خبرهای داغ:
از دولت می خواهیم با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تقویت خود باوری و اعتماد به نفس، برداشتن بار مشکلات معیشت از روی دوش اقشار ضعیف را مشروط به سیاست خارجی نکند.
کد خبر: ۸۶۱۵۱۵۳
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، بیانیه دومین مجمع عالی بسیج شهرستان طبس در سال 1394 به شرح زیر است:

انقلاب اسلامی حساس ترین مقطع تاریخی خود را می گذراند. مبارزات طولانی ملت قهرمان ایران به بار نشسته؛ استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا که تا به حال در تمامی راهبردهای خصمانه علیه ملت ایران، اعم از کودتا، ترور، شورش های مرزی، حمله نظامی، توطئه های سیاسی، تهاجم فرهنگی، فتنه، جنگ رسانه ای و جنگ اقتصادی شکست خورده است؛ اینک تلاش دارد با حیله و تزویر از در تعامل و نفوذ وارد شود و در حالی که از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی، صرف نظر نمی کند و کماکان به همه تلاش های براندازانه خود علیه این نظام مقدس مردمی، ادامه می دهد.

همچنین در این بیانیه آمده است: دشمنان این ملت منافقانه با اظهار صلح و دوستی خود را به ما نزدیک و خنجر را از پشت بزند و نتیجه ای را که نتوانسته است از 37 سال جنگ مستقیم همه جانبه با ملت ایران بدست آورد، از طریق نفوذ در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی و نفوذ در اندیشه ها و انگیزه ها کسب نماید.

دومین مجمع عالی بسیج شهرستان طبس در سال 1394 که برآمده از متن بسیج است، با بهره مندی از همفکری شش ماهه همه اقشار مختلف بسیج در تمامی رشته ها و تخصص ها، در قالب یک اتاق فکر منسجم و 5کارگروه تخصصی مسائل شهرستان را بررسی کرده و نظرات خود را برای اداره بهتر شهرستان و سرعت بخشیدن به فرآیند پیشرفت در روزهای آینده به معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تقدیم می نمایند و چکیده مواضع خود در مورد حساس ترین مسائل کشور را به این شرح اعلام می دارد.
1-
همانگونه که امام راحل عظیم الشأن (ره) در آخرین پیام خود خطاب به بسیج فرمودند: «فرزندان بسیجی ام، پاسدار، اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی باشند» ما بسیجیان این فرزندان حقیقی و وفادار امام خمینی (ره) برای جهاد و شهادت در راه آرمان های الهی آن دردانه تاریخ و یگانه دوران، اعلام می کنیم و تعهد به این راه را نه بر اساس نسبت ها و رفاقت ها، بلکه حرکت بر مبنای اصول مسلم خط امام (ره) همچون "پشتیبانی از ولایت فقیه"، "تاکید بر اسلام ناب محمدی و مبارزه با اسلام آمریکایی"، " می دانیم.

و به کسانی که می خواهند با سوء استفاده از نام و یاد آن بزرگوار و روابط گذشته، این خط نورانی را با دروغ پراکنی و تاریخ سازی های بی پایه تحریف کنند، اخطار می کنیم، دست از این رفتار خطرناک بردارند و از سرنوشت کسانی که در طول این سال ها با زاویه گرفتن از ولایت رو در روی انقلاب ایستادند عبرت بگیرند و بدانند که در صورت عدم اصلاح خود با برخورد فرزندان بسیجی امام که به پاسداری از اصول نه شرقی و نه غربی مأمور شده اند، مواجه خواهند شد.


2-
مجالس خبرگان و شورای اسلامی، نهادهای انقلابی برخاسته از اراده مردم برای پیشبرد کشور بر اساس اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی هستند.

از همه مردم عزیز می خواهیم ضمن مشارکت فعال در انتخابات سرنوشت ساز پیش رو، با تطبیق کامل نامزدها با معیارهای نماینده شایسته اجازه ندهند این دو سنگر مهم ملت، به دست مرفهان بی درد و صاحبان ثروت های باد آورده و بانیان اشرافی گری و دنیا طلبی، بیفتد. اعضای محترم شورای نگهبان در این زمینه وظیفه خطیری بر عهده دارند چرا که مردم به اعتبار بررسی صلاحیت نامزدها توسط آن شورا، افراد مورد نظر را از میان تأیید صلاحیت شده ها بر می گزینند؛ فلذا احراز صلاحیت نامزدها حق الناس است؛ بر این اساس از شورای نگهبان و سایر مراجع ذیربط دیگر می خواهیم با شجاعت و قاطعیت، در احراز صلاحیت ها بر اساس مُرّ قانون اقدام کنند و از تأیید افراد فاقد صلاحیت به هر دلیل و مصلحتی خودداری نمایند.


