خبرهای داغ:
کارشناس سیاسی با بیان اینکه یکی از مهمترین زمینه های نفوذ دشمن ایجاد خلل در باورهای انقلابی و دینی ملت است گفت: امام خامنه ای(حفظه الله) فرمودند" یکی از راه های ورود و نفوذ ایجاد خلل در باورها است".
کد خبر: ۸۶۱۵۲۴۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سید مصطفی موسوی نژاد در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت سجیه(مسجد امام صادق(ع) بیرجند) با بیان اینکه اهمیت موضوع نفوذ در کلام امام خامنه ای (حفظه الله) در ماه های اخیر تاکید فراوانی بر کلید واژه "نفوذ" داشته اند، اظهارداشت: معظم له فرمودند که دشمن به دنبال استحاله نظام جمهوری اسلامی است، حال اگر یک معمم نیز مسئولیت این حکومت را در دست داشته باشد فرقی برای ایشان نمی کند، مهم استحاله نظام است.

این کارشناس سیاسی سپس به بررسی عرصه‌های نفوذ ونفوذ اقتصادی اشاره کرد و گفت: وابسته کردن کشور به واردات کالاهای اساسی، سپردن سرمایه گذاری در صنایع بنیادین کشور به دشمن می تواند از مصادیق نفوذ اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: حال ببینید وقتی جناب آقای کلانتری، معاون وزیر کشاورزی می گوید خودکفایی کشاورزی مزخرف است، چه امیدی می توان به مسئولان برای جلوگیری از نفوذ داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی سپس به بررسی نفوذ امنیتی پرداخت و افزود: اوباما گفته است ۱۵ سال دیگر اگر آمریکا خواست به ایران حمله کند شرایط خیلی بهتری را خواهد داشت چرا که آن موقع آمریکا توانسته است از طریق مذاکرات هسته ای و توافق صورت گرفته به اطلاعات خوبی درباره توان نظامی کشور دست یابد.

مسئول عملیات سازمان فضای مجازی سراج در خراسان جنوبی با بیان اینکه اما آنچه در این زمینه دلگرم کننده است این است که امام خامنه ای(حفظه الله) از نفوذ دشمن در این عرصه ابراز نگرانی نکرده اند، ادامه داد: ایشان به نیروهای نظامی و امنیتی کشورمان امیدوارند، لذا مردم هم در این زمینه دل نگرانی آنچنانی نباید داشته باشند.

وی در ادامه به بررسی نفوذ فرهنگی و فکری پرداخت و با برشمردن این عرصه نفوذ بعنوان یکی از مهمترین زمینه های نفوذ گفت: امام خامنه ای (حفظه الله) در ۲۵ شهریور ۹۴ فرمودند" یکی از راههای ورود و نفوذ ایجاد خلل در باورها است" باور انقلابی، دینی، معرفتهای دینی و انقلابی خلل ایجاد می کنند که هدف رخنه کردن در اینها است.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه دشمن در همه زمینه ها و از همه طرق برای نفوذ استفاده می کنند و آدم های گوناگونی هم دارند، تاکید کرد: استاد دانشگاه ، فعال دانشجویی، نخبه فکری و علمی هم دارند وهمه جور آدمی برای ایجاد این رخنه ها هستند.

موسوی نژاد در ادامه به مصادیقی در این زمینه پرداخت و گفت: ما استاد دانشگاهی در بیرجند داریم که در ایام فتنه ۸۸ بازداشت شده است، ما در بیرجند دانشجویانی داریم که در ایام فتنه ۸۸ با یکی از رابط های سازمان منافقین در سوئیس در ارتباط بوده است و اطلاعات غلط به آنها می داده است تا علیه جمهوری اسلامی در صدای آمریکا و امثال آن پخش کنند.

سردبیر ماهنامه شرقینه در ادامه به یکی از جملات زیبای امام خمینی(ره) در این زمینه اشاره کرد و گفت: حضرت امام فرمودند" از شر رضاخان و محمدرضا راحت شدیم ولکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت".

وی ادامه داد: بله، امام(ره) این روزها را می دید. هم اکنون بسیاری از فرزندان مسئولین جمهوری اسلامی در لندن و آمریکا درس می خوانند، فلذا طبیعی است که برخی می ترسند از اینکه جلو تهدیدات غرب مردانه بایستند. تعداد کسانی که در کابینه دکتر روحانی در غرب درس خوانده اند شگفت آور است.

وی تاکید کرد: تفکرات برخی از این آقایان بر عملکرد دولت اثر گذاشته این است که برخی اصلا به اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری توجهی ندارند که هیچ، به آن اصلا اعتقاد ندارند. این است که امروز رهبری از روند اجرای اقتصاد مقاومتی اینقدر ناراضی اند.

موسوی در پاسخ به سوال یکی از خواهران که گفت: لطفا در مورد نفوذ فکری و فرهنگی و نحوه ورود دشمن در این عرصه بیشتر توضیح بدهید؟ عنوان کرد: بگذارید من این سوال را با یک مثال خیلی واضح پاسخ بدهم. شما آندلس را که می شناسید.

این کارشناس سیاسی گفت: آندلس مرکز تمدن اسلامی در اروپا و غرب بود. اروپا سالها نتوانست آندلس را با جنگ فتح کند و مسلمانان مردانه آنجا ایستادگی می کردند. دشمن به این نتیجه رسید که راه خود را عوض کند. لذا از نفوذ فرهنگی و جنگ نرم وارد شد. آنجا مدارسی را تاسیس کرد که در آن مدارس مسیحیان درس می خواندند و ویژگی آن مدارس این بود که هم از لحاظ علمی اساتید برجسته ای داشتند هم از لحاظ ظاهری در آنجا دختر و پسر با هم درس می خواندند، ضمن اینکه در میان کلاس ها، برنامه های مفرحی چون رقص مختلط و امثالهم را نیز داشتند.

وی ادامه داد: این موارد باعث شد جوانان مسلمان نیز به این عرصه کشیده شوند. وقتی پای جوانان مسلمان به آن عرصه ها باز شد دیگر شد آنچه نباید می شد. دیگر آن غیرت و جنگاوری جوانان مسلمان تبدیل به ولنگاری و هوی پرستی شد.

موسوی عنوان کرد: بعد از آن اروپاییان با حمله به آندلس، خیلی راحت تر از آنچه فکرش را می کردند آندلس را فتح کردند و کشتاری کردند وصف ناپذیر. امروز مسلمانان در آن خطه حق مسجد داشتن و نماز جماعت خواندن ندارند. غرب با سردم داری یهود همین برنامه را امروز برای ایرانیان دارد دنبال می کند. حواس مان و حواس تان باشد که اگر در زمین بازی غرب قرار بگیریم، عاقبت آندلس انتظارمان را می کشد.

وی درپاسخ سوال یکی از بسیجیان خوهر در باره تلفن های همراه گفت: سعی کنید فرزندانتان را از درون بسازید. سواد رسانه ای پیدا کنید. اول خودتان بعد هم فرزندانتان. بنده منکر محدودیت سازی برای سنین پر خطر نیستم اما اصل بر خودسازی است. همه جا و همه زمان نمی توان نظارت ۱۰۰% داشت. با این رشد پر سرعت تکنولوژی یکی را ببندیم چیز دیگری تولید می کنند. اصل بر خودسازی باشد، از سوی دیگر نظارت را هم نظارتی به روز کنید. به فرزندانتان برسانید که ما داریم بر تو نظارت می کنیم. مچ گیری هم نکنید. مچ گیری جواب معکوس می دهد برای همین نظارت کنید، هوشمندانه هم نظارت کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها