خبرگزاری بسیج: استاد دانشگاه امام حسین (ع) یکی از ویژگی‌های رسانه‌های غرب در دنیای امروز را ارائه مطالب صحیح و غلط برشمرد و علت اینکه خواص در فتنه جزء عوام می‌شوند را تبعیت از هوای نفسانی دانست.
کد خبر: ۸۶۱۴۹۵۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حسین عرب اسدی، در همایش روز بصیرت که در سالن آفرینش شهرستان فیروزکوه برگزار شد فتنه را از سه محور مورد بررسی قرارداد و گفت: امیرالمؤمنین (ع) در کمتر از 5 سال 3 جنگ انجام داد، هر سه این جنگ‌ها با مسلمانان و حتی یکی از آن‌ها با شیعیان بود، افرادی که تا دیروز در رکاب حضرت علی (ع) علیه معاویه می‌جنگیدند با یک فتنه تبدیل‌شدند به دشمن، بنابر این فتنه می‌تواند انسان‌های، پای‌کار و وسط میدان را هم غرق کند.

وی گفت: اولین مطلب در تعریف فتنه، ترکیب میان حق و باطل است، جریاناتی در جامعه شکل می‌گیرد که از ترکیب حق و باطل، استقبال می‌کند نمونه آن فشار تحریم بر مسائل اقتصادی، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید هیچ فشاری نیست و تحریم یک توهم است، این‌یک گزاره درست است، اما اگر شما آمدی علت تحریم را جابه‌جا ذکر کردی، حق و باطل را باهم ترکیب کرده‌ای، برخی می‌گویند ما تحریم شدیم زیرا بر آرمان‌های انقلابی‌مان همیشه استواریم اگر کمی عقب‌نشینی کنیم تحریم‌ها برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از آدرس‌های غلطی که فتنه‌انگیز بوده همین است، ما به این دلیل که انقلابی هستیم تحریم نمی‌شویم یا به دلیل حمایت از یمن، سوریه، بحرین تحریم نمی‌شویم، ما را تحریم می‌کنند تا وحدتمان مخدوش شود. زمانی که انسجام و تقوا مخدوش شود، خواص قدرت تشخیص حق و باطل را از دست می‌دهند و دشمن احساس می‌کند می‌تواند به جامعه نفوذ کند.

این استاد دانشگاه یکی از ویژگی‌های رسانه‌های غرب در دنیای امروز را ارائه مطالب صحیح و غلط دانست و اذعان کرد: یکی از هنرهای BBC فارسی زدن حرف‌هایی است که بخشی از آن صحیح و بخشی دیگر غلط است به عبارتی حق و باطل را ترکیب و درنتیجه زمینه آغاز فتنه را ایجاد می‌کند.

عرب اسدی گفت: اینکه حضرت امام (ره) در وصیت‌نامه خود به جرات می‌گوید ملت ایران از امت حضرت رسول و سیدالشهدا (ع) بالاتر هستند، تعارف نکرده است، وقتی حالا حضور مردم در 9 دی را مشاهده می‌کنیم به این حرف امام پی می‌بریم.

وی در ادامه بیان کرد: بصیرت تفکیک است، زمانی بتوانی تشخیص دهی کدام صدا حق و کدام صدا باطل است، در فتنه 88 همه فتنه‌گر نبودند، تعدادی در این میان‌ بُر خوردند و تعدادی از ابتدا دنبال فتنه بودند، این افرادی که از ابتدا به دنبال فتنه بودند جریان نفاق هستند، حضرت علی (ع) در خصوص این افراد دریکی از خطبه‌های خود می‌فرماید: آن‌هایی که از ابتدا به دنبال فتنه هستند، شیطان در دلشان تخم گذاری کرده است.

وی گفت: اول هر فتنه‌ای تبعیت از هوای نفسانی است، هوای نفس سبب می‌شود، اگر فتنه‌ای رخ داده که سبب بهره‌مندی بیشتر برخی افراد نسبت به قبل شود، آن افراد خود را با فتنه همراه می‌کند، علت اینکه خواص در فتنه جزء عوام می‌شوند تبعیت از هوای نفسانی است، چرا در فتنه 88 سرمایه‌داران به فکر تقویت فتنه شدند زیرا منافعشان را در خطر و جریان فتنه را سبب بهره‌مندی بیشتر می‌دیدند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: چرا آمریکا مثل سیر و سرکه می‌جوشد تا جلوی ایران را در هر کاری بگیرد؟ زیرا منافع خودش را در جمهوری اسلامی تأمین شده نمی‌بیند، اگر باب المندب هم به دست انقلاب اسلامی بیافتد دیگر استکبار خورد می‌شود، کانال سوئز به اعتبار باب المندب است که اعتبار دارد، زیرا اکثر شریان اقتصادی دنیا از باب المندب عبور می‌کند و راه اتصال آسیا به اروپا و آمریکا است.

عرب اسدی افزود: اینکه امام می‌گوید هر زمان که آمریکا از شما تعریف کرد، شک کنید، به این دلیل بود که آمریکا به دنبال منافع خودش است، فهمیدن بصیرت سخت نیست، سختی در خود ما است که هوای نفسانی اجازه تصمیم‌گیری درست را نمی‌دهد.

ارسال نظرات