مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: باید تلاش شود درجه حرارت مناسب در بخشهای مختلف کشور رعایت شود چون هفته آینده علاوه بر سرمای شدید، آلودگی هوا خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۶۱۵۴۷۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا عراقی در مراسم امضای موافقتنامه همکاری انجام طرحهای اولویت دار حوزه پایین دست صنعت نفت با دانشگاههای برگزیده، به کاهش درجه هوا در هفته آینده اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود درجه حرارت مناسب در بخشهای مختلف کشور رعایت شود چون هفته آینده علاوه بر سرمای شدید، آلودگی هوا خواهیم داشت.

وی افزود: امیدواریم با رعایت صرفه جویی هم ازهوای سالم استفاده کنیم و هم در مصرف گاز صرفه جویی کنیم.

معاون وزیر نفت در ادامه، حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و محمد فرهادی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری را در این مراسم مقدمه انجام یک کار درست و منسجم دانست و گفت: باید به این موضوع باورداشت که کار مطالعه طرحهای اولویت دار حوزه پایین دست صنعت نفت باید با تدبیر و درایت انجام شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

عراقی با بیان این که بعد از اتحاد در بخش کارهای مطالعاتی می توان از این طرحها پشتیبانی کرد، درباره مرحله بعد از پشتیبانی نیز گفت: ایجاد رقابت قطعا در این زمینه می تواند به پیشبرد اهداف کمک کند و بدون رقابت این کار به نتیجه نمی رسد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به تشریح سه طرح اولویت دار این شرکت برای سپردن به دانشگاهها اشاره کرد و گفت: تدوین دانش فنی فرآیند مینی ال ان جی و تجهیزات کلیدی آن، تدوین دانش فنی فرآیندهای شیرین سازی و ساخت کاتالیستها و تدوین و توسعه دانش فنی ساخت تجهیزات از جمله توربین، کمپرسور، به ترتیب به دانشگاههای تهران، پژوهشگاه صنعت نفت و  علم و صنعت ایران و شرکت او تی سی سپرده شد.

ارسال نظرات