در حالی مدیرعامل شرکت فرودگاه پیش‌تر انتقال فرودگاه مهرآباد را اشتباه دانسته بود که شهردار تهران یکبار دیگر پیشنهاد انتقال این فرودگاه در راستای کاهش آلایندگی پایتخت را مطرح کرد.
کد خبر: ۸۶۱۵۲۶۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، شب گذشته شهردار تهران در برنامه "نگاه یک" یکبار دیگر بحث انتقال فرودگاه مهرآباد از پایتخت را مطرح کرد. قالیباف با اشاره به آلایندگی بالای راه‌آهن و فرودگاه‌ مهرآباد گفت:‌ «پیشنهاد نخست ما انتقال ایستگاه راه‌آهن به خارج از تهران و پیشنهاد دوم انتقال فرودگاه مهرآباد است چرا که نقش بسیاری در آلایندگی هوای شهر تهران دارند. در عین حال نیز آماده هرگونه همکاری با دولت هستیم. شهرداری تهران و حتی شهرداری سایر کلان‌شهرها آماد‌ه‌اند هر تصمیمی را ولو این‌که از نگاه ما منطقی نباشد به اجرا درآورند اما درعین حال معتقدیم بیش از هر چیزی حل مشکل نیازمند مدیریت صحیح در اجراست.»

اوایل امسال بحث انتقال فرودگاه مهرآباد مطرح شد که واکنش مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور را به دنبال داشت. مه‌آبادی در حاشیه آغاز عملیات بهسازی و روسازی باند 29 راست فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تعطیلی و انتقال فرودگاه مهرآباد را یک اشتباه بزرگ دانسته و گفته بود: فرودگاه مهرآباد قدمتی 70 ساله در کشور داشته و از جایگاه ویژه‌ای در نظام اقتصادی برخوردار است.

وی تصریح کرد:‌ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نماد صنعت هوانوردی و انقلاب اسلامی است، چراکه اولین گفتمان معمار انقلاب در این فرودگاه انجام شده از این رو برای ما مهم است.

وی با بیان این‌که بهره‌برداری تجاری از فرودگاه‌ مهرآباد با اجرای طرح جامع بیشتر خواهد شد، افزود: به‌دنبال گسترش ترمینال‌ها و همچنین اجرای باند 3 فرودگاه برای کاهش محدودیت‌ها در برنامه‌ میان‌مدت هستیم. به فرض این‌که قرار باشد فرودگاه‌ مهرآباد منتقل شود، این کار باید دو دهه دیگر انجام شود و اعتقاد کارشناسان نیز این است که مهرآباد همیشه فرودگاه خواهد ماند.

بنا به این گزارش ، چند وقتی است به دستور وزیر راه و شهرسازی در راستای کاهش مزاحمت‌های نشست و برخاست هواپیماها برای مردم، پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد تعطیل شده است.

از سوی دیگر طرح‌های توسعه‌ای در این فرودگاه در دست اجراست و قرار است در آینده‌ای نزدیک فرودگاه مهرآباد به شکبه مترو متصل شود،‌حال با این تفاسیر باید دید دولت چه تصمیمی برای یکی از نوستالژی‌های انقلاب خواهد گرفت. رفتن یا نرفتن این فرودگاه مهم‌ترین مسئله حال حاضر بخشی از صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور است. فرودگاه مهرآباد همچنین چند صباحی است که به دغدغه شماری از مسئولان "خیابان بهشت" تبدیل شده است.

ارسال نظرات