در پی درخواست سازمان بورس از شرکت صنایع شیمیایی سینا مبنی بر ارائه آخرین اطلاعات تاثیر گذار بر تغییرات قیمتی سهام "شسینا" ، این شرکت شفاف سازی کرد.
کد خبر: ۸۶۱۵۴۴۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی سینا سه روز پس از نامه درخواست سازمان بورس مبنی بر شفاف سازی دلایل رشد مداوم قیمت سهام این شرکت در سه ماه گذشته با ارسال نامه ای در دو بند این موضوع را توضیح داده است.

احسان الله بیات در نامه خود به سازمان بورس آورده که گزارش توجیهی افزایش سرمایه "شسینا" برای بررسی نزد حسابرس و بازرس قانونی این شرکت است که بر اساس آن به میزان صد در صد سرمایه فعلی از محل آورده نقدی سهامداران سرمایه فعلی از مبلغ سه میلیارد و 71 میلیون و 300 هزار تومان به شش میلیارد و 142 میلیون و 500 هزار تومان افزایش می یابد .

وی در ادامه آورده است « این تصمیم علاوه بر تکلیف سازمان بورس برای حد نصاب سرمایه ، به منظور تامین منابع مالی جهت اجرای بخشی از طرح های توسعه ای شرکت به میزان پیش بینی شده یکصد میلیارد ریال اتخاذ شده است.»

مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی سینا در بخش دیگری از نامه خود به طرح های توسعه ای اشاره کرده و آورده است: « طرح توسعه افزایش ظرفیت پارافرمالدئید از میزان فعلی 5 هزار تن در سال به 10 هزار تن توسط تیم فنی مهندسی شرکت طبق برنامه زمان بندی در حال انجالم است. این پروژه از تیرماه 1394 آغاز و در صورت تامین منابع مالی از طریق تسهیلات بانکی در تیرماه 1395 به بهره برداری خواهد رسید.»

بیات توضیح داده که « تمامی محصول تولیدی این واحد جدید به بازارهای خارج صادر خواهد شد و مواد اولیه مورد نیاز آن که فرمالین است، در کارخانه صنایع شیمیایی سینا تولید می شود.»

این مقام مسئول در عین حال اعلام کرده که این توضیحات پیشتر نیز در گزارش های قبلی به اطلاع سازمان بورس رسیده و اجرای دو مورد فوق هیچ گونه تاثیری در عملکرد سال 1394 نخواهد داشت، بنابراین پیش بینی بودجه 1394 ارسال شده به سازمان بورس به قوت خود باقی است.

این مقام مسئول در عین حال هیچ اشاره ای به موضوع افزایش سرمایه احتمالی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت خود در تهران و شیراز نکرده است.

بنا به این گزارش  شرکت صنایع شیمیایی سینا تنها شرکت بورسی است که با وجود سرمایه 3 میلیارد تومانی و جمع حقوق صاحبان سهام کوچک همچنان بر روی تابلوی معاملات بورس تهران حضور دارد.

این در حالی است که شرط حضور در تالارهای معاملاتی بورس تهران برخورداری از حداقل سرمایه‌ 20 میلیارد تومانی برای شرکت‌های بازار دوم ، برای تابلوی فرعی 50 میلیارد تومان و برای شرکت‌‌های تابلوی اصلی 100 میلیارد تومان است.

همچنین شرکت‌های حاضر در بازار دوم دارای 10 درصد سهام شناور آزاد، شرکت‌های تابلوی فرعی دارای 15 درصد و شرکت‌های تابلوی اصلی باید دارای 20 درصد سهام شناور آزاد باشند.

سهام شناور "شسینا" با انکه در تبلوی بورس تا 32 درصد اعلام شده، اما از طریق کد های معاملاتی چند شخص حقیقی این درصد به زحمت دو رقمی می شود.

روند معاملات "شسینا" از نیمه شهریور ماه امسال تا به امروز حاکی از رشد مداوم قیمت این سهم بوده، طوری که با وجود بازدهی منفی بورس اما توانسته بازدهی مثبت 67 درصدی را برای سهامداران خود بر جای گذارد.

ارسال نظرات