3-
از دولت محترم می خواهیم با تقویت مدیریت اقتصادی و ترویج فرهنگ کار و تلاش و با برنامه ریزی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و انطباق برنامه ششم با این سیاست ها، از جمله کاهش خام فروشی مواد معدنی و نفت و گاز و کاهش واردات بی منطق و مبارزه جدی با قاچاق کالا، به مردم ایران و ظرفیت های عظیم ملی بیش از این اعتماد کند و با تقویت خود باوری و اعتماد به نفس، برداشتن بار مشکلات معیشت از روی دوش اقشار ضعیف را مشروط به سیاست خارجی نکند و با اتخاذ سیاست های پیشگیرانه در حوزه سلامت و تأکید بر طب سنتی و با تحرک بخشی به اقتصاد مولد و دانش بنیان، تقویت تولید ملی، سپردن کارها به مردم به ویژه افزایش بهره وری کشاورزی و تأمین امنیت غذایی و پشتیبانی از توسعه صنایع کوچک و متوسط روستایی، بار دیگر اقتصاد کشور را در مسیر شکوفایی قرار دهد و از سازمان بسیج می خواهیم به راه درستی که در کمک به مردم برای راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک انتخاب کرده است، با قوت ادامه دهد.


4-
حمایت از مظلومان و مستضعفان و متحد کردن مسلمانان برای آزادی از سلطه استعمار، رژیم صهیونیستی و تروریست های دست نشانده آنان نه تنها تکلیف مهم دینی، وجدانی و از اصول اصلی در قانون اساسی ایران است، بلکه امروز از ضرورت های اصلی امنیت ملی کشور هم محسوب می شود. ما همچنان به تقویت هسته های مقاومت حزب الله ادامه می دهیم و به تمام رزمندگان جبهه مقاومت در تمامی کشورهای تحت ستم به ویژه فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین و نیجریه، درود می فرستیم و از دولت می خواهیم، با پشتیبانی قاطع از جبهه مقاومت و ایجاد همگرایی بین المللی، زمینه های برقراری همه پرسی تعیین سرنوشت را در فلسطین اشغالی فراهم آورد، چراکه تا این رژیم جنایتکار هست، منطقه و جهان روی آرامش نخواهد دید و مقدمه آرامش و پیشرفت منطقه نابودی اسرائیل غاصب است.


5-
ضعف بهره گیری از ظرفیت های مردمی و کم توجهی به اقتصاد عدالت محور، محتوای سکولار علوم انسانی در مدارس و دانشگاه ها، عدول از سیاست های کلی نظام و اتخاذ بعضی سیاست های نادرست و کم توجهی به مقوله حیاتی فرهنگ، آسیب های اجتماعی متعددی را در جامعه به وجود آورده است از جمله مهمترین این آسیب ها بیکاری، مهاجرت بی رویه به حاشیه شهرهای بزرگ، آلودگی به مواد مخدر، کاهش روند رشد جمعیت، افزایش طلاق و تضعیف جایگاه زن و کانون خانواده است، تنها راه علاج این مشکلات توجه همگان به پیاده سازی سبک زندگی اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب می باشد.


6-
با فداکاری دانشمندان هسته ای و شهدای بزرگوار این عرصه که کفه معادله هسته ای را به نفع نظام اسلامی سنگین کرد، ایستادگی غیرتمندانه مردم و هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری، فرصت کم نظیری برای پیشبرد پرونده هسته ای به نفع جمهوری اسلامی پدید آمد. در مقابل این پیشروی محسوس، آمریکا با طمع تبدیل این پرونده به بستر نفوذ به روند مذاکرات سرعت بخشید و نهایتاً تلاش مضاعف دولت در این عرصه با استفاده از این فرصت، منجر به توافق هسته ای تحت عنوان برجام شد. با وجود نواقص و اشکالات برجام از تلاش های دولت و همه هیأت های مذاکره کننده و دانشمندان و دست اندرکاران پیشرفت های هسته ای که زمینه خنثی کردن بهانه هسته ای را فراهم آوردند، پشتیبانی می کنیم واعلام می داریم فرمان 9ماده ای امام خامنه ای (مد ظله العالی)در این خصوص فصل الخطاب وتنها راه کاهش آسیبهای برجام است ودست اندر کاران بااجرای دقیق این فرمان راه را برهرگونه سوء عملکردکه زمینه نفوذ را فراهم ودستآوردهای هسته ای را بر باد می دهد مسدود نمایند.

7-
امنیت مثال زدنی و پیشرفت های همه جانبه کشور مرهون هوشیاری نیروهای مسلح مقتدر و شکل گیری قدرت بازدارندگی مردمی و حضور مردم در تمام صحنه ها و شکل دادن به بزرگترین تشکل مردمی جهان، یعنی بسیج است. مردمی که دراین تشکل گرد آمده اند ضمن اعلام آمادگی برای کمک بی مزد ومنت به دولت برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در همه عرصه ها به ویژه بهبود معیشت محرومان ،اجرای اقتصاد مقاومتی ، ترویج فرهنگ عاشورایی است از دولت می خواهند ازاین ظرفیت بی نظیر مردمی به نحو مطلوب استفاده نمایند.


در پایان، مجمع عالی بسیج شهرستان طبس بار دیگر با اعلام مراتب خدمتگزاری به محضر مردم ایران، یعنی مردمی که به شهادت امام راحل (ره) بهترین ملت ها در تمام طول تاریخ اند و اعلام تبعیت محض از ولایت امام خامنه ای عزیز و اعلام آمادگی برای کمک مسئولین اجرایی شهرستان در سال دولت وملت ، همدلی و همزبانی ، همگان را به استمرار راه انقلاب تا غلبه نهایی بر ظلم و شرک و کفر و برافراشتن پرچم اسلام در سرتاسر جهان دعوت می کند
اللهم عجل لولیک الفرج .دهم دی ماه 1394
مجمع عالی بسیج شهرستان طبس

ارسال نظرات
پر بیننده ها