بسیج دانشجویی ضمن عدم تایید و همراهی با وقایع شب گذشته، آن را کاملا مشکوک دانسته و بر رعایت قوانین مربوطه تاکید می‌نماید و انشالله اجتماع بزرگ دانشجویان، طلاب و عموم مردم در مقابل سفارت سعودی، مطابق برنامه اعلام شده و با قوت برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۱۵۱۳۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، بسیج دانشجویی 8 دانشگاه تهران طی بیانیه ای نسبت به شهادت شیخ نمر و اتفاقات شب گذشته مقابل سفارت عربستان در تهران واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:


بسم الله الشدید العقاب

إنا لله و إنا إلیه راجعون

صبح روز گذشته و در میان ناباوری با خبری مواجه شدیم که قلب هر آزاده ای را در هم می‌فشرد. خبر شهادت مجاهد فی سبیل الله، یار قرآن و رهبر شیعیان و آزادگان مظلوم عربستان، آیت الله نمر باقر النّمر در حالی منتشر شد که بغض در گلوی دانشجویان، طلاب و جوانان ایرانی دیگر به فریاد و اراده ای سدید برای نابودی رژیم منحوس و پلید سعودی تبدیل شده است.

بلافاصله پس از انتشار خبر مصیبت‌بار شهادت این عالم وارسته، جنبش دانشجویی و در پیشاپیش آن بسیج دانشجویی با برنامه ریزی تجمع اعتراضی در مقابل سفارت کشور عربستان، از عموم مردم و نخبگان جهت شرکت در این اجتماع بزرگ دعوت کرد. با این وجود، در ساعات پایانی شب گذشته، اخباری مبنی بر حمله به سفارت سعودی و آتش زدن قسمت‌هایی از ساختمان مربوطه در سطحی وسیع انتشار یافت و بطور مشخص، رسانه‌های نزدیک به رژیم خبیث سعودی که گویی از قبل در انتظار این حادثه بودند، با ذوق‌زدگی زایدالوصفی به مظلوم‌نمایی پرداخته و با پررویی ایرانیان را به خشونت و حمایت از تروریسم محکوم کردند.

بسیج دانشجویی ضمن عدم تایید و همراهی با وقایع شب گذشته، آن را کاملا مشکوک دانسته و بر رعایت قوانین مربوطه تاکید می‌نماید؛ بر این اساس، اولا نیروی انتظامی و وزارت کشور باید نسبت به قصور یا تقصیرهای احتمالی در حفاظت از حریم قانونی سفارت‌ها و نهادهای دیپلماتیک در کشور پاسخگو باشند؛ و ثانیا نباید اقدام وحشیانه و جنون‌آمیز جلادان سعودی و شهادت مظلومانه شیخ شهید باقر النمر در سایه این اتفاق وارونه جلوه داده شده و یا کمرنگ شود. در همین راستا، انشالله اجتماع بزرگ دانشجویان، طلاب و عموم مردم در مقابل سفارت سعودی، مطابق برنامه اعلام شده و با قوت برگزار خواهد شد.

آل سعود، این شجره خبیثه آمریکایی و صهیونیستی، باید منتظر قیام فراگیر در نقاط گوناگون عالم علیه خود باشد، و باید بداند که این تازه نقطه آغاز است! جنبش دانشجویی در ایران، مشخصا، نیازمند آشوب و اغتشاش شبانه و عدول از قانون نخواهد بود؛ چرا که اجرای قانون حقه اسلام، خود بر خواست عمومی و فراگیر مومنین متکی است و به عبارت روشن‌تر، این بسیج مردم مسلمان ایران است که قانون را به ابزاری برای ریشه‌کن شدن اسلام آمریکایی و آل سعود خائن، آن هم در روز روشن بدل خواهد ساخت.

اکنون زمان آن رسیده است تا اندوه دلمان را با انتقام از این حرام زادگان استکبار، آل سعود بن ابی جهل، بر طرف نماییم. زمان آن رسیده است تا مجاهدین مستضعف و خون دل خورده ی شیعه و سنی در سرزمین مادری مسلمین و علمای روشن ضمیر و شجاع جهان اسلام، حلقه های مبارزه علیه این رژیم خبیث شیطانی را چنان به هم متصل کنند، تا همچون زنجیری از عدالت، آویزه ای برای اعدام حاکمان ظالم حجاز و زمینه ساز فردای روشنمان گردد.

جنایت های رژیم سعودی در حق دنیای اسلام و مردم ایران، از کشتار وحشیانه زائرین خانه خدا در سال 66 تا به شهادت رساندن انبوه مسلمانان و از جمله ایرانیان در فاجعه منا، و از هم‌دستی با رژیم سفاک صهیونیستی در قتل عام مردم مظلوم غزه تا آدم کشی آشکار و بی‌پرده در سوریه، بحرین، یمن و حجاز، در کنار سکوت وقاحت بار حکام کشورهای اسلامی، کار شیوخ وحشی سعودی را به جایی رسانده که بی‌پروا دست به اعدام علنی و سیستماتیک رهبران دینی می‌زند. آیا این فجایع کافی نیست تا سران کشورهای اسلامی به خود آمده و بساط این حاشیه امن ظالمانه را برچینند؟

بدیهی است از سران غرب‌زده عثمانی و شیوخ بی‌شخصیت خلیج که دستشان در خون شیخ نمر ها آلوده است نمی‌توان انتظاری داشت؛ اما دلِ خون و چشمِ پر از اشک ایرانیان دیگر مسامحه با شیطان را برنمی‌تابد. بر این اساس، لازم است دستگاه دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی، قطع نظر از قیل و قال های باصطلاح دیپلماتیک، مجموعه‌ای از اقدامات عملی مقتضی را سامان دهد.

آل سعود، این وارثان ابی سفیان و ابی لهب و این رهروان راه یزید، باید بدانند که خون شهیدی که امروز در سرزمین حجاز جاری شده است، زمزم هدایت جان‌های آزادگان عالم خواهد شد؛ اعدام سرشار از کینه و حماقت شیخ شهید، سرآغازی است بر موج جدید نفرت جهانی علیه سران حكومت مرتجع عربستان و به فضل خدای بزرگ، دور نخواهد بود روزی که خروش متحد مسلمانان، از شیعه و سنی، استخوان‌های شرک و کفر را در هم خواهد شکست و قبله مسلمین را برای همیشه از چنگ خائن الحرمین الشریفین آزاد خواهد نمود.
 

والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین
بسیج دانشجویی هشت دانشگاه بزرگ تهران: دانشگاه امام صادق(ع)، تهران، شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر، علم و صنعت، علامه طباطبایی و شهید بهشتی
ارسال نظرات