استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد با بیان اینکه خون شهید شیخ نمر سرانجام خاندان آل سعود را به ورطه هلاکت و نابودی خواهد کشید، گفت: به دنبال روی کار آمدن ملک سلمان در عربستان سیاست امریکا نسبت به جهان اسلام عوض شده و در واقع در راستای تأمین امنیت اسرائیل غاصب و نظام سلطه سعی دارد تا بین فرقه های جهان اسلام جنگ های مذهبی و دینی را تشدید کنند.
کد خبر: ۸۶۱۵۴۸۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ دکتر «اکبر غفوری» استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد با محکوم کردن اقدام جنایتکارانه عربستان در اعدام شیخ نمر و با بیان اینکه خبراعدام این عالم شیعه باعث تأثر و تأسف نه تنها شیعیان، بلکه برادران اهل سنت و حتی آزادی خواهان و استقلال طلبان جهان شد، گفت: دنیای به اصطلاح مدرن امروز که منادی آزادی، دموکراسی را به یدک می کشد متأسفانه نتوانست ادعاهای به جا و به حق آیت الله شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان را تحمل نماید.

وی ادامه داد: آیت الله نمر هر چند به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت در راه خدا و به تعبیر قرآن «عند ربهم یرزقون» بود، رسید اما با این اقدام سند جنایت و برگ سیاهی در پرونده نظام سلطه و در رأس آنها امریکا و آل سعود و وهابیت متحجر و جنایتکاران عالم به ثبت رسید.

دکتر غفوری با بیان اینکه در ایران اقلیت های مذهبی و همچنین برادران اهل سنت در ایران نمایندگانی در مجلس دارند، یادآور شد: مرحوم آیت الله شیخ نمر به دلیل آنکه نه خانه تیمی تشکیل داد و نه در رأس یک گروه تروریستی بود بلکه خواستار حداقل حقوق و اختیارات برای جمعیت نزدیک به 20 درصدی شیعیان عربستان بود و انتظار داشت که این شیعیان نیز با شرکت در انتخابات در تعیین سرنوشت خود دخالت داشته باشند شدیدترین و شنیع ترین برخورد با او شد.

وی خاطرنشان کرد: جای تأسف و تأثر دارد که سازمان های جهانی و مجامع بین الملل برای اسیر شدن دو سرباز اسرائیلی جنگ جهانی 33 روزه را به راه انداختند و در واکنش به حصر خانگی عوامل فتنه 88 که 8 ماه کشور با بحران مواجه کردند چه اقداماتی که انجام ندادند ولی در به شهادت رساندن شیخ نمر و 46 نفر دیگر از شیعیان عربستان کوچکترین واکنشی نشان ندادند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه خون شهید شیخ نمر، شهدای منا و کشته های منا سرانجام خاندان آل سعود را به ورطه هلاکت و نابودی خواهد کشید، ادامه داد: به دنبال روی کار آمدن ملک سلمان در عربستان سیاست امریکا نسبت به جهان اسلام عوض شده و در واقع در راستای تأمین امنیت اسرائیل غاصب و نظام سلطه سعی دارد تا بین فرقه های جهان اسلام جنگ های مذهبی و دینی را تشدید کنند.

دکتر غفوری با اشاره به علل و عوامل این اقدام جنایتکارانه عربستان گفت: این اقدام در وهله اول به دستور لابی صهیونست و امریکا انجام شد چرا که آنها برای تأمین امنیت خود باید همان شعار شیطانی «تفرقه بنداز و حکوکت کن» را اجرایی کنند و در این راستا از درگیر کردن کشورهای اسلامی و تخریب زیرساخت های آن استفاده می کنند.

وی بیداری اسلامی و نفوذ و تحرک شیعیان در عربستان را از دیگر علل به شهادت رساندن شیخ نمر دانست و افزود: دولت عربستان از تحرک شیعیان در عربستان احساس خطر کرده و به منظور جلوگیری از بیداری اسلامی در عربستان رهبر آنها شیخ نمر را به شهادت رساندند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد با اشاره به فرمایشات رهبری که دشمنان به دنبال از بین بردن زیرساخت های کشورهای اسلامی هستند گفت: همانطور که شاهد هستیم در یمن، عراق، سوریه، نیجریه و غیره مسلمانان زیادی کشته و زخمی می شوندو زیرساخت های این کشورها تخریب می شود؛ بنابراین مسلمانان باید از بصیرت بالایی برخوردار شوند و نگذارند که اسرائیل به عنوان بزرگترین دشمن جهان اسلام فراموش شود و دنیای اسلام درگیر جنگ شود.

دکتر غفوری با بیان اینکه دولت عربستان به دلیل جنایات خود خسارت های فراوانی را خواهد دید، تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید با استفاده از همه امکانات و ابزارهای حقوقی و سیاسی و همچنین امکانات نرم افزاری خود در واکنش به این جنایت واکنش نشان دهد.

عضو هیئت علمی گروه سیاسی دانشگاه یزد ادامه داد: دستگاه دیپلماسی کشور همچنین با استفاده از سازمان کنفرانس اسلامی، جنبش عدم تعهد، دیوان بین المللی لاهه، سازمان ملل و غیره و همچنین شکایت به مراکز اسلامی فضا را علیه جنایات اسرائیل و استکبار جهانی تحریک نموده و با کمک کشورهایی که همواره با ایران همراهی کردند به اقدامات جنایتکارانه آل سعود اعتراض کنند.

وی گفت: مسلمانان جهان و کشوهای جهان اسلام همچنین با استفاده از فضای مجازی و با برگزاری کنفراس و همایش‌هایی تحت عنوان‌هایی چون رعایت حقوق بشر و اقلیت های مذهبی افکار عمومی دنیا را نسبت به این جنایات بیدار کنند.

یزدآوا
ارسال نظرات