امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مهمترین فریاد شیخ نمر، رفع تبعیض‌های خاندان آل سعود برای شیعیان بود

امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن محکومیت به شهادت رساندن شیخ نمر گفت: مهمترین فریاد شیخ نمر، رفع تبعیض‌های خاندان آل سعود برای شیعیان بود.
کد خبر: ۸۶۱۵۴۵۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد امروز در تجمع دانشجویان دانشگاه های یزد و طلاب حوزه های علمیه یزد در محل حوزه علمیه مصلی یزد گفت: شهادت شیخ نمر در کشور عربستان نشان از بی مدیریتی خاندان آل سعود و تبعیض موجود در این کشور است.

وی افزود: با وجود این که در این کشور 20 درصد از مردم شیعه هستند و در نقاط مختلف این کشور از جمله شما و جنوب و غرب حضور دارند؛ اما از ابتدایی ترین حقوق محروم هستند تا جایی که مساجد آنها نیز تخریب می شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: تمام حرف و فریاد شیخ نمر در خصوص رفع تبعیض های موجود در این کشور بود؛ زیرا شیعیان حق اظهار نظر نداشته اند و این مطالبه گری باعث به شهادت رسیدن وی شد.

حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد: امروز کار به جایی رسیده است که افرادی که حرف آزادی بیان می زنند مانند شیخ زکزاکی در بند هستند و یا مانند شیخ نمر گردن زده می شود که ان نشان دهند جنایات آل سعود و حامیان وی است.

وی ادامه داد: عربستان یکی از ایالت های آمریکا است و انواع تبعیض های فراوانی که بین شیعیان وجود دارد به واسطه سرسپردگی آنهاست.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: در این کشورها از لحاظ قانونی نیز هیچ شیعه ای حق گرفتن مسئولیت ندارد و جایی که 20 درصد از مردم ن را شیعیان تشکیل می دهد آنها حق گرفتن پست و مسئولیت در کشور ندارند و محدودیت شغلی نیز برای آنها اعمال می شود.

حجت الاسلام مدرسی گفت: ملت اسلام بیدار است و امروز نیز انقلاب اسلامی به فرموده امام(ره) و مقام معظم رهبری پیام خود را صادر کرده است که فریاد از وحدت و یکسان شدن قانون ها دارد.

وی گفت: امروز شیعیان را متهم به کفر و خرافه گرایی می کنند و در این راستا نیز از لحاظ فرهنگی و بخش های مختلف نیز برای مردم و شیعیان تبعیض بوجود آورده اند و آل سعود نیز در حمایت از غرب و آمریکا به این کارهای خود ادامه می دهد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: ممنوعیت تحصیل، ممنوعیت ساخت مساجد و حتی تخریب مساجد شیعیان از جمله این تبعیض ها است و شیخ نمر نیز خواسته اش رفع این تبعیض ها بود تا این تبعیض ها کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام مدرسی ادامه داد: ما ضمن محکومیت این جنایت ها خواستاریم که مجامع غربی که دم از حقوق بشر می زنند حداقل حقوق بشر را حکومت های شیخ نشین را پیگیری کند و در این راستا نیز از مسئولین بی کفایت عربستان می خواهیم تا از شکنجه شیعیان و کشتار این بی گناهان دست بردارد و به حقوق شیعیان احترام قائل شود.

وی گفت: ما از دست اندرکاران بی کفایت سعودی می خواهیم که آزادی شیعیان برای ساختن مسجد را در نظر بگیرند و حتی مباحث شیعی نیز در مدارس شیعیان بیان شود و ما از این خیانتکاران دست نخواهیم برداشت و برای خون این مظلومان از مجامع بین المللی به عنوان رسیدگی به مظلومان شیعه در انتظار هستیم.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار