خبرگزاری بسیج: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند از برگزاری ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت حماسه عظیم 9 دی در این شهرستان خبر داد و گفت: حماسه 9 دی تجلی هم‌دلی و وحدت ملت ایران است.
کد خبر: ۸۶۱۴۹۳۵
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد علاءالدینی ،  با بااشاره به  بزرگداشت حماسه 9 دی همزمان با سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) به مدت سه شب در مسجد جامع دماوند ، گفت: نخستین مراسم در روز دوشنبه هفتم دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی امام جمعه دماوند، دومین مراسم در روز هشتم دی‌ماه با سخنرانی عباس حاجی‌نجاری و سومین مراسم در روز 9 دی ماه همزمان با سالروز حماسه عظیم با سخنرانی منوچهر محمدی از تحلیل‌گران مسائل سیاسی کشور در مسجد جامع دماوند برگزار شد.

علاءالدینی از برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در جابان بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی امام جمعه دماوند و همچنین دو مراسم گرامیداشت حماسه عظیم 9 دی در شهر آبسرد با   سخنرانی سردار هادی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین غروی  برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند در ادامه بیان کرد: حماسه نهم دی امسال یادآور عظمت هجرت پیامبر (ص) با جانبازی حضرت امیرالمؤمنین (ع) است.

علاءالدینی افزود: حضرت امیرالمؤمنین (ع) حرکت پرتلاش و جهاد گونه‌ای در راه هجرت پیامبر (ص) داشتند؛ پیامبر (ص) در روز 12 ماه ربیع‌الاول در سرزمین قبا ماندگار می‌شوند و سه روز توقف می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی گفتند که چرا پیامبر (ص) سه روز در سرزمین قبا توقف کردند، گفت: علت توقف پیامبر (ص) این بود که حضرت امیرالمؤمنین (ع) به همراه فاطمیات (فاطمه مادر امام علی (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر (ص)، فاطمه بنت حمزه و فاطمه بنت زبیر) به ایشان برسند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: ملت ایران به عنوان پیروان حضرت امیرالمؤمنین (ع) همواره هر فرصتی را برای دفاع از ولایت و جایگاه‌هایی که تجلی ولایت در آن است، مغتنم می‌شمارند.

علاءالدینی اضافه کرد: حماسه 9 دی یوم‌الله دیگری را به یوم‌الله انقلاب اسلامی برای پیروان حضرت امیرالمؤمنین (ع) اضافه کرد؛ آن چیزی که در حماسه 9 دی مهم بوده، این است که با حرکت بزرگ 40 میلیون نفر تجلی پیدا کرد.

این مسئول بیان کرد: در سال 88، 40 میلیون نفر پای صندوق‌های رأی آمدند و حماسه آفریدند و در روز 9 دی ماه همان سال نیز با حضور 40 میلیونی خود از ساز و کار نظام دفاع کردند و اعلام داشتند که غیر از نظام موجود چیز دیگری را قبول ندارند.

علاءالدینی با اشاره به اینکه در برنامه‌های بزرگداشت حماسه 9 دی راهپیمایی وجود ندارد، افزود: در بزرگداشت این حماسه، تجمع‌ها و مراسمی که در جایگاه‌های مختلف روح بصیرت‌بخشی و هم‌دلی مطرح است، برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند حماسه 9 دی را تجلی هم‌دلی و وحدت ملت ایران دانست و تصریح کرد: در سال هم‌دلی و هم‌زبانی مشاهده می‌کنیم که شعارهای سال 88 جنبه‌های مختلفی داشت و بیشتر شعارهای مردم بر تأیید حاکمیت و نظام با ولایت‌فقیه بود.

علاءالدینی با بیان اینکه شعارها نشان می‌داد که مردم در حماسه 9 دی متوجه شده بودند که فتنه از سوی آمریکایی‌ها طراحی شده است، افزود: دشمنان بعدها اذعان کردند در سال 88، کسانی که در خیابان‌ها حضور داشتند، افرادی از ارتش ما بودند و برای ما می‌جنگیدند.

وی گفت: امروز دشمنان باید از ملت فهیم ایران اسلامی عذرخواهی کنند که چرا در سال 88 بحث براندازی نظام را مطرح کرده بودند؛ امروز آن ناآگاهانی که در میدان دشمن قرار گرفتند باید راه خود را از دشمن جدا کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار