به رغم جلسه کفاشیان با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح برای بخشش فوتبالیست های متخلف
سردار باران چشمه، رئيس سازمان تربيت بدني نيروهاي مسلح هر گونه تجديدنظر را بعيد مي‌داند: «هر چند مسئولان فدراسيون بر صدور مجوز براي بازي در تيم‌ملي براي فوتباليست‌هاي متخلف اصرار دارند، اما بعيد مي‌دانم كه در اين‌باره تصميم جديدي گرفته شود و اين بازيكنان همچنان از بازي در تيم‌ملي محروم خواهند بود.»
کد خبر: ۸۶۱۵۵۰۷
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
به گزارش خبرگزاري بسیج،تلاش‌هاي علي كفاشيان براي گرفتن مجوز بازي در تيم‌ملي براي فوتباليست‌هاي سرباز فراري كه با مدارك جعلي كارت پايان خدمت گرفته‌اند، تمامي ندارد. او با وجود اينكه چندين بار از مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح نه شنيده است، بار ديگر بر خلاف خواسته افكار عمومي بر بخشش اين بازيكنان مجرم اصرار داد. در همين زمينه طبق آخرين خبر، قرار است اين هفته علي كفاشيان به چهارراه قصر برود و با حضور در ستاد كل نيروهاي مسلح آخرين رايزني‌ها را براي بخشش اين سربازان انجام دهد، اين در حالي است كه مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح با احترام به افكار عمومي، بخشش فوتباليست‌هاي سرباز فراري را با توجه به جرمي كه اين بازيكنان انجام داده‌اند، بعيد مي‌دانند و مي‌گويند اين بازيكنان تا پايان زمان خدمتشان اجازه پوشيدن پيراهن مقدس تيم‌ملي را ندارند. 
***
يك سال از روزهايي كه علي كفاشيان توانست با ريش گرو گذاشتن مجوز حضور فوتباليست‌هاي متخلف و سرباز فراري را براي حضور در تيم‌ملي براي بازي در جام ملت‌هاي آسيا بگيرد، مي‌گذرد. اعتماد آن روزهاي مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح به قول علي كفاشيان، با خلف وعده مهرداد پولادي و بازنگشتش به ايران نشان داد كه در اين پرونده اهمال با فوتباليست‌هايي كه با مدرك جعلي كارت پايان خدمت گرفته‌اند، جواب معكوس دارد. اين در حالي بود كه همان روزها مردم و افكار عمومي مقابل اين تصميم موضع گرفتند و آن را مماشات با مجرماني دانستند كه با دهن‌كجي به قوانين كشور، از زير بار خدمت زير پرچم جمهوري اسلامي فرار كرده‌اند. البته بيشتر اين فوتباليست‌ها با باطل شدن كارت پايان خدمتشان، در فصل جديد ليگ برتر به تيم‌هاي نظامي رفتند و با توجه به جرم جعل اين بازيكنان و پرونده آنها در دستگاه‌هاي قضايي، ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام كرد اين بازيكنان با توجه به جرمشان تا پايان پشت سر گذاشتن دوران سربازي‌شان، اجازه حضور در تيم‌ملي را ندارند. هر چند خيلي‌ها اعتقاد داشتند اين فوتباليست‌ها با توجه به جرمي كه مرتكب شده‌اند بايد به پادگان‌ها اعزام مي‌شدند اما همين كه به چنين فوتباليست‌هاي متخلفي اجازه بازي در تيم‌ملي نداده شد، با استقبال مردمي روبه‌رو شد كه معتقد بودند با توجه به جريحه‌دار شدن افكار عمومي، اين فوتباليست‌هاي سرباز فراري لياقت پوشيدن پيراهن تيم‌ملي را ندارند. 
***
اما اين پايان كار نبود، با توجه به اصرار كرش بر استفاده از اين بازيكنان در تيم ملي، لطف ستاد كل نيروهاي مسلح در حق فوتباليست‌هاي سرباز فراري، مسئولان حامي‌شان را متوقع‌تر كرد تا جايي كه از علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال گرفته تا محمود گودرزي، وزير ورزش به عنوان حاميان اين بازيكنان مجرم، پا را فراتر از اختياراتشان گذاشتند و با نامه‌نگاري با ستاد كل نيروهاي مسلح خواهان اجازه حضور اين بازيكنان در تيم‌ملي شوند! البته اين درخواست با واكنش قاطعانه ستاد كل نيروهاي مسلح روبه‌رو شد و آنها رسماً اعلام كردند محروميت اين بازيكنان براي حضور در تيم‌ملي بخشيده نخواهد شد. با اين وجود به نظر مي‌رسد علي كفاشيان نااميد نشده و همچنان به دنبال گرفتن بله از ستاد كل است. به همين خاطر هم بعد از چندين بار نامه نگاري رئيس فدراسيون فوتبال در حمايت از فوتباليست‌هاي متخلف و گرفتن وقت جلسه با مسئولان ستاد نيروهاي مسلح، ديروز خبري منتشر شد كه پس از اصرار زياد كفاشيان، سرانجام مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح پذيرفته‌اند تا حرف‌هاي رئيس فدراسيون فوتبال را در اين رابطه بشنوند. 
به همين خاطر قرار است كفاشيان با امير سرتيپ باقري، معاون نيروي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح ديدار ‌كند، با اين حال تلاش رئيس فدراسيون ديدار با فيروزآبادي، رئيس ستادكل نيروهاي مسلح است تا در اين جلسه توضيحات لازم در اين خصوص به وي ارائه شود. 
***
در حالي خبر جلسه كفاشيان با مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح ديروز منتشر شد كه بعيد به نظر مي‌رسد ستاد كل نيروهاي مسلح در تصميمش در اين رابطه تجديد نظر كند. امير سرتيپ باقري، معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با «جوان» مي‌گويد: «قرار شد بيايند تا حرف‌هايشان را در اين زمينه بشنويم و بعد از آن تصميم خواهيم گرفت.» در حالي امير سرتيپ باقري همه چيز را به بعد از جلسه موكول مي‌كند كه سردار باران چشمه، رئيس سازمان تربيت بدني نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با «جوان» هر گونه تجديدنظر را بعيد مي‌داند: «هر چند مسئولان فدراسيون بر صدور مجوز براي بازي در تيم‌ملي براي فوتباليست‌هاي متخلف اصرار دارند، اما بعيد مي‌دانم كه در اين‌باره تصميم جديدي گرفته شود و اين بازيكنان همچنان از بازي در تيم‌ملي محروم خواهند بود.» سردار كمالي، معاون نيروهاي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح هم در گفت‌وگو با «جوان» مي‌گويد: «با توجه به پرونده اين بازيكنان در مراجع قضايي، پاي تصميمان براي بازي نكردن فوتباليست‌هاي متخلف در تيم‌ملي، قرص و محكم ايستاده‌ايم.»
ارسال نظرات