در اين وانفسا، دغدغه‌هاي رئيس فدراسيون فوتبال مثل هميشه پرداختن به مسائل حاشيه‌اي و جنجالي است. 
كفاشيان البته طي هشت سال حضورش روي صندلي رياست اين فدراسيون بارها و بارها ثابت كرده از زدن به جاده خاكي و پرداختن به حاشيه‌ها ابايي ندارد. حتي اگر اين حواشي مسئله‌اي چون ماجراي بازيكنان سرباز متخلفي باشد كه تخلف آنها تنها به جامعه فوتبال مربوط نمي‌شود و حق بسياري از جوانان اين مرز و بوم را كه در اقصي نقاط كشور در شرايطي سخت مشغول گذراندن خدمت مقدس سربازي هستند، ضايع كرده باشد؛ سربازان متخلفي كه هيچ كجاي دغدغه‌هاي اين فوتبال پر مشكل نيستند كه كفاشيان اين گونه مصرانه در پي مشكلات آنها و گرفتن سند بخشش آنان است. 

بحث بازيكنان سرباز فوتبال، بحث تازه‌اي نيست؛ بازيكناني كه با دور زدن قانون، مرتكب تخلف شدند، اما در پي تمام پيگيري‌ها هرگز با آنها آنگونه كه بايد و با يك مجرم برخورد مي‌شد، ‌برخورد نشد و حضور در تيم‌هاي نظامي و محروميت از حضور در تيم ملي تنها جريمه‌اي بود كه براي آنان در نظر گرفته شد. مطرح شدن گاه و بيگاه اين مسئله، ‌خصوصاً كه با وساطت‌ها و پا درمياني‌هاي مسئولان ورزش كشور براي بخشيدن آنها براي حضور در تيم ملي همراه مي‌شود، ‌به مانند پاشيدن نمك به زخم سربازاني است كه بي‌چون و چرا لباس نظام وظيفه بر تن و دوران خدمت خود را بي‌هيچ چون و چرايي سپري مي‌كنند يا در حال سپري كردن هستند؛ سربازاني كه حتي برخي از آنها در اين راه جان خود را هم از دست داده و شهيد شده‌اند. حال پيگيري بخشش تخلف بازيكنان سربازي كه جريمه خاص و سختي هم برايشان در نظر گرفته نشده، اجحاف در حق ساير جوانان اين كشور است. 

كفاشيان بار ديگر بي‌توجه به نوع تخلف اين بازيكنان و جريمه اندكي كه براي آنها در نظر گرفته شده، به دنبال جلسه گذاشتن با مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح براي بخشش سربازان متخلف فوتبال است. آنهم به اين دليل كه برخي از آنها نظر سرمربي تيم ملي را به خود جلب كرده‌اند. رئيس فدراسيون فوتبال البته پيش از اين نيز با اين پا درمياني‌ها اجازه بازي يكي از همين بازيكنان متخلف را گرفته بود؛ بازيكن متخلفي كه نه تنها حضورش در تيم ملي كمكي نكرد ‌كه بعد از بازي‌هاي تيم ملي نيز از بازگشت به وطن سر باز زد و همه را به سخره گرفت. از رئيس فدراسيون فوتبال گرفته تا آنهايي كه به قول او اعتماد كرده بودند و از همه مهم‌تر جواناني كه براي حفظ خاك وطن و انجام وظيفه‌اي كه بر دوش آنهاست، از پوشيدن لباس مقدس سربازي طفره نرفتند و حتي جانشان را هم در راه انجام اين وظيفه از دست دادند و شهيد شدند. 
جديت رئيس فدراسيون فوتبال در پيگيري اين مسئله اما آنقدر جدي است كه بعيد نيست بار ديگر موفق شود رضايت مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح را در بخشش اين مجرمان بگيرد، همانطور كه پيشتر نيز در رفت و آمدهايش موفق به گرفتن مجوز بازي اين بازيكنان متخلف شد. مسئله مهم اين است كه اگر كفاشيان اين جديت و عزم راسخ را در مسائل مهم‌تر فوتبال از خود نشان مي‌داد، ‌شايد امروز بسياري از مشكلات و معضلات كلان فوتبال حل و فصل شده بود. جريمه اندك سربازان متخلف فوتبال و محروم بودن آنها از بازي در تيم ملي مشكل اساسي و جدي اين فوتبال نيست، اما كفاشيان چنان عزم راسخي در حل آن دارد كه اگر اين عزم راسخ را در ريشه كن كردن فساد در فوتبال يا حل مشكلات تيم اميد در آستانه حضور در انتخابي المپيك داشت، امروز شاهد نتايج درخشاني در فوتبال بوديم، اما متأسفانه رئيس فدراسيون همواره ثابت كرده كه توجه و علاقه‌اي خاص به حاشيه‌ها دارد تا اصل ماجرا و كم در اين هشت سال به دليل همين علاقه، به بيراهه نزده است. ضمن اينكه حل مشكلات سربازان متخلف فوتبال مي‌تواند يك مانور انتخاباتي در اندك روزهاي باقي مانده تا انتخابات فدراسيون فوتبال باشد؛ مانوري كه شايد بتواند برخي را راضي كند و حمايت‌هايي را براي كفاشيان در پي داشته باشد.
ارسال نظرات